درباره نویسنده
اکران نوروزیها چقدر فروختند؟

در حالی آمارهای رسمی از تعداد مخاطبان اکران نوروزیهای سینما تا پایان چهارمین روز بهار ۱۴۰۳ حکایت از حضور ۳۰۳ هزار و ۱۴۹ مخاطب در سالنهای سینما دارد که میبینیم تمساح خونی صدرنشین و سهم ایلیا از این مخاطبان اندک است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «دیار آفتاب»؛ به نقل از تسنیم؛ پس از ثبت رکوردهای تازه در میزان جلب نظر مخاطبان سینماها در سراسر کشور طی زمستان گذشته با مشخص شدن سبد اکران نوروزی فیلمها از سوی سازمان سینمایی و همچنین آغاز اکران هفت فیلم تعیین شده در این سبد برای علاقمندان به هنر هفتم کشور آمارها نشان میدهد از نخستین روز فروردین ۱۴۰۳ تا پایان روز گذشته مجموعا ۳۰۳ هزار ۱۴۹ نفر برای دیدن فیلم مورد علاقه خود از میان فیلمهای نوروز، ایلیا جستجوی قهرمان، آسمان غرب، پرویزخان، آپاراتچی، بیبدن، تمساح خونی به سالنهای سینمایی رفتد.
این درحالی است که آنطور که اطلاعات میزان فروش و تعداد مخاطبان فیلمهای یاد شده در سامانه سمفا نشان میدهد در دوره یاد شده مجموع درآمد سالنها برای ۸۳۴۵ سانس رقمی معادل ۲۱۳ میلیارد و ۴۵۲ میلیون و ۳۴۵ هزار ریال بوده است و پرفروشترین فیلم در این دوره هم با سهم ۷۲٫۳۱ درصدی در اختیار تمساح خونی قرار گرفته به صورتی که این فیلم در دوره مورد نظر مجموعاً ۲۱۹ هزار و ۲۲۰ مخاطب برای ۳۶۳۷ سانس اکران داشت و درآمدی معادل ۱۵۶ میلیارد و ۱۸۰ میلیون و ۶۱۰ هزار ریال را در کارنامه گیشه خود ثبت کرده است.
بیشتر بخوانید
نگاهی به فیلم «آسمان غرب» | شوق پرواز با تمرد مقدس
از سوی دیگر فیلم بیبدن که در دوره برگزاری جشنواره فیلم فجر نیز پرحاشیه شد از ابتدای سال تا پایان چهارمین روز از بهار ۱۴۰۳ برای ۱۶۹۸ سانس اکران ۳۹ هزار ۷۸۷ مخاطب به خود دید و درآمدی معادل ۲۸ میلیارد و ۸۳۹ میلیون و ۸۶۰ هزار ریال را به دست آورد تا به این ترتیب با سهم ۱۳٫۱۲ درصدی از کل مخاطبان جایگاه دوم را به نام خود کرده باشد.
سومین جایگاه پرفروشهای اکران نوروزی سینماهای کشور نیز با سهم ۴٫۱۴ درصدی از کل مخاطبان در اختیار آپاراتچی با جلب نظر ۱۲۵۵۴ برای ۸۲۹ سانس اکران شده و درآمد ۸ میلیارد و ۶۶۲ میلیون و ۹۰ هزار ریال قرار گرفت تا به این ترتیب پرویزخان با سهم ۲٫۶۶ درصدی از کل مخاطبان یعنی ۸۰۸۳ مخاطب برای ۳۹۸ سانس اکران و درآمد ۶ میلیارد و ۱۶۰ میلیون و ۱۶۰ هزار ریالی به جایگاه چهارم بسنده کند.
بیشتر بخوانید
موفق: ایده ساخت نوروز در کریسمس به ذهنم رسید
آسمان غرب نیز در همین دوره با سهم ۳٫۲۲ درصدی از مخاطبان و جلب نظر ۹۷۷۹ مخاطب برای ۴۳۰ سانس اکران درآمدی معادل ۴ میلیارد و ۸۲۳ میلیون و ۳۵۰ هزار ریال به خود دید تا در جایگاه پنجم قرار گیرد و نوروز هم توانست ۷۱۶۹ مخاطب معادی ۲٫۳۶ درصد از کل مخاطبان برای ۶۳۶ سانس اکران به خود ببیند تا با درآمد ۴ میلیارد و ۷۸۴ میلیون و ۷۰۰ هزار ریالی به رتبه ششم بسنده کرده باشد.
البته در این فهرست ایلیا جستجوی قهرمان به سهم ۲٫۱۶ درصدی از کل مخاطبان نیز توانست تنها ۶۵۵۷ مخاطب برای ۷۱۷ سانس اکران داشته باشد و درآمدی معادل ۴ میلیارد و یک میلیون و ۵۷۵ هزار ریال در آخرین رتبه دوره مورد نظر قرار گرفت.
انتهای خبر/
درباره نویسنده
نظرات:
هنوز نظری ثبت نشده است. شما اولین نفری باشید که نظر میگذارید!
- «علی فاضلی» نایبقهرمان مسابقات قویترین مردان شد
- آخرین وضعیت پروژه ۸۱۰۰ واحدی مسکن ملی
- برگزاری اجتماعات یادگیری معلمان
- تلخ و شیرینهای ۴ ساله خانه ملت!
- دادستان جدید خمین معرفی شد
- حادثه تلخ بمباران شهر اراک در دوران دفاعمقدس
- مسیرهای راهپیمایی روز قدس در استان مرکزی
- مجتمع آب سنگین خنداب را بیشتر بشناسید
- «حسین افضلی» بازرس کل استان مرکزی شد
- تأثیر هوش مصنوعی در تکامل دین
آخرین اخبار
- شکست دشمن در ایجاد شکافهای اجتماعی
- نهضت عاشورا، زندهترین حماسه تاریخ
- حق بر باطل پیروز است
- سوره «بقره» آیه ۵۸ تا ۶۱
- افتتاح چند طرح با حضور وزیر نیرو
- ضرورت احداث سالانه ۶۵۰۰ مگاوات نیروگاه جدید
- آغاز ساخت ۸۰۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی در ساوه
- پیشرفت ۳۸ درصدی طرح انتقال آب به ساوه
- آبرسانی به ساوه نیازمند ۲ هزار میلیارد اعتبار
- آئین کلنگزنی بزرگترین نیروگاه خورشیدی کشور در ساوه
- مشاهده بیشتر