تقویم آموزشی دانشگاه اراک برای سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ اعلام شد دستگیری سارق خودرو و محتویات خودرو در اراک/ اعتراف به 30 فقره سرقت کمباین سازی اراک توان تأمین نیاز داخل به کمباین برنج را دارد/ جهش تولید نیازمند حمایت است طرح جدید نمایندگان برای تغییر سهمیه بندی بنزین رشد ۸۳ درصدی مشارکت‌های مردمی در فراهان هدف اصلی تحولات لبنان ضربه زدن به محور مقاومت است رزمایش کمک مؤمنانه در شازند دیدار فاتحان شیاکوه در اراک دعوت 4 فوتسالیست استان مرکزی به اردوی انتخابی تیم ملی توزیع 2000 بسته اطعام غدیر در مناطق حاشیه نشین اراک
یکشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۸
کد خبر: 74431
تاریخ انتشار: ۱۸ تیر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۹

قیرپاشی دوای درد جاده های تفرش نیست

اخیراً در 28 کیلومتر از جاده‌های تفرش (تفرش به فرمهین و تفرش به سلفچگان) قیرپاشی انجام‌شده این در حالی است که به دلیل ترک‌های بسیاری که در جاده‌های تفرش وجود دارد قیرپاشی روش مناسب برای ترمیم جاده‌های تفرش نیست.

به گزارش دیار آفتاب؛ به نقل از ندای تفرش، اخیراً در 28 کیلومتر از جاده‌های تفرش (تفرش به فرمهین و تفرش به سلفچگان) قیرپاشی انجام‌شده این در حالی است که به دلیل ترک‌های بسیاری که در جاده‌های تفرش وجود دارد قیرپاشی روش مناسب برای ترمیم جاده‌های تفرش نیست.

 در این حالت قیر سطح آن از بین رفته و نیاز به قیرپاشی داشته باشد. اما در جایی که آسفالت شکسته و از بین رفته است می بایست آسفالت اطراف نقاط شکسته و ترک خورده را برداشته و دوباره آسفالت انجام شود.

از سویی دیگر قیرپاشی بر روی جاده های سالم که شن زده نباشند سبب قیرزدگی جاده و ایجاد لغزندگی برای خودروهای عبوری می کند.

سالهاست که نیاز به آسفالت مجدد یا روکش آسفالت در جاده های تفرش احساس می شود تا رانندگان را از شر چاله های متعدد رها کند.

آنچه که واضح و روشن است که کل جاده های قیرپاشی شده در هر دو محور تفرش به فرمهین و سلفچگان به یک حالت تخریب نشده که بتوان با یک روش قیرپاشی آنها را ترمیم کرد. برخی از نقاط با ترک‌های مویرگی نیاز به درزگیری و برخی از نقاط با ترک‌های سوسماری نیاز به برداشت آسفالت اطراف آن منطقه و سپس لکه‌گیری و انجام آسفالت مجدد دارند.

هرچند برخی از مسئولین از طرح قیرپاشی در جاده‌های تفرش به‌عنوان یک طرح استانی و ملی یاد می‌کنند، آیا قبل از انجام کار بهتر نبود نسخه بهتری برای مرمت جاده‌های تفرش پیچیده می‌شد که تا هم از بیت‌المال بهتر استفاده می‌شد و هم این روزها شاهد جاده‌ای نباشیم که همچنان درزها مویرگی و سوسماری آن چنگ بر لاستیک خودروهای عبوری می‌زنند.

انتهای پیام/

captcha