صهیونیست‌ها از هواپیمای مسافربری برای سپر انسانی استفاده می‌کنند روی خوش مردم به خرید لوازم خانگی ایرانی باوجود فراوانی نمونه خارجی/‌‌تولیدکننده دنبال افزایش کیفیت باشد واکسن‌هراسی، شیطنت دشمن برای تضعیف توانمندی ایران/ «برکت» کم‌عارضه‌ترین واکسن فرمانده ارتش: بصیرت و روحیه سلحشوری موتور محرکه اجرای ماموریتهاست برنامه‌ریزی برای صادرات ۲۵۰ میلیون دلار گل از سال آینده عکس/سفر وزیر صمت به همراه فرزندش به استان مرکزی بازدید وزیر صمت از شرکت فرش پاتریس دلیجان سردار سلامی: قدرت دفاعی ما برای واکنش‌های سخت ساخته شده است بخش خصوصی عزم جدی برای احیا و پویایی تولید و صادرات دارد/ضرورت تاسیس دانشکده سنگ کشور خطیب‌زاده: حوادث اخیر لبنان ریشه در فتنه‌گری رژیم صهیونیستی دارد
شنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۰۲:۱۹
کد خبر: 90527
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۱
کارشناس رسانه:

رسانه‌ها فرهنگ حماسی امام حسین(ع) را از طریق عاشورا و پیاده‌روی اربعین تبیین کنند

کنگاوری گفت: رسانه‌ها این رسالت را دارند که با استفاده از قابلیت‌های خود فرهنگ حماسی امام حسین(ع) را از طریق عاشورا و اربعین در افکار عمومی تبلیغ کنند و ارزش‌هایی که در این مسئله نهفته است را به تصویر بکشند.

به گزارش دیار آفتاب؛ کنگاوری، کارشناس رسانه در گفتگو با خبرنگار نسیم خنداب گفت:مسئله عاشورا و در تبعیت آن پیاده‌روی اربعین علاوه بر اینکه وجه شیعی دارد مسائلی مانند عدالت‌جویی، غلبه معنویت بر مادیت، ایثار و از خود گذشتگی و... را در بر دارد که رسانه ها با تصویر سازی این نمادها و ویژگی ها را به منصه ظهور می رسانند.

کنگاوری در ادامه بیان کرد: در عصر حاضر نسبت به دهه های گذشته به رغم اینکه دنیا روبه سکولارسیم و مادی گری حرکت می کند ولی حماسه امام حسین(ع) در میان غیر مسلمانان نیز زنده شده است تا جایی که  در روز عاشورا در آمریکا عزاداری می کنند این همان تأثیرگذاری بر فطرت خداجویانه بشری است.

وی افزود: رسانه ها نقش آموزشی، اطلاع رسانی، آگاهی بخشی، یک پارچه سازی و فرهنگ پذیری را از نظر کارکرد بر عهده دارند و با این قابلیت وارد میدان تبلیغات در رابطه با واقعه عاشورا و پیاده روی اربعین می شوند.

این کارشناس رسانه تصریح کرد: رسانه ها این رسالت را دارند که با استفاده از قابلیت های خود فرهنگ حماسی امام حسین(ع) را از طریق عاشورا و اربعین در افکار عمومی تبلیغ کنند و ارزش‌هایی که در این مسئله نهفته است را به تصویر بکشند.

کنگاوری گفت: ظرفیت و قابلیت رسانه‌ها مانند گذشته نیست و قدرت جدید پیداکرده و در این زمینه خیلی موفق عمل  کرده‌اند و در ابعاد روانشناسی از انگیزه‌هایی مانند هنری و زیباشناسی و.. استفاده می‌کنند تا ادراکات انسان را به‌صورت جذاب تحت تأثیر قرار دهند.

کارشناس رسانه افزود: امروزه فناوری و ارتباطات پیشرفت قابل‌توجهی داشته و  قدرت پوشش دادن قابلیت‌های مهم فرهنگی ازجمله این دو پدیده را با ویژگی‌های مثل سرعت، عدم وابستگی به زمان و مکان، با دقت و جامعه نگری و به‌صورت جذاب به اقصی نقاط  دنیا مخابره می‌کند و  مردم دنیا را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: رسانه‌ها با تمرکز بر روی زیباترین و هنری‌ترین صحنه‌ها مراسم اربعین را نکته‌سنجی می‌کنند و نمادهای ارزشی را برجسته می‌کنند و عظمت پیاده‌روی اربعین را در اذهان القا می‌کنند.

انتهای پیام/

captcha
آخرین اخبار