ماجرای عملیات بعد از پذیرش قطعنامه/ اسم این عملیات را خیلی‌ها نشنیده‌اند! شهادت شهید «ضرغام‌پرست» نشانه سبعیت دشمنان کوردل است امید آلومینیوم سازان برای پایان ناکامی، تلاش خودروسازان برای بقا! کاهش فوتی های افرادی که واکسن زده اند/افزایش ظرفیت واکسیناسیون افزایش 50 درصدی بودجه شهرداری خنجین جهانگیری: طعم تلخ مشکلات را چشیده‌ایم /در مقابل فریادهای مردم کاملاً بی‌پاسخ هستیم / این تعهد را می‌دهیم که خسارت مردم پرداخت خواهد شد روایت معصومه آباد از نظر سردار سلیمانی درباره کتاب من زنده‌ام احتمال بازگشت خاموشی‌ها در هفته آینده به دلیل افزایش دمای هوا دولت ائتلافی در افغانستان تشکیل شود/تحرک مشکوک آمریکادر افغانستان گسترش دومینو افزایش حقوق‌ها به سایر قوا/ داستان «فوق العاده خاص» از کجا آغاز شد؟
شنبه ۰۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۱
کد خبر: 80719
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۸
سرپرست راهداری و حمل و نقل جاده ای تفرش

احتمال ریزش کوه در حدود 25 کیلومتر از جاده های تفرش وجود دارد/محور حادثه خیز گیان، شبها روشنایی ندارد

سرپرست راهداری و حمل و نقل جاده ای تفرش گفت: با توجه به جغرافیای کوهستانی شهرستان احتمال ریزش کوه در حدود 25 کیلومتر از جاده های تفرش وجود دارد و برای رفع این مسئله بالغ بر 30 میلیارد تومان از اعتبارات استانی مورد نیاز است.

به گزارش دیار آفتاب؛ محمد شجاع سرپرست راهداری و حمل و نقل جاده ای تفرش در گفتگو با ندای تفرش در خصوص ریزش کوه در محور گیان گفت: در روزی که ریزش کوه اتفاق افتاد، در این محور برف روبی و عملیات راهداری انجام شده بود؛ علت ریزش کوه برودت هوا، برف، سرما و کولاک شدید بود که به علت فرسایشی و شکننده بودن نوع و جنس سنگ های آن منطقه، کوه ریزش و برای یکی از رانندگان خسارت مالی ایجاد کرد.

شجاع با بیان این مطلب که در سالهای گذشته هم بر اثر سرما، رعد و برق این شکنندگی سنگها بارها اتفاق افتاده و توسط نیروهای راهداری پاکسازی شده است، اظهار کرد: با توجه به جغرافیای کوهستانی شهرستان احتمال ریزش کوه در حدود 25 کیلومتر از جاده های تفرش وجود دارد و برای رفع این مسئله بالغ بر 30 میلیارد تومان از اعتبارات استانی مورد نیاز است.

وی ادامه داد: با ایجاد دیوار حائل و سایر راهکارهای فنی می توان از این گونه ریزش ها در جاده های کوهستانی جلوگیری کرد. اما بر اساس تقسیمات، محورهای تفرش از جمله محورهای فرعی درجه دوم محسوب می شوند که اعتبارات کمتری به این گونه جاده ها در مقایسه با جاده های اصلی و آزاد راهها تخصیص می یابد.

سرپرست راهداری و حمل و نقل جاده ای تفرش با بیان این مطلب که گشت های شبانه روزی راهداری پاکسازی جاده ها را انجام می دهند تا برای رانندگان مشکل خاصی به وجود نیاید، افزود: در سایر فصول سال، اقداماتی نظیر لق گیری در مورد برخی از سنگ هایی که احتمال ریزش سریع دارند، انجام می شود.

شجاع با اشاره به اینکه در محورهای کوهستانی و در شرایط برف و کولاک، رانندگان با هوشیاری بالاتری رانندگی کنند، گفت: رعایت سرعت مناسب سبب کنترل وسایل نقلیه و کاهش خسارات می شود. راننده ای که در ریزش کوه دچار خسارت شد، سرعت بالایی داشته است و نتوانسته خودرو را کنترل کند.

وی به عدم بهره مندی گردنه گیان از برق، اشاره و اضافه کرد: محور کوهستانی گیان در شبها محور تاریکی است که برای کاهش خطر در 2 نقطه چراغ چشمک زن فعال نصب شده است. محور کوهستانی گیان محوری کاملا حادثه خیز و دارای پیچ های خطرناک به طول 15 کیلومتر است که دارای روشنایی هم نیست.

سرپرست راهداری و حمل و نقل جاده ای تفرش ادامه داد: راهداری در سالهای گذشته با نصب چراغ چشمک زن، چشم گربه ای و ایجاد نقاط برشی عرضی هشداری برای رانندگان در این جاده ایجاد کرده است ولی با توجه به نوع جاده و پیچ های خطرناک آن می بایست با سرعت کم تردد شود تا از حوادث پیشگیری شود.

شجاع خاطر نشان کرد: بر اساس جغرافیای شهرستان، روشنایی و ایمنی بالاتری در جاده ها مورد نیاز است. همچنین در طول 36 کیلومتر محور نقره کمر، تنها 10 کیلومتر آن دارای روشنایی است و مابقی این گردنه کوهستانی در شبها خاموش است.

انتهای پیام/

captcha
آخرین اخبار