جام جهانی فوتبال هر ۲ سال یک بار/ پیرمرد فرانسوی نقش اول بازی فیفا وضعیت تولید واکسن های برکت و پاستور/خبر خوش برای ۲ تا ۱۸ ساله ها وحدت؛ مهمترین نقطه هراس دشمنان از جامعه اسلامی/ سیستان و بلوچستان سمبل وحدت و اتحاد در کشور اظهارات طارمی بعد از درخشش مقابل میلان و پیروزی ارزشمند پورتو مشکلات دنیای اسلام تحمیلی و خواست قدرت‌های ضد اسلام است/ استقبال از مذاکرات میان ایران و عربستان کشف ۴۰۰ کیلوگرم تریاک در دلیجان «پرونده بنزینی» زنگنه و ابتکار به قوه قضائیه ارسال شد رویکرد برگزاری جشنواره مالک اشتر الگوسازی و تربیت الگو است جهاد علمی مهمترین ماموریت بسیج در گام دوم انقلاب است پیوند کلیه حیوان به انسان برای نخستین بار در جهان
پنجشنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۰۲:۲۶
کد خبر: 5812
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۸
تکریم ارباب رجوع؟ شاید وقتی دیگر

انتظار ارباب رجوع پشت درهای بسته ادارات/ مدیر محترم جلسه دارد!

تعدد و تکثر جلسات در ادارات به حدی است که بیش از نیمی از زمان و انرژی مدیران دستگاه‌های اجرایی به جای برنامه ریزی و اجرای آن معطوف به حضور در جلسات می‌شود.
به گزارش دیار آفتاب؛به نقل از پایگاه خبری شازند ما، جلسه در لغت به معنای نشستن، نشست، مجمع و انجمن است و در حقیقت به گرد هم آمدن گروهی از افراد جهت بررسی ابعاد گوناگون یک موضوع طرح و یا ارائه راهکارهای مناسب جهت برون رفت از مشکلات پیش رو اشاره کرد.

وارد اتاق مدیر که می شوی چشمت به تخته سفیدرنگی می افتد که تاریخ و عنوان جلسات با ذکر روزهای هفته روی آن نوشته شده است و جالب اینجاست که بعضاً حتی یک روز خالی هم در بین روزهای هفته یافت نمی شود و از شنبه تا پنجشنبه لیستی از جلسات نوشته شده و حتی بعضی از مدیران جمعه ها نیز با جلسات درگیر هستند.

اما به واقع سوالی که ذهن افکار عمومی را به خود معطوف کرده این است که خروجی این همه جلسه کجاست؟!

حضور مدیران و مسئولان دستگاهها در جلسات متعدد تبدیل به امری عادی و جزء لاینفک ادارات نه تنها در سطح شهرستان شازند که در سطح کشور شده است.

اغلب کسانی که به ادارات مراجعه می کنند از اینکه مدیران در اداره نبوده و یا پشت درهای بسته جلسات می مانند، گلایه دارند و در این میان به درستی مشخص نیست نتیجه جلساتی که ارباب رجوع را پشت درها به انتظار می گذارد چه ثمره ای داشته و تا چه حد برای تحقق اهداف خدمت رسانی دستگاه ها مفید است.

تعدد و تکثر جلسات در ادارات به حدی است که بیش از نیمی از زمان و انرژی مدیران دستگاه‌های اجرایی به جای برنامه ریزی و اجرای آن معطوف به حضور در جلسات می‌شود.

تعدد جلسات خود از عوامل خستگی مدیران و فرسایش و استهلاک زمان و هزینه است و این در حالی است که می توان بسیاری از جلسات را تجمیع کرد و یا اصلاً برگزار نکرد.

محمدی از شهروندان شازند در گفتگو با خبرنگار ما گفت: بارها برای من پیش آمده که به اداره ای مراجعه کردم که رئیس اداره در جلسه داخلی بوده یا در خارج از اداره به جلسه ای دعوت شده است و بعضا تعداد زیادی از مراجعان که پشت درهای بسته منتظر ماندند ناامید از حل شدن مشکلشان از اداره خارج می شوند.

وی افزود: بهتر است مسئولان ارشد شهرستان تدبیری کنند تا تعداد جلسات کم شود و همچنین زمان برگزاری آن به ساعات غیر اداری تغییر کند.

نظری دیگر شهروند شازندی نیز گفت: سوال ما این است که طرح تکریم ارباب رجوع در ادارات شهرستان با وجود انبوه جلسات و انتظار کشیدن مراجعین واقعاً چقدر مورد توجه واقع شده است؟! این دو موضوع در تناقض قرار دارند و گلایه ارباب رجوع را در پی دارد.

وی ادامه داد: از طرف دیگر اگر نگوییم 100 درصد ولی 90 درصد نتیجه جلسات قابل لمس برای مردم نیست و واقعاً بزرگترین سوالی که ذهن مردم را فراگرفته این است که نتیجه این همه جلسه چیست؟!

به هر ترتیب، برگزاری جلسات موضوعی جدایی ناپذیر از زندگی مدیران بوده و تبدیل به امری روتین و تکراری برای آنان شده است اما مسئله اینجاست که بروکراسی اداری و کاغذ بازی در نهادها و ادارات از یک طرف و جلسات متعدد و پی در پی مدیران از طرف دیگر نارضایتی و گلایه مندی مردم شهرستان را در پی داشته که مسئولان عالی شهرستان باید در این خصوص تدابیری اتخاذ کنند.

در سالی که از سوی رهبر معظم انقلاب سال اقدام و عمل در زمینه اقتصاد مقاومتی مطرح شده، خوب است که مدیران ترتیبی دهند تا مردم به جای انتظار پشت درهای بسته جلسات، نتیجه اقدام و عمل آنها را ببینند.

انتهای پیام/ک

captcha
آخرین اخبار