شناسایی ۱۹ مورد مبتلا به کروناویروس در ۲۴ ساعت گذشته استان مرکزی تهیه و توزیع ۲۱هزار بسته غذایی و بهداشتی در رزمایش کمک مومنانه ساوه آغاز مرحله سوم رزمایش کمک مومنانه در استان مرکزی چرا بامداد امروز اینترنت ایران دچار مشکل شد؟ کمک مومنانه تجلی باورهای دینی و اسلامی است دشمنان در مسئله «رومینا اشرفی» به دنبال تخریب مبانی فقهی اسلام هستند/مدعیان حمایت از حقوق زن به دنبال منافع حزبی هستند تحریم نیروی انتظامی خلاف قواعد بین‌المللی است/آمریکا امنیت ملی را نشانه گرفته است مسمومیت پنج نفر با الکل در استان مرکزی/ یک نفر نابینا شد آغاز توزیع کمک های مومنانه در تفرش جمع آوری 160 میلیارد ریال زکات فطریه در استان مرکزی
چهارشنبه ۰۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۸
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۰
گامی جدید برای کمک به مغز در آسیب‌های ناشی از ضربه؛

موفقیت محققان در احیای مغز خوک ۴ ساعت پس از مرگ!

پژوهشگران "دانشگاه ییل" و "مؤسسه ملی سلامت" ایالات متحده آمریکا در مطالعه اخیرشان موفق به احیای مغز خوک‌ها تنها ۴ ساعت پس از مرگ آن‌ها شدند.

به گزارش دیار آفتاب؛ به نقل از ایسنا ، دانشمندان آمریکایی طی این مطالعه با استفاده از یک سیستم موسوم به" BrainEx" موفق به احیای مغز خوک‌ها پس از مرگ شدند.

این سیستم با استفاده از سیستم‌هایی که مواد شیمیایی را از طریق سیستم گردش خون مغز نگه می‌دارند، نه تنها از مرگ سلول جلوگیری می‌کند، بلکه برخی از عملکردها مانند فعالیت سیناپسی را نیز بازسازی می‌کند.

قانون کلی این است که وقتی مغز از اکسیژن محروم شود، نورون‌ها در عرض چند دقیقه می‌میرند. اما محققان طی این مطالعه سرنوشت دیگری را برای خوک‌ها رقم زدند و توانستند مغز خوک‌ها را تنها ۴ ساعت پس از مرگ احیا کنند.

فناوری پشت این تجربه باور نکردنی سیستم BrainEx است که یک مایع مخصوص طراحی شده را با ضرباهنگ مشخصی در اطراف مغز پمپ کرد.

پژوهشگران این آزمایش را بر روی مغز ۳۲ خوک آزمایش کردند. طی این آزمایشات مغزها از جمجمه‌ها خارج می‌شوند و چهار ساعت پس از مرگ به سیستم BrainEx متصل می‌شوند. آنها موفق به نگه داشتن سیستم در حال اجرا برای ۶ ساعت پس از مرگ خوک‌ها بودند. تمرکز آنها در این مطالعه، کمک به مغز پس از آسیب‌های ناشی از ضربه، مانند سکته مغزی بود. دانشمندان گفتند پس از انجام این مطالعه دریافتیم که مرگ سلول‌های مغزی را می‌توان متوقف کرد.

"آندرآ بکل میچنر"(Andrea Beckel-Mitchener)، سرپرست این مطالعه گفت: این تحقیق می‌تواند منجر به یک روش کاملاً جدید برای مطالعه مغز پس از مرگ شود.

یافته‌های این مطالعه در مجله" Nature "منتشر شد.

انتهای پیام