خروج از برجام اشتباه بسیار بزرگی بود خنثی کردن تحریم‌ها اولویت اصلی دانشگاه و صنایع باشد/ توسعه پایدار با کار و تلاش شبانه‌روزی، تولید رقابتی و صادرات محور محقق می‌شود جهت‌گیری دولت در بودجه ۱۴۰۱ ثبات اقتصادی است لیگ قهرمانان اروپا|غلبه رئال بر اینتر و حذف میلان/وداع دراماتیک پورتو با فرصت سوزی طارمی تشریح جزئیات تهیه واکسن طبیعی کرونا در اراک/واکسن قابلیت انعطاف در برابر بیماری‌های ویروسی را دارد مه گرفتگی شدید در برخی از محورهای مواصلاتی استان مرکزی/ رانندگان با احتیاط بیشتری رانندگی کنند تکلیف ارز دولتی در بودجه 1401/حمله به صف کاذب ارز/چرا تولید خودرو آب می رود؟ پیروزی بر پیکان واجب‌تر از نان شب/ خطر حذف ایران از جام جهانی / ۴۵ روز ویژه حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی از بودجه ۱۴۰۱/ اختصاص ۱۰۰هزار میلیارد تومان یارانه به اقشار آسیب پذیر فردا سامانه بارشی جدید، وارد کشور می‌شود/ آلودگی هوا در کلان‌شهرهای و شهرهای‌ صنعتی
چهارشنبه ۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۹
کد خبر: 82792
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۹

نقش رسانه ها در تببین بیانیه گام دوم انقلاب

در بیانیه گام دوم انقلاب حرکت رو به جلو و آغاز دهه پنجم انقلاب اسلامی به‌خوبی ترسیم شده است که چنانچه این بیانیه در کشور به‌درستی تبیین و محقق شود، شاهد رشد و پیشرفت کشور در تمامی زمینه‌ها خواهیم بود.

به گزارش دیار آفتاب؛ به نقل از ندای تفرش، در بیانیه گام دوم انقلاب حرکت رو به جلو و آغاز دهه پنجم انقلاب اسلامی به‌خوبی ترسیم شده است که چنانچه این بیانیه در کشور به‌درستی تبیین و محقق شود، شاهد رشد و پیشرفت کشور در تمامی زمینه‌ها خواهیم بود.

در حوزه رسانه نیز تمامی رسانه‌های تأثیرگذار دیداری، شنیداری، مکتوب، خبرگزاری‌ها، سایت‌ها و پایگاه‌های خبری و حتی شبکه‌های اجتماعی در فضای مجازی کشوری و به‌ویژه استانی باید حتماً در تبیین این بیانیه گام بردارند و برای تحقق عملی و اجرا شدن توصیه‌های حکیمانه رهبری که در این بیانیه به‌خوبی قابل درک است، در کشور تلاش کنند.

برای نمونه باید عرض شود که نقش رسانه‌ها برای تحقق این بیانیه در این دوره، تولید محتوا با محوریت تولید است زیرا نقش تولید در پیشرفت کشور بسیار حائز اهمیت و با تحقق رونق تولید بسیاری از موضوعات مرتبط با تحریم‌های اقتصادی، بیکاری، اشتغال و گردش اقتصادی در داخل کشور بدون نیاز به اقتصاد خارجی مرتفع خواهد شد.

البته باید بپذیریم که پس از گذشت چهل سال از انقلاب اسلامی‌ علی‌رغم تلاش‌های بسیار هنوز آثار فراوانی از عقب‌ماندگی در کشور باقی مانده است و امیدواریم رسانه‌های تأثیرگذار کشور بتوانند فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه باید گام دوم انقلاب را در چهل سال آینده برای تمدن‌سازی برداریم، سرلوحه فعالیت‌های خود قرار دهند.

همچنین باید تأکید شود که با توجه به نزدیک شدن موعد انتخابات مجلس حتماً می‌بایست میدان را به جوانان انقلابی و ارزشی داد، البته جوانان انقلابی که تخصص دارند و با تمام وجود خالصانه تلاش می‌کنند و تجربه ریش‌سفیدان و پیشکسوتان را نیز چراغ راه خود می‌کنند که در اینجا نیز نقش رسانه‌ها در معرفی چنین افرادی به مردم بدور از نگاه‌های جناحی، سیاسی و گرایش‌های قومیتی بسیار مهم و تأثیرگذار است و نباید فراموش کرد که جنگ روانی دشمنان با تکیه بر رسانه صوتی، تصویری، اینترنتی و ماهواره‌ای با مطالعه دقیق از روش‌های تبلیغ و اقناع، همواره تلاش می‌کنند روحیه ناامیدی را در بین مردم ما القاء کنند.

دشمنان سعی می‌کنند با انتشار اخبار دروغ و ارائه تحلیل‌های مغرضانه و وارونه نشان دادن واقعیت‌ها مردم را ناامید کنند و این مهم نیز وظیفه خطیر رسانه‌ها است که توطئه‌های خبیثانه دشمنان را نقش برآب کنند، زیرا دشمنان سعی می‌کنند مردم پای صندوق‌های رأی نروند و مشارکت مردم را کمرنگ کنند و همواره دشمن تلاش می‌کند با ایجاد کنش‌گری منفی در چهره‌ها در بحبوحه انتخابات، سوء استفاده از رسانه‌های اجتماعی در فرآیند انتخابات به عنوان تخریبگر و معاند، تخریب نامزد‌های انتخابات و افزایش التهابات در جامعه با پرده‌دری، برنامه‌ریزی برای ناآرام‌سازی جامعه در برخی مناطق برای برگزاری انتخاباتی پرشور و مشارکت حداکثری مردم مانع ایجاد کند.

به‌ خوبی می‌دانیم که دموکراسی انتخابات برای مردم ما یک حماسه شگرف بوده و نقش رسانه‌ها این است که با ایجاد شور انتخاباتی، جلب مشارکت حداکثری مردم برای برگزاری انتخاباتی پرشور، آگاهی‌بخشی و بصیرت‌افزایی برای انتخاب اصلح، خنثی‌سازی توطئه دشمن برای کاهش مشارکت مردم، آگاهی‌بخشی درباره نقش مجلس به عنوان رکنی از ارکان نظام برای پیشبرد اهداف گام دوم انقلاب کاری کنند که مردم از مشارکتشان خوشحال شوند و آنچه می‌خواهند عملی شود که تحقق این مهم مشت محکمی بر دهان بدخواهان نظام و انقلاب خواهد بود.

یادداشت از اعظم عسکری

انتهای پیام/

captcha
آخرین اخبار