تیم تروریستی منافقان در شیراز ‌منهدم شد + جزئیات یاغی‌گری کره جنوبی ادامه پیدا کند، مطالبات ایران را از طریق مراجع بین‌المللی پیگیری می‌کنیم/ آمریکا حق دخالت در معاملات ایران را ندارد افزایش قیمت طلا و سکه طرح جدید‌/ دلار 23102 تومان تاجزاده اکانت‌های کمپ آلبانی-سعودی را متعلق به مردم ایران خواند+ سند اقامه نماز جمعه در همه شهرهای استان مرکزی دستور روحانی به دستگاه‌ها برای گسترش ارائه خدمات از طریق دولت الکترونیک/ رئیس‌جمهور: اجبار مردم به مراجعه حضوری تخلف است عکس/ مترو اصفهان در روزهای اوج کرونا مذاکرات لاوروف با سفرای اتحادیه اروپا درباره برجام و مسائل مهم بین‌المللی درگیری مرزی جمهوری آذربایجان و ارمنستان از سرگرفته شد گزارش| مجلس در هفته‌ای که گذشت / از دیدار رهبرانقلاب تا موافقت با کلیات طرح اخذ مالیات از خانه‌های خالی
پنجشنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۹
کد خبر: 52433
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۱
مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی خبر داد

ارزیابی دستگاه‌های اجرایی در عمل به ماده ۶ قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی از ارزیابی دستگاه‌های اجرایی در عمل به ماده ۶ قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و رتبه‌بندی دستگاه‌ها خبر داد.

به گزارش دیار آفتاب؛ محمود نعمتی مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی روز دوشنبه در جلسه توجیهی دستگاه‌های اجرایی استان مرکزی در خصوص ارزیابی ماده ۶ قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان گفت: بر اساس ماده ۶ قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان کلیه دستگاه‌های اجرایی دولتی موظف‌اند که خدماتی که ارائه می‌دهند را به مردم اطلاع‌رسانی کنند.

وی افزود: باید بتوانیم ارزیابی کنیم که آیا دستگاه‌های اجرایی دولتی فعالیت‌ها و کارها و خدماتی که انجام دادند به مردم اطلاع‌رسانی کردند یا خیر؟

نعمتی با اشاره به اینکه برای ارزیابی عملکرد دستگاه‌ها چند شاخص تعیین‌شده، تصریح کرد: یکی از شاخص‌ها این است که کلیه دستگاه‌های دولتی اجرایی باید اطلاع‌رسانی لازم در خصوص خدمات خود را به مردم انجام دهند. همچنین بعد از اطلاع‌رسانی باید خدمات خود را در اختیار مردم قرار دهند.

وی افزود:دستگاه‌های اجرایی باید نسبت به خدماتی که ارائه می‌دهند نظرسنجی کرده و بررسی کنند که مردم از ارائه خدمات این دستگاه رضایت دارند یا خیر. همچنین بایستی به شکایاتی که مردم نسبت به عملکرد دستگاه اجرایی دارند رسیدگی کنند.

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی فرهنگ‌سازی و آموزش را از وظایف دیگری دانست که دستگاه‌های اجرایی دولتی بر عهده‌دارند و عنوان کرد: به‌طورکلی شاخص‌هایی که برای ارزیابی عملکرد دستگاه دولتی تعریف‌شده مشخص می‌کنند که آیا دستگاه‌ها این وظایف را به‌خوبی انجام دادند یا خیر.

وی با اشاره به اینکه این ارزیابی در اسفندماه چون سال‌های گذشته انجام می‌شود گفت: این ارزیابی تقریباً نوعی ارزیابی تشویقی است و مورد تنبیهی ندارد. کسانی که فعالیت‌های خود را بر اساس این شاخص‌ها خوب انجام داده باشند تشویق می‌شوند

نعمتی در توضیح شیوه نمره بندی و امتیازبندی این ارزیابی تشویقی اظهار کرد: دستگاه‌هایی که نمره کسب‌شده آن‌ها بیش از ۹۰ باشد لوح تقدیر سطح ۱ را دریافت می‌کنند. دستگاه‌هایی که امتیاز آن‌ها بیش از ۷۰-۷۵ باشد لوح سطح دو و آن‌هایی که نمره بیش از ۶۰ را کسب کرده باشند لوح سطح ۳ را دریافت می‌کنند و اگر نمره دریافتی سازمانی کمتر از ۶۰ باشد هیچ‌گونه تشویقی را دریافت نمی‌کند.

وی درباره اطلاع‌رسانی نتایج ارزیابی به مردم بیان کرد: امسال به مردم اعلام خواهیم کرد که کدام دستگاه اجرایی اصلاً امتیاز نیاورده و کدام دستگاه امتیاز بیشتری را کسب کرده است.

به گفته مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی تفاوت ارزیابی امسال با ادوار گذشته در این است که امتیازات کسب‌شده در جشنواره شهید رجایی نیز موردبررسی قرار می‌گیرد و سازمان ملی برنامه‌ریزی کشور موظف است نتایج و امتیازات دستگاه‌های اجرایی را موردبررسی قرار دهد.

وی تأکید کرد: به‌این‌ترتیب دستگاه‌های اجرایی که در سطح استان رتبه ۱ را کسب کنند در سطح ملی مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/

captcha