تنها راه نجات «هپکو» بازگشت به وزارت صمت و «ایمیدرو» است/نگران شرایط «هپکو» هستیم انهدام باند قاچاق سلاح و مهمات غيرمجاز در عمليات پليس استان مركزي/كشف 46 قبضه سلاح جنگي واگذاری «هپکو» به «شستا» هیچ توجیهی ندارد و اشتباه است عصبانیت آمریکا از گزارش سازمان ملل درباره ترور سردار سلیمانی قیمت روز گوشی موبایل در ۱۹ تیر متولی حمایت از تولید کنندگان ادوات کشاورزی وزارت صمت است/ کشور سالانه به 2500 کمباین برنج نیاز دارد تکلیف سود مشارکت پیش‌فروش خودرو چیست؟/تعرض به حقوق مصرف‌کننده امکان دسترسی به شبکه اینترنت برای ۶۶۰ روستای استان مرکزی فراهم‌شده است عراق|موفقیت حشد شعبی در شکست نقشه داعش برای حمله به موصل جمهوری‌خواهی در بریتانیا؛ آیا الیزابت‌دوم آخرین ملکه است؟
پنجشنبه ۱۹ تیر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۷
کد خبر: 73084
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۹
سرنوشت هپکو بعد از دوبار شکست خصوصی سازی

مالکیت هپکو به ایمیدرو رسید؟

طی روزهای اخیر نامه‌ای منتسب به رئیس سازمان خصوصی‌سازی به سرپرست وزارت صمت مبنی بر واگذاری مالکیت و مدیریت شرکت هپکو تمامی زیرمجموعه‌های آن به هولدینگ ایمیدرو پس از دو واگذاری ناموفق به بخش خصوصی در رسانه‌های مختلف موردتوجه قرارگرفته است.

به گزارش دیار آفتاب؛ طی روزهای اخیر نامه‌ای منتسب به رئیس سازمان خصوصی‌سازی به سرپرست وزارت صمت مبنی بر واگذاری مالکیت و مدیریت شرکت هپکو تمامی زیرمجموعه‌های آن به هولدینگ ایمیدرو پس از دو واگذاری ناموفق به بخش خصوصی در رسانه‌های مختلف موردتوجه قرارگرفته است.

حال با توجه به اینکه در این نامه که البته تاریخ آن مشخص نیست اشاره‌شده است که شرکت هپکو از ششم خردادماه جاری به ایمیدرو واگذار خواهد شد هنوز هم اما و اگرهایی درباره این واگذاری وجود دارد که باعث شده است قطعیت آن به‌صورت رسمی از سوی مسئولان مربوطه اعلام نشود.

گفتنی است سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، شناخته‌شده به عنوان ایمیدرو، شرکت دولتی فعال در بخش معدن ایران است که دارای ۸ شرکت اصلی و چندین شرکت عملیاتی در زمینه صنایع فولاد، آلومینیوم، مس، سیمان و مواد معدنی می‌باشد.

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی:

ایمیدور توانایی و شرایط مطلوبی برای مدیریت هپکو دارد

محمود نعمتی مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی در گفتگو با خبرنگار دیار آفتاب با اشاره به این نامه و آخرین وضعیت مالکیتی مجموعه‌ی هپکو گفت: مالکیت این شرکت پس از دو بار شکست در فرآیند خصوصی‌سازی سال گذشته مجدداً و به‌صورت موقت به سازمان خصوصی ارجاع داده شد و خصوصی‌سازی باید مقدمات و تشریفات مزایده و واگذاری مجدد شرکت را فراهم می‌کرد که در مورد شرکت هپکو عرضه بلوک این شرکت در فرابورس خریداری نداشته است.

وی به قوانین و دستورالعمل‌های موجود در زمینه ی تعیین تکلیف شرکت هپکو اشاره و تصریح کرد: در رابطه‌ی با مواردی همانند شرکت هپکو که به هر دلیلی در فرآیند اجرای اصل 44 با مشکل مواجه می‌شوند بر اساس قانون باید این شرکت ها به سازمانی برگردد که قبل از واگذاری مالکیت آن را بر عهده داشته است که در مورد شرکت هپکو این واحد می‌بایست به وزارت صنعت و معدن برگردانده شود.

نعمتی با تأکید بر عزم مسئولان استانی بر تسریع در روند بازگشت این شرکت به رونق تولید افزود: وزارت صمت در زیرمجموعه‌ی خود دو هولدینگ عظیم «ایدرو» و «ایمیدرو» را در اختیار دارد و هپکو در هر صورت باید به یکی از آنها برگردد که البته تأکید مسئولان استان و حتی شخص وزیر اسبق صمت و سرپرست فعلی بر واگذاری شرکت به ایمیدرو است چراکه این مجموعه هم به لحاظ وضعیت مالی و هم حوزه‌ی فعالیت، شرایط و توانایی مطلوبی برای مدیریت هپکو را دارد.

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی ادامه داد: حال که سازمان خصوصی‌سازی بیش از این نمی‌تواند شرکت هپکو را تحت مالکیت خود نگه دارد و طبق مصوبات جلسات مختلف و ستاد تسهیل و رفع موانع تولید باید این شرکت را واگذار کند نظر همه‌ی مسئولان بر واگذاری به ایمیدرو است که امیدواریم مدیران و کارشناسان ایمیدرو نیز در این مورد خیلی سخت‌گیری نداشته باشند و طی روزهای روزهای آتی این موضوع قطعی و روشن شود.

وی در رابطه با وضعیت فعالیت شرکت هپکو اراک در شرایط فعلی نیز گفت: حقوق فروردین‌ماه کارگران طی هفته‌ی گذشته واریز شد و پرسنل شرکت فقط حقوق اردیبهشت‌ماه را معوقه دارند ولی خط تولید شرکت به لحاظ عدم وجود کار با تمام ظرفیت و توانایی فعال نیست.

انتهای پیام/

captcha