درباره نویسنده
رئیس اتحادیه صنف نانوایان و خبازان اراک:
۸۰ درصد نانواییها نرخ مصوب را رعایت نمیکنند

رئیس اتحادیه صنف نانوایان و خبازان اراک با اشاره به تخلفهای که از سوی نانوایان صورت میگیرد گفت: ۸۰ درصد نانواییها نرخ مصوب را رعایت نمیکنند.
رضا یوسفی تبار، در گفتگو با خبرنگار اقتصادی «دیار آفتاب»؛ گفت: ۵۰۰ نانوایی در اراک فعال هستند که دستهبندی نانوایان به نان لواش، بربری، سنگک، تافتون، مشهدی فعال در حوزه خدمات رسانی به مردم هستند.
وی، به طرح هوشمندسازی آرد و نان اشاره کرد و افزود: این اقدام پس از تصمیم دولت برای حذف ارز ترجیحی صورت گرفت و در فاز نخست به کاهش بیش از ۳۰ درصد تقاضای آرد دولتی از سوی نانواییها منجر شد.
رئیس اتحادیه صنف نانوایان و خبازان اراک عنوان کرد: در این طرح ۱۵ درصد مابهالتفاوت قیمت یارانهای آرد هر شب برای نانواییها پرداخت میشد. طبق این طرح کارتخوانهای قدیم نانواییها دیگر قادر به ارائه خدمات نبودند، از این رو دولت کارتخوانهایی را در اختیار نانوایان سنتی، آزادپز و دولتی قرار داد تا میزان پخت و فروش ماهانه نانوایان را از این طریق رصد کند.
یوسفی تبار اظهار کرد: هدف این بود که آرد تخصیصی به نانوایان متناسب با پخت ماهانه آنها باشد و بیشتر از میزان مصرف از دولت آرد تحویل نگیرند. این طرح اگر چه در آغاز به نفع مصرفکننده بود، اما بهتدریج با کاهش ساعات پخت نان، بهانهجویی و عدماستفاده از کارتخوانهای دولتی، عرضه کالاهایی غیر از نان انجام پذیرفت.
وی گفت: بالای ۸۰ درصد نانواییها نرخ مصوب را رعایت نمیکنند و به بهانههای مختلف از کارتخوانهای خودشان استفاده میکنند. نبود نظارت و ناظر آموزش دیده از سوی اتحادیه نانوایان باعث شده است نانوایان در حاشیه امنی که برای خود ساختهاند، نرخهای متفاوتی از مشتریان طلب کنند، همچنان تخلفات و نارضایتیها از طرف مردم وجود دارد و این امر نشان میدهد این طرح ملی نقاط ضعف و به اصطلاحهای بسیاری نیاز دارد که باید برطرف شود.
رئیس اتحادیه صنف نانوایان و خبازان اراک گفت: با توجه به تأکید بر استفاده از کارتخوانهای هوشمند برای خرید نان، نانوایان اجازه استفاده از دیگر کارتخوانها و دریافت وجه نقد از مشتری را ندارند از این رو ما با مشکل قطعی این کارتخوانها مواجه هستیم که منجر به ایجاد برخی نابسامانیها در واحدهای نانوایی شده است.
یوسفی تبار در پایان ادامه داد: مشکل قطعی این کارتخوانها که ممکن است حتی تا یک ساعت به طول بینجامد، باعث ایجاد نارضایتی در مشتریان خواهد شد بنابراین مسئولین باید برای رفع این مشکل، رسیدگیهای لازم را در دستور کار خود قرار دهند و آن را جدی تلقی کنند.
انتهای خبر /
درباره نویسنده
نظرات:
هنوز نظری ثبت نشده است. شما اولین نفری باشید که نظر میگذارید!
- «علی فاضلی» نایبقهرمان مسابقات قویترین مردان شد
- آخرین وضعیت پروژه ۸۱۰۰ واحدی مسکن ملی
- برگزاری اجتماعات یادگیری معلمان
- تلخ و شیرینهای ۴ ساله خانه ملت!
- دادستان جدید خمین معرفی شد
- حادثه تلخ بمباران شهر اراک در دوران دفاعمقدس
- مسیرهای راهپیمایی روز قدس در استان مرکزی
- مجتمع آب سنگین خنداب را بیشتر بشناسید
- «حسین افضلی» بازرس کل استان مرکزی شد
- تأثیر هوش مصنوعی در تکامل دین
آخرین اخبار
- عزاداری شب هشتم هیات عزاداری جوادی اراک
- مردان حرف، نه عمل
- عزاداری شب هشتم محرم اراک
- عاشورا پیام بعثت را فریاد زد
- کارهایتان مورد رضایت خدا باشد
- سوره «بقره» آیه ۸۹ تا ۹۳
- پرواز ۶۵۵ قربانی تبعیض
- نسل جوان پرچمدار عزای حسینی شد
- امر به معروف ضامن سلامت اداری است
- مراسم سوگواری امام حسین (ع) در مسجد کوثر
- مشاهده بیشتر