همایش الماس های درخشان و تجلیل از مقام آزادگان مشکلات اقتصادی و اجتماعی با عقلانیت استقامت و ایمان حل می شود/ آزادگان جهنم صدام را به دانشگاه معنویت تبدیل کرده بودند ثبت‌نام سومین آزمون استخدام بخش خصوصی آغاز شد/ ۱۰ هزار فرصت شغلی آزادگان، اولین صادرکنندگان انقلاب اسلامی رونق تولید در حوزه فناوری اطلاعات معطل سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی عرب: کالدرون قبل از بستن قرارداد می‌گفت برویم سر تمرین! / برانکو در پرسپولیس برانکو شد مهلت انتخاب رشته کنکور ۹۸ تمدید نخواهد شد / ثبت کدرشته محل‌های ۴۳ درصد مجازشدگان تاکنون سرلشکر باقری: در آستانه ساخت موتورهای هواپیما و بالگردهای روز دنیا قرار داریم احمق پروری در اینستاگرام به بهانه شهرت و ثروت/ چند می گیری دلقک باشی؟ انتخاب رشته‌ای مطمئن در واپسین لحظه‌ها / از ثبت برترین رشته‌های دانشگاهی جا نمانید
شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۴
کد خبر: 55612
تاریخ انتشار: ۰۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۱
رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها تاکید کرد

ضرورت توجه به شاگردپروری در دانشگاه‌ها

رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها یکی از محورهای آموزش عالی را شاگردپروری عنوان کرد و گفت: باید به این موضوع و صلاحیت اساتید برای شاگرد پروری توجه شود.

به گزارش دیار آفتاب؛ به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام مصطفی رستمی امروز در چهارمین همایش ملی آموزش عالی در دانشگاه صنعتی شریف با طرح سوالی، افزود: چه فرایندی باعث شده که دانشگاه‌های ما از مدل آموزش محور عبور کرده و به پژوهش محور وارد شوند.

وی ادامه داد: آیا اینکه دانشگاه‌های نسل یک دنیا وارد دانشگاه‌های نسل دیگر شده‌اند، توجیه درستی برای ورود به دانشگاه‌های نسل دیگر است؟ اگر این‌گونه باشد که منطقی نیست.

وی ادامه داد: بنابراین دانشگاه‌ها برای ورود به نسل‌های بعدی باید دلیل منطقی و درستی را داشته باشند و صرفاً به این دلیل که دانشگاه‌های معتبر و برتر دنیا به سمت نسل سوم یا چهارم حرکت کرده‌اند، چنین اقدامی را انجام ندهند. در واقع باید سوال کرد که حرکت به نسل چهارم و در آینده نسل پنجم در پاسخ به چه نیازهایی صورت گرفته است.

رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها با تاکید بر موضوع شاگردپروری در آموزش عالی کشور اظهار کرد: باید به نسبت استاد و شاگرد توجه شود؛ صلاحیت‌هایی که استاد باید داشته باشد تا شاگردانی همچون خود را تربیت کند، باید مدنظر قرار گیرد.

وی یادآور شد: باید دید که در فرآیند تربیت استاد دانشگاه کجا به او مهارت شاگردپروری را آموزش داده‌ایم؛ البته این موضوع نقص استادان ما نیست.

رستمی تصریح کرد: نقشی که دانشجوها و اساتید ما در امدادرسانی به مناطق سیل زده داشته‌اند، قابل تحسین بود؛ از این رو باید چنین مسائلی در دانشگاهیان ما به‌ویژه دانشجویان تقویت شده و استادان ما برای تربیت و پرورش شاگردانی لایق و کاردان بیش از پیش آموزش ببینند.

انتهای پیام

captcha