نماینده مردم اراک در مجلس خبر داد:
۵ میلیون تن نهاده در بنادر آزاد شد
نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجا در مجلس شورای اسلامی گفت: ۵ میلیون تن نهاده که پیشتر بهدلیل تأخیر در تخصیص ارز در بنادر معطل مانده بود، اکنون با گشایشهای ارزی در حال ترخیص و ورود به چرخه تأمین است.
نادرقلی ابراهیمی در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «دیار آفتاب» با اشاره به مشکلات توزیع نهاده برای تولیدکنندگان بخش کشاورزی و دامپروری کشور گفت: مشکل اصلی نبود ارز یا نهاده نیست، بلکه تأخیر در ثبت سفارشها و تخصیص بهموقع ارز باعث شد، بخش بزرگی از نهادههای وارداتی در بنادر معطل بماند، در حالی که اکنون نزدیک به 5 میلیون تن نهاده در بنادر موجود است.
وی با تاکید بر اینکه ریشه بخش قابل توجهی از چالشها نه کمبود منابع، بلکه ناترازی مدیریتی و عدم انسجام در اجرای وظایف بوده است تأکید کرد: در قانون بودجه سال ۱۴۰۴ منابع لازم برای تأمین کالاهای اساسی و استراتژیک، از جمله نهادههای دامی، پیشبینی شده است.
نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در لایحه و قانون بودجه سال ۱۴۰۴ حدود ۱۱/۵ میلیارد دلار برای تأمین تجهیزات پزشکی، دارو، نیازهای فوری کشور و کالاهای حیاتی بخش کشاورزی و دامداری اختصاص یافته است.
وی به جلسات پیگیری مستمر با مسئولان ارشد کشور از جمله وزیر جهاد کشاورزی، رئیسجمهور، وزیر اقتصاد، رئیس بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه اشاره کرد و گفت: این پیگیریها در نهایت منجر به گشایشهای ارزی شد و نهادهها از لنگرگاهها و بنادردر حال ورود به کشور است.
نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: روند تخصیص ارز سرعت گرفته و فرآیند ترخیص و ورود نهادهها آغاز شده است. استان مرکزی نیز در این مرحله مشمول گشایش ارزی شد و امیدواریم این روند بخشی از مشکلات دامداران و تولیدکنندگان عزیز را که نقش اساسی در تأمین پروتئین کشور دارند، جبران کند.
ابراهیمی با قدردانی از زحمات دامداران، مرغداران و تولیدکنندگان لبنیات کشور ابراز امیدواری کرد که با ادامه این روند، نهادههای مورد نیاز بخش دام و طیور بهموقع تأمین شده و تولیدکنندگان بتوانند بدون وقفه به فعالیت ارزشمند خود ادامه دهند.
انتهای خبر/
لینک کوتاه خبر
نظر / پاسخ از
هنوز نظری ثبت نشده است. شما اولین نفری باشید که نظر میگذارید!