سه اقدام دولت برای کاهش قیمت کالاهای اساسی/قیمت برنج کاهش یافت رونمایی سامانه جدید درخواست بازبینی دهک بندی خانوارها کلیات متن مذاکرات هسته‌ای توسط مسئولان کشور پذیرفته شده است/ برداشتن تحریم‌ها و انتفاع اقتصادی کشور؛ هدف اصلی مذاکرات دولت سیزدهم در یکسال گذشته موفقیت های خوبی را رقم زد/ آمریکایی ها در برجام نقض عهد کردند و باید به تعهداتشان عمل کنند قوی شدن در همه ابعاد منطق انقلاب است/ ارائه یک میلیون نفر خدمات بهداشتی و درمانی در سال توسط مراکز درمانی سپاه در استان مرکزی دشمن تمام توان مادی و معنوی خود را متمرکز کرده تا امید را از ملت ایران بگیرد/ در جنگ ترکیبی بیشترین توان باید در جهاد تبیین باشد لایحه جامع انتخابات به مجلس ارسال می‌شود بیمه ناباروری همگانی شد رقابت ۲۶۶ شرکت کننده در مسابقات استانی قرآن آغاز شد/تجلیل از برگزیدگان در دهه وقف  آیین بزرگداشت روز خبرنگار
جمعه ۲۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۹
کد خبر: 98551
تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۱
بخش دوم| شهردار اراک در گفتگو با دیارآفتاب عنوان کرد:

30 دستگاه اتوبوس جدید به زودی وارد ناوگان عمومی اراک خواهد شد/ بحث مترو و منوریل در اراک منتفی است/ماجرای تأخیر در اجرای فراکارت چه بود؟

کریمی: شماره گذاری 30 دستگاه از اتوبوس‌های جدید خریداری شده توسط شهرداری اراک در حال پیگیری است و مصوبه شورای شهر برای جذب راننده نیز به شهرداری ابلاغ‌شده، همچنین برای خرید 50 دستگاه اتوبوس نیز پول واریزشده که یک کار اساسی در حوزه حمل‌ونقل عمومی است.

علیرضا کریمی شهردار اراک در گفتگو با دیار آفتاب؛ در خصوص اقدامات انجام‌شده در حوزه بهبود وضعیت حمل نقل عمومی در شهر اراک گفت: در ابتدای کار دوره جدید مدیریت شهری برای تقویت ناوگان حمل‌ونقل عمومی کلانشهر اراک تقریباً بیش از تمام اتوبوس‌هایی که در اراک داشتیم اتوبوس جدید خریداری شد.

وی افزود: اتوبوس‌رانی اراک مجموعاً 70 اتوبوس داشت که طی چند ماه اخیر 80 دستگاه اتوبوس جدید خریداری‌شده است درحالی‌که در 10 سال گذشته یک اتوبوس هم به ناوگان حمل‌ونقل عمومی اراک تزریق نشده بود و هر اتوبوسی که خراب‌شده بود هم به پارکینگ منتقل می‌شد و اگر برای خرید اتوبوس جدید اقدام نمی‌کردیم بعد از کرونا با مشکل جدی مواجه می‌شدیم.

شهردار اراک تصریح کرد: شماره گذاری 30 دستگاه از اتوبوس‌های جدید در حال پیگیری است و مصوبه شورای شهر برای جذب راننده نیز به شهرداری ابلاغ‌شده است، همچنین برای خرید 50 دستگاه اتوبوس نیز پول واریزشده که یک کار اساسی در حوزه حمل‌ونقل عمومی است ضمن اینکه حدود 15 دستگاه هم برای تعمیرات اعزام شده اند.

کریمی در رابطه سیستم پرداخت الکترونیکی کرایه در ناوگان حمل‌ونقل عمومی نیز گفت: فرا کارت صرفاً یک سیستم پرداخت الکترونیکی بود و در شروع کار دوره جدید به علت مشکلات حقوقی و قراردادی کاملاً تعطیل بود اما نهایتاً از 4 میلیاردی که شرکت پیمانکار طلب می‌کرد با مذاکراتی آن را به یک میلیارد رساندیم و فرا کارت فعال شد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات فراکارت این است که یک سیستم قدیمی است و از کارتی استفاده‌شده که وارداتی و بسیار گران‌قیمت است لذا شرکت مربوطه الآن قیمت هر کارت را 50 هزار تومان اعلام کرده است اما از شورا درخواست کردیم تا در صورت موافقت، شهرداری 80 درصد این مبلغ را تخفیف قائل شود و مابه تفاوت آن را بپردازند.

شهردار اراک با تأکید بر اینکه کارتخوان های اتوبوس‌ها خراب نیست افزود: شاید بعضاً برخی رانندگان راغب‌تر باشند تا پول نقد دریافت کنند و با توجه به اینکه طبق مصوبه شورای شهر پرداخت الکترونیکی کرایه ارزان‌تر از پرداخت نقدی است شهروندان باید توجه داشته باشند که حتی‌الامکان از سیستم پرداخت الکترونیکی استفاده کنند.

کریمی در خصوص استفاده از سیستم‌های حمل‌ونقل انبوه بر در اراک نیز گفت: همیشه در اراک مسئله مترو مطرح بوده، اما با توجه به اینکه جمعیت اراک زیر یک‌میلیون نفر است مترو شامل حال آن نمی‌شود از طرفی با توجه به هزینه‌های سنگین مترو در شهرهای کوچک هم تمایلی به استفاده از آن نیست، بحث منوریل هم مورد استقبال قرار نگرفته و منتفی است اما موضوع بی آر تی در شهر اراک مطرح است.

شهردار اراک در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر طرح جامع ترافیکی اراک برای تجدیدنظر به وزارت کشور ارجاع شده و اگر ابلاغ شود سرنوشت حمل‌ونقل عمومی شهر اراک مشخص خواهد شد.

بخش اول|شهردار اراک در گفتگو با دیارآفتاب عنوان کرد:چندین سال بود که کار عمرانی بنیانی در اراک انجام نمی شد/ دره گردو، پارک باهنر و کوهستان مستوفی سه پروژه شهرداری در حوزه نشاط اجتماعی است

انتهای پیام/

captcha
آخرین اخبار