وزیر ارشاد: تدوین لایحه نظام جامع رسانه‌‌ای در کشور/ اختصاص ۲۴ هزار واحد مسکونی به اهالی رسانه جزییات طرح فروش اینترنتی کالاهای اساسی/ چگونگی فروش مرغ و لبنیات پرداخت وام ۱۰ میلیون تومانی به سرپرستان خانوار در صورت ابتلا به کرونا ملت ایران به چیزی کمتر از لغو همه تحریم‌ها تن نمی‌دهند/ روحیه ظلم‌ستیزی در جان مردم زنده است/ شعار مرگ بر آمریکا باقی ست آمریکایی‌ها نقض عهد کردند و به آنها باج نخواهیم داد/ دانشجویان بن بست های پیش رو را بگشایند اولتیماتوم عجیب سازمان لیگ؛ اجازه تبلیغات محیطی ندهید، دربی لغو می‌شود! تأمین اجتماعی سهامدار هپکو یا طلبکار؟/ هزینه ی تهاتر بدهی ها را با انتقال اموال تسویه کنید! شمارش معکوس برای حذف نسخه های کاغذی امیرعبداللهیان: اگر غرب جدیت نشان دهد، توافق خوب در دسترس است سردار سلیمانی:با استفاده از ظرفیت‌‌های داخلی بر مشکلات اقتصادی چیره خواهیم شد
جمعه ۱۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۲
کد خبر: 91508
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۵
دیارآفتاب گزارش می دهد؛

سهم مردم کلانشهر اراک از حمل و نقل ریلی، تقریبا هیچ/ آقای مدیرعامل جلسه اند، اراک نیستند، وقت ندارند

ایستگاه راه آهن اراک با قدمتی حدود 80 سال، این روزها حال و روز خوبی ندارد. در حالی که اراک یکی از کلانشهرهای کشور محسوب می شود، یکی از قدیمی ترین ایستگاه های راه آهن را دارد و شرکت واگن پارس اراک، با ساخت انواع واگن و لوکوموتیو، سهم بالایی در خودکفایی صنعت راه آهن کشور را ایفا می کند، اما مردم این شهر تقریبا هیچ سهمی از حمل و نقل ریلی کشور ندارند.

به گزارش دیار آفتاب؛ ایستگاه راه آهن اراک با قدمتی حدود 80 سال، این روزها حال و روز خوبی ندارد. در حالی که اراک یکی از کلانشهرهای کشور محسوب می شود، یکی از قدیمی ترین ایستگاه های راه آهن را دارد و شرکت واگن پارس اراک، با ساخت انواع واگن و لوکوموتیو، سهم بالایی در خودکفایی صنعت راه آهن کشور را ایفا می کند، اما مردم این شهر تقریبا هیچ سهمی از حمل و نقل ریلی کشور ندارند.

کافی است در این روزها که اندکی از شیب بیماری کرونا کاسته شده، دلتان هوای مشهد الرضا کند. هواپیما که هیچ! چرا که به گفته مسئولین استقبال چندانی از آن نشد و علیرغم افتتاح چندین باره خط هوایی اراک مشهد، نهایتا با شیوع کرونا به کلی تعطیل شد. اتوبوس هم آنقدر خسته کننده است که عطایش را به لقایش می‌بخشی. در دلت می گویی بروم بلیط قطار بگیرم که لااقل وقتی به مشهد رسیدم اندکی در راه استراحت کرده باشم و سرحال به زیارت امام رئوم بروم.

ولی وقتی سری به سایتهای خرید بلیط قطار بزنی، متوجه می شوی جز قطار 6تخته که آن هم به لطف سر راه قرار گرفتن اراک، سهمیه ای اندک برایمان در نظر گرفته اند، هیچ قطار دیگری برای انتخاب نداری! تازه اگر شانس بیاوری و قبل از تو ظرفیت پر نشده باشد! چرا که این قطار از مبدا کرمانشاه شروع به حرکت می کند و اگر در مسیر نبودیم، همین سهم اندک را هم نداشتیم.

وقتی بیشتر حرص میخوری که تصادفی یا از سر کنجکاوی قطار ملایر-مشهد را چک کنی و ببینی که علاوه بر سهمیه قطار 6تخته، قطار 4 تخته هم می توانند رزرو کنند و دستشان در انتخاب باز است. ملایری که تقریبا یک سوم اراک جمعیت دارد، نه کلانشهر است و نه مرکز استان، ایستگاه راه آهنش هم قدمتی حدودا 20 ساله دارد! اینجاست که در دلت دعا می کنی به جان مسئولین با کفایت شَهرت!

این در حالی است که در سالهای گذشته اراک قطار 4 تخته داشت و حتی شهریور ماه سال گذشته قطار لوکس فدک اراک-مشهد هم راه اندازی شد ولی این روزها تنها 6تخته های عبوری سهم شهروندان اراکی است.

برای پیگیری موضوع چندین و چند مرتبه با دفتر مدیرعامل راه آهن اراک تماس گرفتیم تا شاید پاسخی داشته باشند و با ماستمالی از مردم کلانشهر اراک عذرخواهی کنند ولی هر بار با این پاسخ مواجه شدیم که آقای مدیرعامل در جلسه هستند، اراک نیستند، هستند ولی اصلا وقت ندارند و ...

دیارآفتاب همچنان پیگیر این مشکل بوده و امیدوار است تا مسئولین گلایه های شهروندان را شنیده و برای آن راه حلی بیندیشند.

انتهای پیام/

captcha
آخرین اخبار