سانحه رانندگی محور قدیم ساوه _ سلفچگان ۴ کشته بر جا گذاشت چرا آشوبگران باید به اشد مجازات برسند؟ ثبت‌نام ۳۷۵ نفر در پایان مهلت قانونی ثبت‌نام انتخابات مجلس در استان مرکزی/افزايش ۹ درصدی مشاركت فرصت جوان‌شدن مجلس نباید به تهدید تبدیل شود مشکلات صنایع استان مرکزی با حضور معاون اول رئیس جمهور پیگیری می شود نیازمند تغییر نگاه مدیریتی در کشور هستیم/ ستاد اقتصاد مقاومتی با روحیه جهادی شکل گرفته است تجلیل از دست‌اندرکاران نشریه کنگره شهدای استان سارق 3 ميليارد ريال وسايل آزمايشگاهي يكي از دانشگاه‌های اراك دستگير شد محققان ایرانی در تلاش برای تولید داروی گیاهی موثر در بهبود سرطان پنج محور و هفده نکته درخصوص پرسش و شبهه‌ی علی علیزاده/ برخورد رهبری با مسئله «لیبرالیسم اقتصادی» چگونه بوده است؟
یکشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۰۳:۱۰
کد خبر: 55612
تاریخ انتشار: ۰۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۱
رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها تاکید کرد

ضرورت توجه به شاگردپروری در دانشگاه‌ها

رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها یکی از محورهای آموزش عالی را شاگردپروری عنوان کرد و گفت: باید به این موضوع و صلاحیت اساتید برای شاگرد پروری توجه شود.

به گزارش دیار آفتاب؛ به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام مصطفی رستمی امروز در چهارمین همایش ملی آموزش عالی در دانشگاه صنعتی شریف با طرح سوالی، افزود: چه فرایندی باعث شده که دانشگاه‌های ما از مدل آموزش محور عبور کرده و به پژوهش محور وارد شوند.

وی ادامه داد: آیا اینکه دانشگاه‌های نسل یک دنیا وارد دانشگاه‌های نسل دیگر شده‌اند، توجیه درستی برای ورود به دانشگاه‌های نسل دیگر است؟ اگر این‌گونه باشد که منطقی نیست.

وی ادامه داد: بنابراین دانشگاه‌ها برای ورود به نسل‌های بعدی باید دلیل منطقی و درستی را داشته باشند و صرفاً به این دلیل که دانشگاه‌های معتبر و برتر دنیا به سمت نسل سوم یا چهارم حرکت کرده‌اند، چنین اقدامی را انجام ندهند. در واقع باید سوال کرد که حرکت به نسل چهارم و در آینده نسل پنجم در پاسخ به چه نیازهایی صورت گرفته است.

رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها با تاکید بر موضوع شاگردپروری در آموزش عالی کشور اظهار کرد: باید به نسبت استاد و شاگرد توجه شود؛ صلاحیت‌هایی که استاد باید داشته باشد تا شاگردانی همچون خود را تربیت کند، باید مدنظر قرار گیرد.

وی یادآور شد: باید دید که در فرآیند تربیت استاد دانشگاه کجا به او مهارت شاگردپروری را آموزش داده‌ایم؛ البته این موضوع نقص استادان ما نیست.

رستمی تصریح کرد: نقشی که دانشجوها و اساتید ما در امدادرسانی به مناطق سیل زده داشته‌اند، قابل تحسین بود؛ از این رو باید چنین مسائلی در دانشگاهیان ما به‌ویژه دانشجویان تقویت شده و استادان ما برای تربیت و پرورش شاگردانی لایق و کاردان بیش از پیش آموزش ببینند.

انتهای پیام

captcha