جزئیات طرح تسهیل صدور مجوز های کسب و کار/ نماینده اصفهان: با این طرح نظارت های پیشینی به پسینی تبدیل می‌شود عضویت دائم ایران در شانگهای پیروزی درخشان و ماندگار است نرخ ارز درجا زد!/قیمت طلا کاهشی و بورس درگیر اصلاح قیمت تأسیسات حیاتی سعودی هدف قرار گرفت رنگ بندی جدید شهرهای استان مرکزی؛ساوه تنها شهر قرمز دیارآفتاب سند عضویت دائم ایران در سازمان همکاری شانگهای به تایید سران این سازمان رسید امکان اخذ ویزای عراق در فرودگاه میسر نیست دفاع مقدس درس اعتماد به نصرت الهی و تکیه بر توانمندی های داخلی می دهد/شرط دیپلماسی موفق عمل به تعهدات طرفین در قراردادها است گزارش تصویری| مرکز واکسیناسیون شهید سلیمانی اراک آغاز واکسیناسیون اصناف استان مرکزی از فردا
شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۶:۳۶
کد خبر: 70759
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۷:۱۸
نماینده مردم شازند در مجلس:

توجه به بازار مصرف از مهمترین عوامل تحقق «جهش تولید» است

نماینده مردم شازند در مجلس توجه به بازار مصرف را از مهمترین عوامل تحقق جهش تولید خواند و گفت: برای تحقق شعار سال باید در برنامه ریزی ها توجه به بازار مصرف پر رنگ دیده شود.

علی ابراهیمی نماینده مردم شازند در مجلس در گفتگو با دیار آفتاب؛ با اشاره به نامگذاری سال 99 به نام جهش تولید از سوی مقام معظم رهبری، گفت: مهمترین چیزی که در تحق شعار سال باید رقم بخورد همدلی و مشارکت آحاد مردم با مسئولین است که همه باید در این راستا حرکت کنند.

وی توجه به بازار مصرف را از مهمترین عوامل تحقق جهش تولید خواند و افزود: برای تحقق شعار سال اساسی ترین مسئله این است که به بازار مصرف توجه شود و اگر می خواهیم اصل تولید اتفاق بیفتد چه برای سال گذشته که رونق تولید بود و چه برای امسال که جهش تولید است باید توجه به بازار پر رنگ دیده شود.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس با تأکید بر اینکه تا زمانی که بازار مصرف مطمئن نباشد عملا تولیدی اتفاق نمی افتد، گفت: چنانچه زیرساخت های تولید فراهم باشد و تسهیلات لازم در اختیار تولیدکنندگان قرار گیرد تولید می تواند به شکل جهشی رشد پیدا کند.

وی با بیان اینکه بازار مصرف اساسی ترین مسئله ای است که می تواند جهش را در تولید رقم بزند، افزود: اگر تولید بازار مصرف نداشته باشد اساسا تولید معنا پیدا نمی کند.

ابراهیمی با اشاره به راهکارهای موجود برای حل مشکل بازار مصرف بیان کرد: لازم است یک کارگروهی متشکل از وزارت خانه های مهم اقتصادی و  خارجه تشکیل شود تا با کمک و همفکری یکدیگر در این راستا برنامه ریزی دقیقی داشته باشند.

وی ادامه داد: این کارگروه برای بازار مصرف داخلی و خارجی باید هدف گذاری کند و به گونه ای هدف گذاری شود که اگر تولیدی زمینه آن است و می خواهد با سرعت و رشد جهش داشته باشد قطعا بازار مصرف آن هم داشته باشیم.

نماینده مردم شازند در مجلس در پایان خاطر نشان کرد: تهیه مواد اولیه مورد نیاز تولید کنندگان، پرداخت تسهیلات مورد نیاز، هماهنگ کردن دستگاه های مرتبط و البته صدور مجوزهای لازم برای صادرکنندگان نیز از فرعیات کار محسوب می شوند که باید به آنها نیز توجه شود.

انتهای پیام/

captcha
آخرین اخبار