توزیع ۱۶۰۰ سبد غذایی در مرحله دوم نهضت کمک مومنانه کلیپ| رژه موتوری به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس در اراک گزارش تصویری| افتتاح موزه دفاع مقدس استان مرکزی راه و مکتب سردار سلیمانی همواره زنده است مدارس آمادگی لازم برای بازگشایی زود هنگام را نداشتند/ کرونای کودکان چندین برابر خطرناک‌تر است پردرآمدترین رشته های دانشگاهی را بشناسید/ کدام رشته‌ ها بازار کار خوبی دارند؟ باید از دوران زرین دفاع مقدس پاسداری کنیم/ ۸ موزه آماده افتتاح است این بیماران مواظب فصل پاییز باشند! قیمت سکه و طلا در ۳۱ شهریور؛ نرخ سکه به ۱۳ میلیون و ۳۲۰ هزار تومان رسید وقتی چین بدون لشگرکشی در حال فتح ترکیه است!
دوشنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۵
کد خبر: 75773
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۶
مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی خبر داد:

خودروهای فرسوده عامل ۴۰ درصدی آلودگی هوای تهران

مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی شهرتهران اعلام کرد که بر اساس آخرین مطالعات۴۰ درصد آلودگی شهر تهران مربوط به خودروهای فرسوده است که هنوز راه حلی برای آن پیدا نشده است.

به گزارش دیار آفتاب؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسین مقدم در گفت وگویی با اشاره به نقش خودروهای فرسوده در تولید و افزایش آلایندگی ها، گفت: بخش مهمی از آلودگی هوا به خودروهای فرسوده باز می‌گردد؛ به گونه ای که بر اساس آخرین مطالعات، ۴۰ درصد آلودگی شهر تهران مربوط به خودروهای فرسوده است؛ اما با این حال هنوز راه حلی برای آن پیدا نشده است.

وی با بیان اینکه این مطالعات حدود ۳ سال قبل انجام شده و قطعا تاکنون تعداد خودروها افزایش یافته است، افزود: به نظر می رسد کنترل مستمر خودروها و کوتاه کردن دوره معاینه فنی خودروهای فرسوده، می تواند بخش کوچکی از این مشکلات را حل کند؛ اما در سال گذشته تنها ۷ درصد خودروهای فرسوده به مراکز معاینه فنی تهران مراجعه کردند.

مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی شهر تهران با تاکید بر  اینکه معاینه فنی چندان فرآیندهای سخت و پیچیده‌ای ندارد و ما حداقل‌های آلایندگی و استانداردها را چک می‌کنیم، نه چیزی که خودروساز باید تولید کند، گفت: تصور کلی مان این است که خودروهای تولید جدید باید بتوانند استانداردهای معاینه فنی را پاس کنند و البته کم و بیش این اتفاق میفتد، اما این کیفیت به گونه‌ای نیست که بتواند طی یکسال استانداردهای حداقلی ما را نگه دارد.

مقدم در ادامه افزود: بعنوان مثال به خودروهایی که بتوانند معاینه فنی برتر اخذ کنند، برای ورود به محدوده طرح کاهش آلایندگی ۳۰ درصد تخفیف اختصاص می یابد و این مسئله سبب شده حتی خودروهایی که کمتر از چهارسال از تولید آنها می گذرد برای بهره مندی از تخفیف به مراکز معاینه فنی بیایند. اما نتیجه چیست؟ ما با آمار عجیب رد شدن مواجه هستیم که نشان می دهد این خودروهای جدید هم شرایط حفظ پایداری استانداردها هنگام تولید را ندارند که باید فکری در مورد این موضوع داشته باشیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

captcha