ایرادات رویه جدید وزارت صنعت برای تأمین فولاد قطعه سازان/اتمام موجودی سازندگان تا خرداد آثار اقتصادی توافقنامه ایران و چین از دیدگاه یک اندیشکده آمریکایی روند غنی‌سازی ادامه دارد/ سیستم برق نطنز وصل شده است خیال استقلالی‌ها بابت کرونا راحت شد امسال احتمالا کم‌بارش‌ترین سال در ۵۰ سال اخیر خواهد شد/ وضعیت ذخایر سدها آنچنان وخیم نیست تست کرونای پرسپولیسی‌ها منفی شد وام ساخت مسکن ۳۰۰ میلیون تومان شد شرط برگزاری مراسم احیاء در شب­های قدر / برگزاری نماز جماعت در شهرهای آبی بلامانع است اوضاع کرونایی کشور بدتر از قرمز و به سیاه نزدیک است/ بسیاری از مردم آبی فکر می‌کنند ستاد گرامیداشت مناسبت های دفاع مقدس استان مرکزی تشکیل شد
دوشنبه ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۵
کد خبر: 84852
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۷

تقویت استخوان ها با گل سرسبد سفره افطار

مصرف برخی از مواد غذایی و خورکی باعث تقویت استخوان‌های بدن می‌شود.

به گزارش دیار آفتاب؛ به نقل از خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبسایت "حلوه"، با توجه به اینکه زمان بسیار کمی تا ماه رمضان باقی مانده است بنابراین مصرف خرما به عنوان ماده غذایی مهم و انرژی زا بودن یکی از مهم ترین اولویت های هر خانواده ایرانی در سفره افطار است، خرما طعم شیرین و اشتها آوری دارد، اما میانه روی در مصرف آن بسیار مهم است، زیرا مصرف بیش از حد آن می‌تواند منجر به افزایش وزن شود، ولی اگر به مصرف دو یا سه دانه از آن در روز بسنده کنید، می‌توانید از حداکثر فواید خرما با معده‌ای سالم بهره‌مند شوید.

بیشترین کالری موجود در خرما از کربوهیدرات‌ها تأمین می‌شود و حاوی برخی ویتامین‌ها و مواد معدنی مهم است و علاوه بر مقدار زیادی فیبر، آنتی اکسیدان زیادی نیز دارد.

خرما حاوی مقادیر کافی ویتامین C، کلسیم، منیزیم، فسفر، آهن و منگنز است که تمامی آن ها به بهبود سلامت استخوان شما کمک می‌کنند.

حفظ سلامت استخوان‌ها برای جلوگیری از اختلالات مرتبط با آن مانند پوکی استخوان که ناشی از کمبود ویتامین D و کلسیم است، ضروری است.

از جمله مزایای خرما برای پوست این است که مقدار زیادی ویتامین C دارد که می‌تواند تولید کلاژن را افزایش دهد و همچنین به دلیل دارا بودن فلاونوئید‌ها از آفتاب سوختگی جلوگیری می‌کند.

آیا می‌توان به نوزادان خرما داد؟

آیا کودک یک تا دو ساله می‌تواند خرما را بدون مشکل بخورد و هضم کند؟ این سوالی است که مرکز بهداشت کودک آمریکا به آن پاسخ داده و مشروط بر اینکه کودک یک دانه کامل خرما را نخورد، این کار را تایید کرده است؛ زیرا خوردن دانه کامل باعث خفگی می‌شود، اما با تقطیع یا له کردن آن و زیرنظر داشتن کودک هنگام خوردن آن مصرف خرما برای کودک بلامانع است. این هشدار در مورد انواع میوه‌های خشک که باعث احتمال خفگی در کودکان خردسال می‌شود نیز داده می‌شود.

captcha