سانحه رانندگی محور قدیم ساوه _ سلفچگان ۴ کشته بر جا گذاشت چرا آشوبگران باید به اشد مجازات برسند؟ ثبت‌نام ۳۷۵ نفر در پایان مهلت قانونی ثبت‌نام انتخابات مجلس در استان مرکزی/افزايش ۹ درصدی مشاركت فرصت جوان‌شدن مجلس نباید به تهدید تبدیل شود مشکلات صنایع استان مرکزی با حضور معاون اول رئیس جمهور پیگیری می شود نیازمند تغییر نگاه مدیریتی در کشور هستیم/ ستاد اقتصاد مقاومتی با روحیه جهادی شکل گرفته است تجلیل از دست‌اندرکاران نشریه کنگره شهدای استان سارق 3 ميليارد ريال وسايل آزمايشگاهي يكي از دانشگاه‌های اراك دستگير شد محققان ایرانی در تلاش برای تولید داروی گیاهی موثر در بهبود سرطان پنج محور و هفده نکته درخصوص پرسش و شبهه‌ی علی علیزاده/ برخورد رهبری با مسئله «لیبرالیسم اقتصادی» چگونه بوده است؟
یکشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۰۴:۲۹
کد خبر: 48960
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۰
در صحن علنی شورا اسلامی اراک مطرح شد؛

بالا بودن حجم دست‌فروشی و سد معبر در اراک/ شهرداری اراک از عدم شفافیت اداری و مایل رنج می‌برد

سرپرست شهرداری اراک گفت: در حال حاضر حجم دست‌فروشی و سد معبر در اراک خیلی زیاد است .

به گزارش دیار آفتاب؛ کاوه فلک افلاکی ریاست شورای اسلامی کلان‌شهر اراک شامگاه شنبه در ابتدای صحن علنی این هفته شورای شهر که قرار بود در آن انتخاب شهردار اراک صورت گیرد، گفت: بنا بر نظر اکثریت اعضای شورا موضوع انتخاب شهردار ۴۸ ساعت به عقب افتاد و این جلسه در روز دوشنبه در صحن علنی شورا برگزار خواهد شد.

عضو شورای اسلامی کلان‌شهر اراک:

خودروسازها قلدرمآبانه به هیچ جا پاسخ‌گو نیستند

در بخشی از این جلسه علیرضا مرادی عضو شورای اسلامی کلان‌شهر اراک ضمن تشکر از اعضای شورا در رابطه با روند انتخاب شهردار و ضمن ابراز امیدواری از انتخاب شخصی توانمند برای منتفع شدن شهر در آینده نزدیک گفت: شرکت‌های خودرویی مانند ایران‌خودرو و سایپا مردم را اذیت می‌کنند و در حال حاضر بنابراین بوده است که ماشین‌هایی را حدود دو ماه قبل تحویل بدهند و بعد از دو ماه اعلام کردند که قیمت‌ها هفتاد درصد اضافه‌شده است.

مرادی ادامه داد: ظاهراً بعضی از نهادها و بعضی از مبادی قلدرمآبانه به هیچ جا پاسخ‌گو نیستند ! گفتنش در شورای شهر هم نمی‌دانم می‌تواند مشکل را حل کند یا خیر؟ ولی یکی از مشکلات همشهریان این مورد است.

وی ضمن تشکر از شالی بگ به خاطر قبول مسئولیت در چند وقت گذشته اظهار کرد: نظافت اتوبوس‌ها به‌شدت مشکل دارد و مردم گلایه‌مند هستند ظاهراً آن‌کسی که باید رسیدگی کند به هر دلیل وظیفه‌اش را انجام نمی‌دهد ، حالا یا بهره‌بردار است یا همکاران شهرداری . مردم از عدم بهداشت در اتوبوس‌ها به‌شدت گله‌دارند.

عضو شورای شهر به بحث پول خرد در تاکسی‌های شهری پرداخت و عنوان کرد: این مسئله تبدیل به معضل و مشکل روحی روانی شده است که گاهی به درگیری هم می‌رسد . اگر نرم‌افزاری در این زمینه زودتر راه‌اندازی شود مشکلات را حل خواهد کرد.

وی تصریح کرد: بعضی از رانندگان اتوبوس خارج از هرگونه عرف و فرهنگ اتوبوس‌رانی در شهر رانندگی می‌کنند و واقعاً مخاطرات عجیبی را برای مردم ایجاد کرده‌اند حالا این‌که قانون ، سرعت را حداکثر ۴۰کیلومتر بر ساعت در شهر می‌داند یک بحث است و میزان اجرا آن بحثی دیگر و اینکه چه کسی باید نظارت کند مهم است. ما می‌توانیم با رانندگان و بهره‌برداران صحبت کنیم و تذکر دهیم که مشکل از این لحاظ حل شود.

مرادی بیان کرد: شهرداری معاینه فنی اتوبوس‌ها را به شورا بیاورد و درواقع به شکلی به این قضیه حساس باشند تا در شهر دچار مشکل نشویم و از پلیس هم می‌خواهیم اتوبوس‌هایی که مشکل‌دار هستند را متوقف کنند.

مرادی ادامه داد : سرپناه‌های ایستگاه‌های اتوبوس تکمیل‌نشده و یا بعضی ناقص اجراشده است و در برنامه کاری شهرداری به دلیل نزدیک شدن به فصل سرد و بارندگی قرار گیرد.

وی ضمن بیان اینکه ما درواقع یک سیستم سنتی عقب‌افتاده را هم کمک می‌کنیم و هم به یک‌شکلی تائید تشریح کرد: نیروهای سیما و منظر گله‌مند هستند .بعضی از افراد از مدت حضورشان دو سال نگذشته که با آن‌ها قرارداد بسته‌شده است و بعضی‌ها هم بعد از ده سال هنوز قراردادی ندارند. به نظر می‌رسد کمیسیون نظارت می‌تواند به این مسئله به شکل حساس ورود پیدا کند و از بازرسی و حراست شهرداری و معاونت‌ها این را بخواهد. به‌عنوان‌مثال این ۵۸۰ نفری که قرارداد مستقیمشان چند وقت اخیرانجام شده است با چه راهکار و ضابطه‌ای تعیین‌شده‌اند ؟ نورچشمی امثال من بودند یا نورچشمی کسان دیگر بوده‌اند؟ چرا آدمی که یازده سال، ده سال در این فضا بوده مشمول نشده است ولی آدمی که دو سال سابقه دارد می‌شود.

مرادی ادامه داد: این عدم حفظ عدالت در بستن قراردادها معضل می‌شود و طبیعتاً در شورای شهری که شعارش شفاف‌سازی و عدالت بوده است نه‌تنها قدمی در این زمینه برنداشتیم بلکه در زمان خود ما هم اتفاقات این‌چنین می‌افتد که باید ورود پیدا کنیم.

رئیس کمیسیون خدمات شهری:

در مورد سگ‌های ولگرد به راهکار مشخصی نرسیدیم

طوفان محمدی رئیس کمیسیون خدمات شهری در این جلسه گفت: در مورد سگ‌های بلا صاحب و یا ولگرد اولاً فقط شهرداری در این حوزه مسئول نیست و به‌تنهایی نمی‌تواند این کار را انجام دهد.

محمدی ضمن اشاره به اینکه باید محیط‌زیست و مرکز بهداشت در کنار ما باشند عنوان کرد: مسئله‌ای که وجود دارد این است که متأسفانه در روستاهایی که اطراف شهر اراک هستند سگ‌های روستا را جمع‌آوری می‌کنند و اطراف شهر رها می‌کنند .

وی ادامه داد: به خاطر اینکه ما در کنار سایت پسماند محل نگهداری برای سگ‌ها داریم،این افراد سگ‌ها را از حوزه خودشان خارج و در اطراف شهر رها می‌کنند.

رئیس کمیسیون خدمات شهری اظهار کرد: اولاً خواستیم اداره کل منابع طبیعی، محیط‌زیست و مرکز بهداشت در این زمینه حضور پیدا کنند و دیگر اینکه ما در سطح شهر حامیانی ( سمن‌های مدافع حقوق حیوانات)داریم که باید کنار ما بیایند و از نظرات آن‌ها نیز استفاده کنیم .

وی ضمن انتقاد از تندروی برخی از حامیان حقوق حیوانات عنوان کرد: تندروی‌هایی از طرف حامیان شکل می‌گیرد و در این حوزه مقاومت می‌کنند و حتی با برخی از افراد سازمان پسماند برخورد بدی انجام می‌دهند .

محمدی ضمن تأکید بر اهمیت حق شهروندان در این حوزه تصریح کرد: شهروندانی راداریم که با این مسئله مشکل‌دارند و از این موضوع ترس دارند. ما هنوز به راهکار مشخص نرسیدیم به این خاطر که تعداد این سگ‌ها خیلی زیاد است .

وی افزود: در حال حاضر ۶۰۰ الی ۷۰۰ سگ در سایت پسماند نگه‌داری می‌کنیم و بعد از عقیم‌سازی باید در فاصله‌ای از شهر رهاسازی کنیم .

رئیس کمیسیون خدمات شهری تشریح کرد: یکی از تمهیدات در نظر گرفته‌شده این است که از حامیان منطقی کمک بگیریم و در مناطق اطراف شهر فضایی را اختصاص دهیم تا محدوده زندگی سگ‌ها به بیرون از شهر منتقل شود.

رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه:

سد معبر نارضایتی کسبه را به همراه دارد

ایرج رضایی رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای اسلامی کلان‌شهر اراک ضمن درخواست برای ساماندهی روز بازارها گفت: باوجوداینکه نزدیک به ایام عید هستیم و در حال حاضر سد معبر در سطح شهر اراک در حال گسترش است خواهشم از سرپرست شهرداری این است که ستادی در این خصوص تشکیل دهند و این موضوع را پیگیری کنند چون هم کسبه ناراضی هستند و هم وضعیت خیابان‌ها به گونه نباشد که غیرقابل‌تحمل باشد.

سرپرست شهرداری اراک:

تعداد سگ‌های ولگرد در شهر بالاست

ابوالفضل شالی بگ سرپرست شهرداری اراک ضمن اشاره به بالا بودن تعداد سگ‌های ولگرد در شهر گفت: این مشکل نه‌تنها نیاز به همکاری دستگاه‌های دولتی با شهرداری دارد بلکه سمن‌ها و مطبوعات نیز باید کمک کنند .

شالی بگ ادامه داد: درست است که این موجودات نیز حق حیات دارند اما از وجودشان در شهر به این شکل خیلی از شهروندان آسیب روحی می‌بینند و امید است باهمت و کمک مجموعه‌های مختلف به راهکاری در این زمینه با الگوبرداری از شهرهایی که موفق عمل کرده‌اند، برسیم.

وی به موضوع بازار روزها پرداخت و عنوان کرد: در مورد بازار روزها تکلیفی را برای اعضای مجموعه میدان‌ها و فضای سبز مشخص کردیم ولی هنوز گزارشی ندادند و قرار شد زمین‌هایی که در سطح شهر امکان و ایجاد استقرار این مراکز رادارند شناسایی کنند که مشکل مالکیت هم نداشته باشد.

سرپرست شهرداری اراک افزود: تنها جایی که موفق شدیم به نتیجه برسیم و قرارداد کارشناسی آن آمده، قطعه زمینی اوقافی در شهرک حمید است که مساحت خوبی دارد و با پیگیری‌های انجام‌شده امید است ظرف چند روز آینده با تجمیع این بازارها نابسامانی را جمع‌آوری کنیم.

حجم دست‌فروشی و سد معبر در اراک زیاد است

وی در رابطه با سد معبرها گفت: تقریباً ۲۰ روزی است که تعداد زیادی از نیسان وانت‌ها را جمع‌آوری کردیم و مدارکشان را گرفتیم فقط در بخش نیروهای اجرای در سد معبر مقداری کمبود نیرو داریم که اگر بتوانیم این‌ها را از نیروهایی که هم صلاحیت داشته باشند و هم توانایی کار، جذب کنیم، می‌توانیم بهتر عمل کنیم. در حال حاضر وضع بهتر شده است ولی حجم دست‌فروشی و سد معبر خیلی زیاد است .

شالی بگ تشریح کرد: در مور د نرم‌افزار تاکسی‌ها چهار سال پیش در حوزه حمل‌ونقل خواسته ما از شرکت مربوطه این بود که با فرا کارت کلیه خدمات حمل‌ونقلی و مرتبط با این انجام شود. این کار مقداری ضعیف شد ولی در آن قرارداد بانک عامل دیگری که در این مسئله ورود پیدا کند و این مسائل را کمک کند در نظر گرفته شد که چند روز پیش بانک شهر در این حوزه اعلام آمادگی کرد.

رئیس کمیسیون نظارت شورای اسلامی کلان‌شهر اراک:

شهرداری از عدم شفافیت اداری و مایل رنج می‌برد

پیمان رشیدی رئیس کمیسیون نظارت شورای اسلامی کلان‌شهر اراک به بحث اسنپ پرداخت و گفت: اسنپ همچنان در حال جذب در کنار چهارراه‌ها و خیابان‌هاست، کاری با نهادهای نظارتی و سایر ارگان‌ها ندارم که چرا ورود نمی‌کنند که اصلاً کار این‌ها قانونی است یا قانونی نیست.

رشیدی اظهار کرد: اینجا عرض کنم که در جلسه چند ماه پیش نیز این مسئله مطرح شد که این‌ها زیر نظر کدام سازمان و ارگان فعالیت می‌کنند آیا اصلاً مجوز دارند؟ به‌هرحال شهروندانی که می‌خواهند اعتماد بکنند به چه شکل است.

وی اضافه کرد: خواهش دارم که روابط عمومی شهرداری در این زمینه اطلاع‌رسانی کند که اسنپ زیرمجموعه سازمان اتوبوس‌رانی و تاکسیرانی شهرداری نیست یا هست ؟ این‌ها باید زیر نظر یک سازمان و چارچوبی کار کنند و فقط بحث مادی که برای مردم سود دارد مطرح نیست.

وی خاطرنشان کرد: در مورد قراردادهای مستقیم کسی پاسخ‌گو نیست و متأسفانه پیگیری می‌کنیم تا یکجایی می‌رسیم بعد نهایت چیزی به دست نمی‌آید، شفاف به شما میگویم لیستی که آقای فدایی در خصوص بیمه خواسته بودند هنوز هم‌دست ما نرسیده است. چون شهرداری از عدم شفافیت اداری و مالی رنج می‌برد نمی‌توانیم در این حوزه به نتیجه برسیم.

انتهای پیام/

captcha