امید آلومینیوم سازان برای پایان ناکامی، تلاش خودروسازان برای بقا! کاهش فوتی های افرادی که واکسن زده اند/افزایش ظرفیت واکسیناسیون جهانگیری: طعم تلخ مشکلات را چشیده‌ایم /در مقابل فریادهای مردم کاملاً بی‌پاسخ هستیم / این تعهد را می‌دهیم که خسارت مردم پرداخت خواهد شد آنالیزها برای افزایش قیمت نان در استان مرکزی به‌زودی آغاز خواهد شد/ خرید بیش از 60 هزار تن گندم از کشاورزان استان افتتاحیه المپیک زیر سایه کرونا/ دردسر تازه برای لک و پرسپولیس/ استقلالی‌ها باز هم تمرین را تحریم کردند آب به خوزستان رسید / همه متهمان بحران آب / تغییر راهبرد نفتی ایران بررسی تقاضای تفحص از پرداخت‌های نامتعارف در دستگاه‌های اجرایی/ رسیدگی به طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی چرا ۱۹۰۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی وارد بخش تولید نشد؟/ روحانی طعم واقعی تورم را به مردم چشاند برقراری سفر به عتبات برای محرم و صفر به صورت محدود/ پول زائران حج سال ۹۸ چه شد؟ مشکل کم آبی خوزستان با تلاش جهادگران وبسیجیان حل شد
شنبه ۰۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۹
کد خبر: 30266
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۷

با این ورزش‌ها از گردن درد خلاص شوید + اینفوگرافیک

گردن درد یکی از دردهای آزاد دهنده است که برای درمان و پیشگیری از آن روشی را در قالب اینفوگرافیک برای شما آماده کرده ایم که در زیر می توانید ببینید.

به گزارش دیار آفتاب؛به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ گردن انسان شامل ۷ مهره است. مفاصل مهره های گردنی مستعد ساییدگی، کاهش فاصله و فتق دیسک هستند. در دنیای امروز و به جهت تغییر سبک زندگی و مشاغل، گردن درد یکی از بیماریهای شایع جوامع شده است، بطوری که نتایج تحقیقات نشان می دهد که از هر صد نفر حدود ۵ نفر به گردن درد مبتلا هستند.

عوامل متعددی باعث ایجاد درد در گردن و متعاقب آن دردهای تیر کِشنده و جان فرسا در اندام فوقانی بدن می شود. از جمله این عوامل می توان به: التهاب بافتهای نرم اطراف مفاصل مهره ای، خشکی مفاصل، وضعیت نامناسب سر و شانه ها، تغییر شکل مهره ها به طور اولیه یا ثانویه، آرتروز، دیسک و بیماریهای ناشی از گرفتگی های عضلانی، کشیدگی لیگامانی و بیماریهای روماتیسمی اشاره کرد.

در ادامه با ما همراه باشید تا نحوه پیشگیری از گردن درد را قبل از اینکه ناتوانتان کند در قالب اینفوگرافیک مشاهده کنید.

چند ورزش زیر حرکت کششی ساده هستند که به تغییر شرایط کمک می کنند:

اسکالین ها: لبه های صندلی خود را بگیرید و گردن را به اطراف خم کنید.

اسکالین های قدامی: این کشش تقریبا شبیه به حرکتی است که بالا گفته شد اما این بار گردن را به عقب و جلو می آورید.

تراپسیوس بالایی: با دست راست پایین صندلی خود را بگیرید، سر را به سمت چپ خم کنید و چانه را به آرامی به سمت راست بچرخانید. با دست چپ به آرامی پشت سر را به طرف پایین بکشید.

اینفوگرافی که در ادامه می خوانید حرکات بیشتری از آنچه گفته شد معرفی می کند. همه این حرکات را امتحان کنید و ببینید کدامشان بهتر برایتان کار می کند.

 با این ورزش ها از گردن درد خلاص شوید+اینفوگرافیک

 انتهای پیام/م

captcha
آخرین اخبار