حالت تاریک
سه‌شنبه, 02 تیر 1405
آیا مایل به نصب وب اپلیکیشن دیار آفتاب | diyareaftab.ir هستید؟
پذیرش شروط ایران در آتش‌بس نتیجه اقتدار است
یک استاد دانشگاه آزاد اراک:

پذیرش شروط ایران در آتش‌بس نتیجه اقتدار است

یک استاد دانشگاه آزاد اراک گفت: پذیرش شروط ایران توسط آمریکا به دلیل انسجام ملی است که نشان اقتدار جمهوری اسلامی است.

محمدجواد یاری در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «دیار آفتاب» با اشاره به برقراری آتش‌بس موقت بین ایران و آمریکا و پذیرش شروط ایران به تحلیل ابعاد مختلف این وقفه تاکتیکی پرداخت و ضمن تشریح دستاوردها و هشدارها، با تأکید بر عدم اعتماد به آمریکا با استناد به سال‌ها سابقه دشمنی و نقض تعهدات در هشت دوره مذاکره قبلی گفت: ایران هیچ اعتمادی به آمریکا ندارد و این آتش‌بس فقط یک وقفه موقت در جنگ مستمر است که حاصل وحدت و انسجام مردم است.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران 10 شرط تعیین‌ کرده است که به دلیل افشای ضعف‌های راهبردی آمریکا و فروپاشی ابهت این کشور در برابر جهان و رقبای آمریکا را مجبور به پذیرش آن کرده است.

تحلیلگر مسائل سیاسی بیان کرد: ایران گنج پایان‌ناپذیر تنگه هرمز را با درآمد سالانه ۷۰۰ تا ۸۰۰ میلیارد دلاری معادل درآمد نفتی حفظ خواهد کرد.

یاری عنوان کرد: احتمال دارد آمریکا مثل همیشه تعهداتش را نقض کند. همچنین خطر سوءاستفاده آمریکا از این فرصت برای غافلگیری، بازسازی توان نظامی، شناسایی اماکن و مقامات و شروع مجدد حملات وجود دارد. نکته دیگر اینکه ممکن است دشمن با روایت‌های نادرست درباره حضور مردم در خیابان‌ها، در داخل کشور تفرقه ایجاد کند.

وی خاطرنشان کرد: تنگه هرمز با دریافت مالیات و عوارض باید حفظ و کنترل شود که این یک پیروزی نسبی است در غیر این صورت شکست محسوب می‌شود اما باید در نظر داشت که آمریکا از فرصت آتش‌بس برای بازسازی، شناسایی و حمله مجدد سوءاستفاده نکند

تحلیلگر مسائل سیاسی بیان کرد: ما باید از دو هفته آتش‌بس برای تقویت شدید توان موشکی، پدافندی و آفندی استفاده کنیم. دریافت مالیات و عوارض در تنگه هرمز را هرگز متوقف نکنیم که توقف آن شکست است.

یاری اظهار کرد: حضور مردم در خیابان‌ها را حفظ کنیم تا تحرکات اغتشاشگران خنثی شود. رهنمودهای رهبر انقلاب اسلامی را محور قرار دهیم و بی‌اعتمادی مطلق به دشمن را ادامه دهیم.

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران تا امروز برنده بازی بوده و باخت نپذیرفته است. دشمن با تمام حجم صدا و اعتبارش به شکست اعتراف کرده و گنج تنگه هرمز را به دست ما سپرده است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

هنوز نظری ثبت نشده است. شما اولین نفری باشید که نظر می‌گذارید!