نشست کمیسیون امنیت‌ ملی با مسئولان وزارت‌خارجه/باقری درباره مذاکرات به نمایندگان گزارش می‌دهد خطیب‌زاده: نه تعجیل داریم و نه اجازه می‌دهیم کسی با وقت و انرژی ما در وین بازی کند/ دور بعدی مذاکرات آخر هفته جاری هوای اراک در وضعیت قرمز قرار گرفت 185میلیارد ریال برای پرداخت حقوق فرهنگیان استان در اولویت قرار گیرد/ سند تحول بنیادین آموزش و پرورش برای اولین بار در اراک اجرایی می شود تزریق دوز سوم واکسن کرونا به افراد بالای ۴۰ سال آغاز شد اعتبار مالی ۸۵۴ طرح مصوب در سفرهای استانیِ رئیس‌جمهور چگونه تهیه می‌شود؟ تیم مذاکره‌کننده ایرانی از پشتوانه کارشناسی قوی برخوردار است/آشفتگی غرب از مواضع صریح و بسته‌های پیشنهادی رفع کلیه تحریم‌های ایران کلاهبرداری ۵ میلیاردی ادمین‌های قلابی/ دلار به افق وین/ پاتک سوم به کووید ۱۹ هشدار لیگ به فرهاد و یحیی / این همه مقاومت مقابل VAR برای چیست؟ / استقلال و پرسپولیس سند رو کردند جوان‌سازی جمعیت، با طرح و برنامه قابل اجرا نیست/ مشوق‌های طرح جوانی جمعیت چقدر چاره‌ساز است؟
دوشنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۱
کد خبر: 69831
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۱
یادداشت؛

بنگاه های رسانه ای؛ مُرَوِجان پنهان نژاد پرستی

گویا رسانه ها هستند که به جان آدم ها ارزش می دهند! در همین راستا رسانه ها هستند که نوعی از نژاد پرستی پنهان را به آدمیان می آموزند و از بشریت می خواهند که فقط برای نژاد خاص شمع روشن کنند و نگران شوند؛ مابقی نژاد ها و رنگ ها هم که باید حذف شوند.

به گزارش دیار آفتاب؛ اتفاقات دنیای پر تلاطم امروز آن قدر فراوان و پیوسته هستند که می توان با صراحت عنوان کرد که رسانه ها از پرداخت به برخی مسائل جا می مانند و یا شاید در نگاهی دقیق‌تر، عصر ارتباطات و اطلاعات فقط آن جایی کارایی خود را به نمایش می گذارد که بنگاه های رسانه ای دنیا بخواهند.

می توان دنیای امروز را دنیای حاکمیت رسانه ها دانست. رسانه هایی که با حذف واقعیت ها، خود واقعیت سازی می کنند و دنیا را آن طور که می خواهند برای مخاطب ارائه می دهند. امروز بنگاه های رسانه ای هستند که تشخیص می دهند کدام فیلم، عکس و یا هر چیز دیگر پخش شود و یا کدامش دست نخورده بماند. زنده به گور شدن مادر و نوزادش در هند و یا سوزاندن خانه های مسلمانان توسط متعصبین هندو گسترده و وایرال شود یا نشود.

به عنوان نمونه هندوهای افراطی از آبان ماه به جان مسلمانان افتاده اند اما سِیلی از اخبار زجر کُش کردن مسلمانان در هند در اسفند ماه به دست ما می رسد آن هم در شرایطی که دنیای رسانه تماما در اختیار کرونا ویروس است.

خواننده مستقر در ینگه دنیا تولید جدیدش را رسانه ای می کند و در کوتاه زمانی دابسمش هایش تولید می شود و به خود رنگ و بوی انسان آزاد می گیرد حالا دیگر کسی هم کاری ندارد که تمام چارچوب های نظام تربیت بشر زیر سوال می رود اما آزادگی و انسانیت در تصاویر جوان فلسطینی آویزان شده از تیغه لودرهای صهیونیست ها، له می شود و رسانه مُهر سکوت را بر دهان خود می کوباند.

کووید-19 در تمام دنیا جولان می دهد اما ایران است که باید در صدر اخبار جا بگیرد و بعد از چین به عنوان عامل اصلی این اتفاق معرفی شود تا شاید رقبای اصلی اقتصادی و فکریِ مدیران رسانه را از دور خارج کنند. یعنی این بنگاه های رسانه ای هستند که تعیین می کنند مردم به کدامین نقطه دنیا حساس باشند. این رسانه ها هستند که از شاخه ها و تربیت یافته های خود می خواهند که در کدام قسمت فعال باشند و در کجا غیر فعال. اگر سلبریتی ها را دانش آموخته مکتب حاکمیت رسانه بدانیم خوب برایمان واضح می شود که کجا را ساکتند و کجا را به حرف می آیند.

گویا رسانه ها هستند که به جان آدم ها ارزش می دهند! در همین راستا رسانه ها هستند که نوعی از نژاد پرستی پنهان را به آدمیان می آموزند و از بشریت می خواهند که فقط برای نژاد خاص شمع روشن کنند و نگران شوند؛ مابقی نژاد ها و رنگ ها هم که باید حذف شوند.

رسانه هایی که خود برآمده از قطع رابطه انسان با حقیقت ها و قطع ارتباط با طبیعت و فطرت انسانی هستند قیامشان علیه چارچوب های رشد و تعالی انسانی را می توان به نظاره نشست. قیامشان علیه صداقت، علیه آزادی واقعی افکار. این بنگاه های رسانه ای هستند که حتی چارچوب های آزادی را مشخص می کنند و معیار می دهند. آنها هستند که بشریت را به سمت بی نظمی های مادی، ذهنی و در نتیجه آن روحی می برند و نتیجه اش می شود عدم تمرکز و در پایان ذبح معنویت در قتلگاه رسانه را شاهد هستیم و این است بشری که بی هیچ توجهی می کُشد، آزار می دهد و ظلم می کند بدون اینکه ترسی از ناظر هستی داشته باشد.

این است بدترین ویروسی که گریبان بشریت را گرفته و باید گفت که کرونا تنها حاشیه ای بر ویروس بنگاه های رسانه ایست.

انتهای پیام/  

captcha
آخرین اخبار