تحقیق و تفحص از خانه‌های خالی کلید خورد/دولت اراده‌ای برای اجرای مصوبه مالیات بر خانه‌های خالی را ندارد/1000 معامله مسکن در سال توسط یک نفر! چرا تب دلار پائین آمد؟/ FATF ایرانی علاج فرار مالیاتی/ آغاز تولید پژو ۳۰۱ بدون حضور فرانسه در ایران نقش سایه‌ها در تصمیمات پرسپولیس/ بمب استقلال از انگلیس می‌آید/بلاتکلیفی تنیس با شایسته ۹ ماهه شد/ پول ندهید ویلموتس می‌رود پیری و فرسودگی برخی مسوولین اجرایی، دلیل نگرفتن آرایش جنگی در اقتصاد است/ تبدیل فضای تهدیدمحور به فرصت محور؛ اصلی‌ترین وظیفه سازمان فضای مجازی بسیج تاثیر سطح تحصیلات بر رابطه زوجین کش و قوس بین نمایندگان مجلس و دولت نتیجه داد/ احراز تخلف آشکار دولت در انجام مصوبه افزایش حقوق جبهه پايداری برای انتخابات مجلس به مدلی برای هم‌افزايی و وحدت رسيده است چرا از جشن ۴ سالگی برجام در روزنامه‌های اصلاح‌طلب خبری نیست+ تصاویر رد پای ۱۱ کارمند وزارت صمت در پرونده تخلفات پتروشیمی هفته آینده؛ جلسه غیرعلنی مجلس درباره هدفمندی یارانه ها
سه شنبه ۲۵ تیر ۱۳۹۸ - ۰۷:۳۷
تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۲

شناسایی مولکول‌های ضد سرطانی مواد غذایی با برنامه گوشی هوشمند

محققان کالج سلطنتی لندن، یک برنامه موبایل توسعه دادند که با استفاده از توان پردازشی اضافی گوشی‌های موبایل قادر است مولکول‌های ضدسرطان را در مواد غذایی شناسایی کند.

به گزارش دیار آفتاب؛به نقل از ایرنا؛  این برنامه موبایل که DreamLab نام دارد، تا کنون ۸۳ هزار بار توسط کاربران نصب شده و زمانی فعال می‌شود که کاربران از گوشی موبایل خود استفاده نمی‌کنند. این برنامه تا کنون بیش از ۱۰ میلیون محاسبه انجام داده است.

این برنامه برای ارزیابی ویژگی‌های بیش از ۸ هزار ماده غذایی از یک الگوریتم خاص و یک بانک اطلاعاتی جامع بهره می‌برد تا مولکول‌هایی را که در بررسی‌های آزمایشگاهی خاصیت ضدسرطانی آن‌ها به اثبات رسیده است، شناسایی کند.

بر اساس نتایج حاصل از کارکرد این برنامه، هویج، کرفس و پرتقال بالاترین میزان مولکول‌های ضد سرطان را دارند. همچنین انگور، شوید و کلم نیز دارای مقادیر زیادی از مولکول‌های ضدسرطان هستند.

همچنین این برنامه نشان داد داروهای ضد دیابت و ضد میکروب موجود در بازار نیز می‌توانند نقش موثری در درمان سرطان داشته باشند.

به گفته محققان گام بعدی آن‌ها استفاده از فناوری هوش مصنوعی به‌منظور بررسی اثرات استفاده از ترکیبات مختلف داروها و مولکول‌های موجود در مواد غذایی بر بدن هریک از کاربران است.

گزارش کامل این تحقیقات در نشریه Nature منتشر شده است.