رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان خبر داد:

رضایت ۸۵ درصدی از فرآیند صدور مجوزها

مدیرکل امور اقتصادی استان مرکزی از رضایت بالای متقاضیان خبر داد و گفت: سطح رضایتمندی از فرآیند صدور مجوزها در استان مرکزی بیش از ۸۵ درصد گزارش شده است.

سعید ملااسماعیلی در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «دیار آفتاب» با اشاره به روند صدور مجوزها گفت: تمامی مجوزها باید به صورت یکپارچه و از طریق درگاه ملی مجوزها صادر شوند و کلیه دستگاه‌های اجرایی و متولیان صدور مجوز مکلف‌ هستند تنها بر اساس مدارکی که در هیأت مقررات‌زدایی تصویب و به سامانه واگذار شده، اقدام کنند. 

وی افزود: نکته اساسی در این فرآیند، ایجاد شرایط برابر برای همه متقاضیان و شفاف‌سازی مراحل صدور مجوز است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان مرکزی بیان کرد: در گذشته تعداد صدور مجوزها در دولت یازدهم حدود ۱۵۳ هزار مورد بوده، اما در حال حاضر این عدد به حدود ۱۲۹ هزار مجوز رسیده که معادل ۸۴ تا ۸۵ درصد درخواست‌ها را شامل می‌شود.

ملااسماعیلی عنوان کرد: درگاه ملی مجوزها به‌گونه‌ای طراحی شده که دستگاه‌های متولی تمامی موارد خود را در هیأت مقررات‌زدایی مطرح کرده و پس از جمع‌بندی، بسته‌ای پیشنهادی تدوین شده که بر اساس آن مدارک و اسناد قانونی مشخص و فرآیند صدور تسریع شده است.

وی با اشاره به تقسیم مجوزها به دو گروه اصلی خاطرنشان کرد: مجوزهای محوری که با سرعت بالا صادر می‌شوند و مجوزهای نیازمند بازدید و بررسی میدانی که فرآیندی طولانی‌تر دارند که تاکنون حدود ۷۲ هزار مجوز از نوع دوم صادر شده و خوشبختانه سطح رضایتمندی در استان مرکزی بالای ۸۵ درصد گزارش شده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان مرکزی در خصوص اتصال کامل دستگاه‌ها به درگاه ملی مجوزها اظهار کرد: تقریباً تمامی مجوزها در این سامانه قانون‌گذاری شده و متقاضیان می‌توانند با جستجوی نوع مجوز، به صورت آنلاین درخواست خود را ثبت کنند. این فرایند بین‌دستگاهی و هوشمند طراحی شده و مشکلات گذشته به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

ملااسماعیلی با اشاره با موضوع ثبت شکایت‌ها افزود: در سال جاری تاکنون ۲۰ مورد شکایت در سامانه ثبت شده که از این میان، ۱۲ مورد از شکایات رد شده، سه مورد در حال تکمیل مدارک است، دو مورد به صدور مجوز منجر شده و سه مورد نیز به دلیل نقص مدارک در دست بررسی است. همچنین اگر دستگاهی خارج از ضوابط مدارک اضافی مطالبه کند یا هزینه‌های غیرقانونی دریافت شود، امکان ثبت شکایت و پیگیری قضایی وجود دارد.

وی خطاب به متقاضیان تأکید کرد: علاوه بر امکان ثبت شکایت در سامانه، مردم می‌توانند از طریق شماره تلفن ۳۳۴۰۸۲۸۲-۰۸۶ در اراک با همکاران ما در تماس باشند و هرگونه سؤال یا مشکل احتمالی را مطرح کنند. 

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان مرکزی در پایان تصریح کرد: هدف اصلی، تسهیل‌گری در صدور مجوزها، کاهش بروکراسی اداری و ایجاد رضایتمندی عمومی است و مجموعه وزارت اقتصاد و دارایی به همراه هیئت مقررات‌زدایی پیگیر رفع موانع خواهند بود.

انتهای خبر/

1404-06-16 14:04 شماره خبر : 15568

درباره نویسنده

اخبار مرتبط:
نظرات:
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

هنوز نظری ثبت نشده است. شما اولین نفری باشید که نظر می‌گذارید!

تمامی حقوق مادی و معنوی، برای پایگاه خبری تحلیلی «دیار آفتاب» محفوظ می باشد.