حالت تاریک
دوشنبه, 01 تیر 1405
آیا مایل به نصب وب اپلیکیشن دیار آفتاب | diyareaftab.ir هستید؟
کارگران، فرماندهان خط مقدم نبرد اقتصادی هستند
معاون سیاسی، امنیتی استاندار مرکزی:

کارگران، فرماندهان خط مقدم نبرد اقتصادی هستند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی گفت: برخلاف محاسبات دشمن برای ایجاد گسست اجتماعی از مسیر فشار بر تولید، چرخ صنایع با همت کارگران پرشتاب‌تر از گذشته می‌چرخد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «دیار آفتاب» حسن قمری  امروز در آئین گرامیداشت روز جهانی کارگر در خانه کارگر تشکیلات ساوه و زرندیه با بازخوانی پرونده فشارهای بین‌المللی بر پیکره اقتصاد ایران، گفت: بدخواهان این مرز و بوم از همان روزهای نخستین انقلاب، اتاق جنگ خود را به سمت معیشت و سفره مردم نشانه رفتند تا با ایجاد اخلال در نظام تولید، باورهای عمومی را خدشه‌دار کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی با بیان اینکه هدف اصلی تحریم‌های ظالمانه، فلج کردن چرخه صنعت و ایجاد موج نارضایتی بود، افزود: امروز شاهد آن هستیم که هوشمندی مدیران و ایثار بی‌وقفه کارگران، این تهدیدها را به فرصتی برای خوداتکایی تبدیل کرده است. 

وی تصریح کرد: اگرچه نوسانات اقتصادی آسیب‌هایی را وارد آورده، اما پویایی کارخانجات ما ثابت کرد که نبض اقتصاد ایران تحت هیچ شرایطی از حرکت باز نمی‌ایستد.

وی در ادامه به اقدامات صیانتی دولت اشاره کرد و گفت: با فعال‌سازی کمیسیون‌های نظارتی و کارگروه‌های تخصصی، خط قرمز ما جلوگیری از ریزش نیرو و حفظ پایداری اشتغال در مراکز تولیدی است. ما متعهد هستیم با ارائه بسته‌های حمایتی، اجازه ندهیم مشکلات ارزی یا لجستیکی، معیشت این قشر شریف را تحت تأثیر قرار دهد.

قمری در پایان، تحقق شعار سال را در گرو هم‌افزایی میان میدان و ستاد دانست و خاطرنشان کرد: کارگران نه یک ابزار تولید، بلکه سرمایه‌های راهبردی کشور هستند که با سرانگشت تدبیر آن‌ها، ایران از گردنه‌های دشوار اقتصادی عبور خواهد کرد.

تعدیل نیرو باید آخرین گزینه کارفرمایان باشد

محمدمهدی ملوکی، معاون اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی نیز در این همایش با اشاره به پذیرش این واقعیت که نوسانات محیطی و عدم قطعیت‌های اقتصادی، چالش‌هایی نظیر رکود را به برخی واحدهای تولیدی تحمیل کرده است، گفت: اگرچه این فشارها ممکن است تمایل به تعدیل نیرو را در برخی مجموعه‌ها ایجاد کند، اما پتانسیل بالای نیروی انسانی و زیرساخت‌های موجود، نویدبخش بازگشتی سریع به دوران رونق پس از عبور از موانع فعلی است.

ملوکی با فراخوان کارفرمایان به افزایش تاب‌آوری در شرایط گذار، تصریح کرد: انتظار حاکمیت از بخش صنعت این است که سرمایه‌های انسانی خود را به عنوان باارزش‌ترین دارایی حفظ کرده و از حذف فرصت‌های شغلی تنها به عنوان آخرین راهکار استفاده کنند.

 وی در همین راستا افزود: مدیریت ارشد استان با تشکیل کارگروه‌های تخصصی و کمیته‌های فنی، به‌صورت مستمر در حال رصد وضعیت واحدهای صنعتی است تا با اتخاذ تصمیمات حمایتی، مانع از فروپاشی اشتغال پایدار شود.

معاون اداره‌کل تعاون استان مرکزی با ارائه آماری از اقدامات صورت گرفته، خاطرنشان کرد: تاکنون پرونده شغلی ۸۲۰ نفر از شاغلان در واحدهای آسیب‌دیده به‌طور ویژه در کمیته‌های استانی بررسی شده است تا از تداوم معیشت و ثبات کاری آن‌ها اطمینان حاصل شود.

 وی تأکید کرد: حمایت از این قشر تنها به وعده خلاصه نمی‌شود و خدماتی نظیر استمرار پوشش‌های درمانی و بیمه‌ای برای کارگران مجموعه‌هایی که دچار چالش شده‌اند، با جدیت در دستور کار قرار دارد.

ملوکی در پایان با ادای احترام به ایثارگران جبهه تولید، پاسداشت حقوق جامعه کارگری را یک رسالت ملی برشمرد که در شرایط فعلی، اهمیت آن دوچندان شده است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

هنوز نظری ثبت نشده است. شما اولین نفری باشید که نظر می‌گذارید!