حالت تاریک
چهارشنبه, 03 تیر 1405
آیا مایل به نصب وب اپلیکیشن دیار آفتاب | diyareaftab.ir هستید؟
راه‌اندازی دستگاه پیشرفته سونوگرافی الاستیک در اراک
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک خبر داد:

راه‌اندازی دستگاه پیشرفته سونوگرافی الاستیک در اراک

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک از راه‌اندازی یک دستگاه پیشرفته سونوگرافی الاستیک در بیمارستان آیت‌الله خوانساری خبر داد و این اقدام را گامی مؤثر در ارتقای خدمات تشخیصی و کاهش هزینه‌های درمانی برای مردم عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «دیارآفتاب» جواد نظری امروز در جمع خبرنگاران از تجهیز بیمارستان آیت‌الله خوانساری اراک به دستگاه پیشرفته سونوگرافی الاستیک خبر داد و آن را گامی مؤثر در جهت ارتقای خدمات تشخیصی و کاهش هزینه‌های درمانی مردم دانست.

وی با اشاره به تلاش‌های صورت‌گرفته در حوزه بهداشت و درمان استان مرکزی تصریح کرد: پیش از آغاز سال جدید، موفق به تأمین یک دستگاه سونوگرافی الاستیک به ارزش ۱۲ میلیارد تومان شدیم که با توجه به نوسانات ارزی، ارزش فعلی آن به بیش از ۱۶ میلیارد تومان افزایش یافته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک تصریح کرد: دستگاه سونوگرافی الاستیک (الاستوگرافی) یک فناوری نوین است که سفتی بافت‌های بدن را اندازه‌گیری کرده و به تشخیص دقیق‌تر توده‌های مشکوک کمک می‌کند.

نظری بیان کرد: این دستگاه با افزایش دقت در بررسی ضایعات اندام‌هایی نظیر سینه، تیروئید و کبد، نقش کلیدی در شناسایی زودهنگام بیماری‌هایی مانند سرطان ایفا می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: بهره‌گیری از این فناوری نه‌تنها کیفیت خدمات تشخیصی را ارتقا می‌بخشد، بلکه در بسیاری از موارد نیاز به روش‌های تهاجمی همچون نمونه‌برداری را کاهش داده و روند درمان بیماران را تسهیل می‌نماید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک  تصریح کرد: این دستگاه به‌ تازگی در بیمارستان آیت‌الله خوانساری اراک نصب و راه‌اندازی شده و هم‌اکنون در اختیار بیماران قرار دارد تا شهروندان بتوانند از خدمات دقیق و پیشرفته آن بهره‌مند شوند.

نظری با تأکید بر لزوم گسترش خدمات تشخیص پزشکی در بخش دولتی عنوان کرد: یکی از معضلات اصلی مردم در نظام درمان، دشواری دسترسی به خدمات سونوگرافی در مراکز دولتی بوده است به همین دلیل در سال ۱۴۰۴ برنامه‌ریزی جدی برای تقویت این خدمات در کلینیک‌های ویژه و بیمارستان‌ها انجام شد.

وی اظهار کرد: ارائه خدمات سونوگرافی با تعرفه دولتی نقش بسزایی در کاهش هزینه‌های درمانی دارد و این موضوع برای اقشار کم‌برخوردار دارای اهمیت است. با گسترش زیرساخت‌ها، خدمات تشخیصی با کیفیت و دسترسی آسان‌تری به مردم عرضه خواهد شد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

هنوز نظری ثبت نشده است. شما اولین نفری باشید که نظر می‌گذارید!