آمریکا: مذاکرات وین ثمربخش بوده اما هنوز مسائل مهمی باقی مانده است حضور حداکثری ملت ایران در انتخابات عامل مهم مقابله با جنگ اقتصادی و تحریم های ظالمانه است جمع آوری ۱ میلیون سند رسمی در حوزه دفاع مقدس از نقش استان مرکزی در هشت سال جنگ تحمیلی دیده شدن چهره ای مرموز در سطح سیاره سرخ ضرورت تعریف یک کارویژه فرهنگی برای یادمان های دفاع مقدس و شهدا/ اقدامات استان مرکزی در حوزه کنگره شهدای بسیار امیدبخش است سرنوشت کشور وابسته به کار مردم در روز جمعه است/ مشکل کمبود تعرفه در روز انتخابات، پیشاپیش بررسی شود آخرین جزئیات از نظریه پزشکی قانونی در خصوص پدر و مادر بابک خرمدین گزارش تصویری| جشن تکلیف سیاسی دختران رأی اولی اسمی که از شناسنامه خط می‌خورد، غمی که می‌ماند  ۱ فوتی و شناسایی ۹۲ مورد مبتلا به کرونا ویروس در استان مرکزی 
پنجشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۱:۱۴
کد خبر: 85101
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۹
امام جمعه خنداب:

رمضان ماه نزول رحمت الهی است/کرونا مجوز روزه خواری نیست

امام جمعه خنداب تصریح کرد:کرونا مجوز روزه خواری نیست روزه به عنوان یک تکلیف الهی است که بر همه بندگان واجب است و باعث رشد و تکامل انسان می شود روزه گرفتن در روز های طولانی ممکن است ضعف به دنبال داشته باشد اما مجوزی برای روزه خواری نیست.

به گزارش دیار آفتاب؛حجت الاسلام صفاهانی، امام جمعه شهرستان خنداب در گفتگو با خبرنگار نسیم خنداب ضمن تبریک فرا رسیدن ماه رمضان گفت: در آیات و روایات ماه رمضان  جایگاه ویژه ای دارد و بهترین فرصت برای تقویت تقواست. انسان  با روزه داری در جاده تقوا حرکت می کنند و در پیشگاه خداوند متعال عزیز می شود.

وی تقویت روحیه دین پذیری و خدمت گذاری ، رعایت حدود الهی ، توجه به فقرا و نیازمندان ،آمرزش گناهان ،نزول رحمت الهی،تقویت تقوا  را از ویژگی های ماه مبارک رمضان عنوان کرد.

صفاهانی در ادامه بیان کرد:ماه رمضان ماه قرآن و تفکر قرآنی وتفکر در رحمت ها ی الهی و ولایت مداری است ماهی است که انسان باید برای موفقیت و انقلاب درونی خود تفکر کند و مسیر معنوی سالهای آینده  خود را ترسیم کند.

امام جمعه خنداب تصریح کرد:کرونا مجوز روزه خواری نیست  روزه به عنوان یک  تکلیف  الهی است که بر همه بندگان واجب است و باعث رشد و تکامل انسان می شود روزه گرفتن در روز های طولانی ممکن است  ضعف به دنبال داشته باشد  اما مجوزی برای  روزه خواری نیست.

وی خاطر نشان کرد:برای روزه خواری باید دلیل عقلایی باشد  یعنی فرد یقین داشته باشد که روزه گرفتن برای مریضی او ضرر دارد و یا بیماری  او را تشدید می کند و اگر فردی  به علت  بیماری روزه نگرفت بعد از بهبودی باید قضای آن را به جا بیاورد.

انتهای پیام/

captcha
آخرین اخبار