سه اقدام دولت برای کاهش قیمت کالاهای اساسی/قیمت برنج کاهش یافت رونمایی سامانه جدید درخواست بازبینی دهک بندی خانوارها کلیات متن مذاکرات هسته‌ای توسط مسئولان کشور پذیرفته شده است/ برداشتن تحریم‌ها و انتفاع اقتصادی کشور؛ هدف اصلی مذاکرات دولت سیزدهم در یکسال گذشته موفقیت های خوبی را رقم زد/ آمریکایی ها در برجام نقض عهد کردند و باید به تعهداتشان عمل کنند قوی شدن در همه ابعاد منطق انقلاب است/ ارائه یک میلیون نفر خدمات بهداشتی و درمانی در سال توسط مراکز درمانی سپاه در استان مرکزی دشمن تمام توان مادی و معنوی خود را متمرکز کرده تا امید را از ملت ایران بگیرد/ در جنگ ترکیبی بیشترین توان باید در جهاد تبیین باشد لایحه جامع انتخابات به مجلس ارسال می‌شود بیمه ناباروری همگانی شد رقابت ۲۶۶ شرکت کننده در مسابقات استانی قرآن آغاز شد/تجلیل از برگزیدگان در دهه وقف  آیین بزرگداشت روز خبرنگار
جمعه ۲۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۰
کد خبر: 98426
تاریخ انتشار: ۰۴ تیر ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۹

پولدار‌ها شانس قبولی بیشتری در دانشگاه‌های دولتی دارند/ وقتی عدالت آموزشی روی خوشی به دهک‌های پایین جامعه نشان نمی‌دهد

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: شانس قبولی دهک‌های بالاتر جامعه نسبت به اقشار ضعیف‌تر با معدل مساوی بیشتر است.

به گزارش دیار آفتاب؛ محمدحسین ساعی گفت: عدالت آموزشی مقوله چند مولفه‌ای پیچیده است که حل آن به تنهایی در یک مصوبه امکان پذیر نیست.اتفاقی که در کنکور رخ داد شاید کمتر از ۱۰ درصد حل این مسئله باشد.

به گفته او، این مسئله را می‌پذیریم که اگر مصوبه‌ای در کنکور اتفاق بیفتد، سامانه‌های موجود در کشور خود را تطبیق می‌دهند تا بتوانند عدالت آموزشی را از مسیر خودش با امکانات و مولفه‌های قدرت و ثروت خارج کنند.

ساعی گفت: طبق آمار‌های موجود وضعیت عدالت آموزشی هم اکنون در وضعیتی که کنکور مبنای ورود به دانشگاه هاست اصلا مناسب نیست و حتی بحث معدل وضعیت را بدتر می‌کند، یعنی در مناطق محروم ترم در معدل‌های مشابه هم افرادی که مربوط به دهک‌های ثروتمندتر جامعه هستند بیشتر قبول شده اند.

به گفته او، مجموع قبولی‌های کنکور از طبقات بالاتر جامعه به نسبت دهک‌های پایین‌تر جامعه با همان معدل بیشتر بوده است و به این موضوع کسی اهمیت نمی‌دهد، در تهران بیشترین قبولی‌های دانشگاه‌ها را داریم و میزان معدل‌های قبولی در میزان با استان‌های محروم مانند سیستان بلوچستان و گلستان بسیار پایین‌تر است.

به گفته ساعی، این موضوع ما را به این نتیجه می‌رساند که اگر معدل مبنا قرار گیرد، حداقل در کوتاه مدت این امکان وجود دارد که بازسازی به نفع عدالت آموزشی اتفاق بیفتد.

captcha
آخرین اخبار