جدیدترین خرید پرسپولیس کیست؟ / لژیونر ایرانی هم در لیست گل محمدی! دانشجویان در جهاد علمی و فرهنگی همان رسالت رزمندگان در دفاع مقدس را برعهده دارند باید فاصله با دانشگاه کاهش یابد/ به دنبال تقویت زمینه‌های حفظ و جذب نخبگان هستیم پرونده ای هنوز برای «روحانی» در دادگستری تشکیل نشده است/ اعاده دادرسی در پرونده «سیف» و «عراقچی» منتظر تصمیم دیوان عالی کشور است  بدون فوتی و شناسایی ۳۱ مورد مبتلا به کرونا ویروس در استان مرکزی  توافق اجباری پزشک و منشی؛ استثمار با تعریف جدید/ وقتی اعتراض برابر با اخراج است، بازرسی‌ها به کار نمی‌آید اروپا ناامید از برجام پلاس/ افکار عمومی ادعای تازه غرب درباره مذاکرات را نمی‌پذیرد بدبختی اقتصاد ایران از دست لاکچری‌بازها/ بعضی‌ها سالی 6 ماشینِ گران می‌خریدند امتحانات نیم سال اول همه مدارس استان حضوری است امیرعبداللهیان: توافق باید جامع باشد که مردم به طور ملموس نتایج آن را احساس کنند
سه شنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۳
کد خبر: 91818
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۶

تصاویر دوربین‌های مدار بسته از ایران چگونه به دست اینترنشنال رسید؟/ ادامه ژست‌های توخالی رسانه سعودی

ماجرای هک بنزین این بار بهانه‌ای شد تا رسانه‌های معاند علاوه بر پمپاژ سیاه‌نمایی و ناامیدی، ژست دسترسی‌های خاص از مناطق ایران هم بگیرند.

به گزارش دیار آفتاب؛ از شایعه تا واقعیت: پس از ماجرای هک سامانه هوشمند سوخت، تلویزیون ایران اینترنشنال مدعی دست‌یابی به تصاویر دوربین‌های مدار بسته از خیابان‌های ایران شد.

اما برخلاف این ادعای رسانه لندنی، تعدادی سایت‌ اینترنتی وجود دارد که تصاویر زنده دوربین‌های مدار بسته از خیابان‌های ایران را(به دلیل عدم تغییر پسورد پیش‌فرض، ساده بودن کلمه عبور و ...) به راحتی در اختیار کاربران قرار می‌دهد. اینترنشنال نیز تصاویر را از این سایت‌ها برداشته و به اسم خود در تلویزیون خود پخش کرده است.

* شگرد اینترنشنال در بحران‌ها

همچنین علیرضا پورجعفری، کارشناس رسانه درباره مواجهه رسانه‌های معاند در بحران‌های ایران عنوان کرد: یکی از شگردهایی که معمولا رسانه ها در مواجهه با اخبار بحران دنبال می‌کنند، بمباران گسترده اطلاعات است. این اقدام تا آنجایی انجام می شود که مخاطب دیگر نتواند از خود کنشی نشان دهد و به ناچار در مقابل سیل اطلاعاتی که دریافت کرده، عملاً خلع سلاح می شود.

وی ادامه داد: این خلع سلاح یعنی مخاطب قدرت این را ندارد که اطلاعات درست را از غلط تشخیص داده و حتی در مورد آن ها سوال بپرسد. در اینجاست که رسانه به خوبی اثرگذاری خود را انجام داده و عملا ذهن و رفتار مخاطب را در اختیار گرفته است.

این کارشناس سواد رسانه همچنین بیان کرد: در ماجرای  حمله سایبری به سیستم نرم افزاری سوخت کشور، دقیقا همین تکنیک توسط تلویزیون ایران اینترنشنال پیاده شد. به طور مثال این رسانه سعودی با فردی گفت‌و‌گو می‌کند که آن را کارشناس ارشد اطلاعات معرفی کرده است. 

این در حالیست که در حجم انبوه تحلیل ها و مصاحبه ها و اخبار این تلویزیون سعودی، کسی نمی‌پرسد که کارشناس ارشد اطلاعات یعنی چی، چراکه در این حالت ذهن و وجود مخاطب تشنه اطلاعات است.

پورجعفری افزود: مثلا در همین نمونه کارشناس برنامه تحلیل خود را از ماجرای هک سیستم سوخت رسانی آغاز کرد و در نهایت به ماجرای کرونا و ممنوعیت ورود واکسن فایزر به داخل کشور رسید

وی در آخر خاطرنشان کرد: اینترنشنال نشان داده که در بمباران اطلاعاتی همیشه یک نفر را هدف میگیرد و چارچوب بندی مطلب را حول آن ساماندهی می‌کند و آن کسی نیست جز رهبر معظم انقلاب!

انتهای پیام/

captcha
آخرین اخبار