برنامه‌ریزی برای اجرای 4 مرحله نهضت کمک مؤمنانه تا پایان سال در کشور/به دنبال ارائه خدمات تخصصی و بازتعریف کمک مؤمنانه هستیم تأخیر در انتخاب استانداران، زیان‌بار و حاشیه‌ساز/ روند ترمیم دولت با انتخاب استاندار تکمیل می‌شود بهره‌گیری از درس های دفاع مقدس برای رسیدن به اهداف و آرمان‌های انقلاب ویژه برنامه محرومیت زدایی هفته دفاع مقدس در استان مرکزی صحنه مبارزه با دشمنان خدمت‌رسانی به مردم و رفع محرومیت است/توزیع ۳۵۵ هزار بسته معیشتی در استان مرکزی توانمندسازی افراد هدف اصلی برنامه‌های حمایتی باشد محرومیت‌زدایی و تلاش برای رفع مشکلات مردم دفاع مقدس نوین است/ تهیه بسته پیشنهادی بسیج برای مردمی کردن اقتصاد برای ارائه به دولت آغاز سال تحصیلی ۲۳۵هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز استان مرکزی تسلیت رهبر انقلاب اسلامی به خانواده علی لندی قهرمان نوجوان ایذه‌ای حب الحسین یجمعنا؛ زمزمه جا ماندگان و زائران اربعین حسینی در فضای مجازی
شنبه ۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۹
کد خبر: 4693
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۶
از آغاز دولت تدبیر و امید:

مردم خنداب در انتظار تامین اعتبار برای جاده مرگ

تعریض جاده اصلی خنداب به علت نبود اعتبار چندین سال است رها شده و همین موضوع باعث بروز تصادفات ناگواری برای گردشگران و همشهریان خندابی شده است طوری که در میان اهالی به جاده مرگ لقب گرفته است.
به گزارش دیار آفتاب؛ به نقل از پایگاه خبری نسیم خنداب،تعریض و روکش آسفالت جاده اصلی خنداب از اواخر خدمت دولت دهم شروع و حجم زیادی از این جاده تعریض شد و حادثه خیز ترین مسیر عبوری این محور به طول 11 کیلومتر باقی ماند.
با وجود مجتمع آب سنگین در شهرستان خنداب و تبدیل شدن خنداب به شهرستان، تردد خودرو در محور خنداب به سمت اراک افزایش بیشماری نسبت به سال‌های قبل پیدا کرده است که همین موضوع باعث شده تا در برخی از نقاط مسیر شاهد از بین رفتن آسفالت فعلی باشیم.

جاده اصلی خنداب به پل دوآب با توجه به این که بسیاری از استاندارد‌های لازم را ندارد و روزانه شاهد تصادفات متعددی در این جاده پر خطر هستیم، در کنار این شلوغی‌ها عبور کامیون‌های نفت کش و باری به شهرستان و استان‌های مجاور مشکل بزرگی به مشکلات این جاده اضافه کرده است.
 
خطرآفرینی کامیون‌های نفت کش و باری در جاده باریک خنداب
شهروند خندابی در این باره گفت: کامیون‌های نفت‌کش که اکثرآ از شازند به همدان می روند، بایستی از جاده اصلی شازند به همدان عبور کنند، ولی شاید بتوان گفت نبود پلیس راه در جاده خنداب باعث شده تا بسیاری از رانندگان با توجه به این که جاده باریک و خطرناک است این جاده را جاده خوبی برای خود تلقی کنند .
 
عبور کامیون‌ها علاوه بر خطرات زیادی که برای اهالی ساکن در این مسیر به همراه دارند باعث از بین رفتن جاده نیز می شوند در حالی که براساس قانون نباید از این مسیر تردد کنند.
 
این تعداد کامیونی که در تصاویر مشاهده می‌کنید در مدت زمان 10 دقیقه ثبت شده است که می توان تعداد آنها را در 24 ساعت که تعداد کمی نیست حساب کرد.
 



تعریض ۱۱کیلومتر محور خنداب در ابتدای سال جدید انجام می شود

  علی زندی‌فر مدیر راهداری اداره راه و شهرسازی استان مرکزی در گفتگو با خبرنگار ما در اسفند ماه سال قبل در خصوص تعریض 11 کیلومتر باقی مانده از محور خنداب به اراک گفت: به علت سرما و شرایط جوی نتوانستیم این محور را تعریض کنیم.


زندی‌فر اظهار کرد: در ابتدای سال جدید با مساعد شدن آب و هوا تعریض 11 کیلومتر محور خنداب به پل دوآب انجام خواهد شد.

وی افزود: به جز تعریض جاده خنداب به اراک، طرح روکش حفاظتی با اعتبار 1میلیارد و 700 میلیوت تومان از خنداب به سمت آهنگران انجام خواهد شد تا محور خنداب به یک حد قابل قبولی برسد.

مدیر راهداری اداره راه و شهرسازی استان مرکزی در خصوص جاده فرعی خنداب به اراک گفت: 600 میلیون تومان بودجه برای این جاده اختصاص داده شده بود که پیمانکار به اندازه بودجه و 25 درصد اضافه تر کار کرده است.

وی با بیان این که نیروگاه آب سنگین خنداب قرار بود مبلغی را در این خصوص بپردازد که فعلا نپرداخته خاطرنشان کرد: اگر مجتمع آب سنگین خنداب این مبلغ را بپردازد کار دوباره شروع خواهد شد و کار انجام می شود.

این در حالی است که 2 ماه از سال 95 می گذرد و هیچ گونه اقدامی در خصوص تعریض جاده و روکش آسفالت در محورهای مواصلاتی خنداب انجام نشده است.



تعریض جاده خنداب ۲ هفته دیگر آغاز می شود/ پیگیر حذب اعتبار برای جاده فرعی خنداب به اراک هستیم


 حمید غیاثی فرماندار شهرستان خنداب در هفتم اردیبهشت‌ماه سال جاری در گفتگو با خبرنگار ما در خصوص تعریض جاده خنداب به اراک گفت: روزهای اخیر تیم عمرانی استان همراه استاندار مرکزی در خنداب حضور پیدا کردند و با برخی از دهیاران و شوراها دیدار داشتند، در این دیدار مشکلات عمرانی شهرستان علی‌الخصوص بیمارستان و راه های مواصلاتی شهرستان مورد بررسی قرار گرفت.

 غیاث اظهار کرد: محدودیت مالی دولت در سال گذشته باعث شد تا خیلی از پروژه‌ها در خنداب به بهره‌برداری نرسد، استاندار مرکزی در روزهای اخیر در خنداب بر مواردی همچون بحث تعریض جاده اصلی و روکش آسفالت آن و تکمیل بیمارستان خنداب تاکید داشت و این موارد را به نصرالله نژاد مدیر کل راه و شهرسازی استان اعلام کرد تا وی پیگیر این موضوع باشند.


وی افزود: قرار داد تعریض جاده خنداب به اراک با پیمانکار منعقد شده و تاکنون مقداری از مبلغ تعریض جاده توسط نیروگاه آب سنگین تامین شده است که با مساعد شدن هوا تا 2 هفته دیگر کار آغاز خواهد شد.

فرماندار شهرستان خنداب گفت: با توجه به رفع محدودیت‌ها و اجرای برجام امیدواریم تخصیص اعتبارات بهتر شود و ما بتوانیم موارد عمرانی که در شهرستان در نظر داریم را اجرا کینم.

غیاثی خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم تا اعتباری برای جاده فرعی خنداب به اراک جذب کیم و بتوانیم این پروژه را در سال جاری ادامه دهیم.


وعده هایی که عملی نمی شوند؛
هیچ اقدامی برای تعریض ۱۱ کیلومتر باقی مانده جاده خنداب نشده/بخشی از جاده خنداب با راه شوسه تفاوتی ندارد
سید محسن میرزایی بخشدار بخش قره‌چای خنداب در گفتگو با خبرنگار ما در خصوص تعریض ۱۱ کیلومتر جاده خنداب و ارتقاء جاده روستایی به شریانی گفت: با توجه به سفر اخیر استاندار مرکزی به شهرستان خنداب و دستور و تاکید وی به مدیر کل راه و شهرسازی استان مبنی بر پیگیری و اجرایی کردن ۱۱ کیلومتر باقی مانده تعریض جاده خنداب تاکنون هیچ گونه اقدامی در این خصوص انجام نشده است.

 نارضایتی مردم از عدم تعریض جاده و بروز تصادفات جرحی در خنداب

میرزایی با بیان این که پیگیر هستم تا این کار عملیاتی شود اظهار کرد: نزدیک به ۲ سال است که بخشی از محور خنداب زیرسازی شده اما زیر بار ترافیک نرفته و به همین علت مردم شهرستان ناراضی‌اند و شوراها و دهیاران بخش قره‌چای به بخشداری مراجعه می کنند و خواستار تعریض ۱۱ کیلومتر باقی مانده هستند.

وی افزود: با توجه به دستور استاندار به مدیر کل اداره راه و شهرسازی استان مبنی بر آغاز پروژه تعریض جاده خنداب، درخواست هایی از اداره راه استان داشتم که تاکنون جوابیه و نامه‌ای در این خصوص به بخشداری قره‌چای ارسال نشده است.

کیفیت نامطلوب آسفالت موجود در این محور
بخشدار بخش قره‌چای گفت: یکی از معضلات بخش قره‌چای جاده نامناسب و مسیر تعریض نشده جاده خنداب به اراک است که روزانه شاهد تصادفات جرحی و منجر به فوت هستیم، جاده خنداب از ابتدای جاورسیان تا روستای سناورد به حدی خراب شده که قابل تردد نیست و با جاده شوسه تفاوت چندانی ندارد.

عبور خودروهای سنگین باربری و تخریب جاده خنداب
میرازیی متذکر شد: با توجه به این که محور خنداب، اصلی نیست و جاده اصلی روستایی شناخته می شود، شاهد تردد خودروهای باربری سنگین در این جاده هستیم که با توجه به پیگیری هایی که از طریق پایانه بابری استان داشتیم، آنها نباید از این مسیر عبور کنند و برای عبور باید مجوز داشته باشند.

بخشدار بخش قره‌چای با تاکید بر این موضوع که جاده خنداب، جاده اصلی روستایی است و برای عدم عبور وسایل نقلیه کشاورزی بایستی سطح جاده ارتقاء پیدا کند گفت: شب ها برخی از خودروهای کشاورزی بدون چراغ در این مسیر حرکت می کنند که همین امر موجب بروز تصادفات جبران ناپذیر می شود، در روزهای اخیر شاهد یکی از این اتفاقات ناگوار در جاده ملایر بودیم که برخورد وانت نیسان با تراکتور موجب فوت ۲ نفر از شهروندان خندابی شد.

عبور شبانه تراکتورهای کشاروزی بدون چراغ در جاده خنداب
وی با اشاره به این که جاده خنداب، جاده اصلی روستایی است و حق با کشاورزان است گفت: اگر قرار باشد تراکتورها در این مسیر عبور نکنند بایستی جاده ارتقاء پیدا کند، کشاورزان به خاطر فقدان اطلاعات و نبود جاده ثانویه مجبور است برای رفتن به مزرعه از جاده اصلی عبور می کنند.

ارتقاء جاده اصلی روستایی خنداب به شریانی
میرزایی متذکر شد: ارتقاء جاده به تردد خودروها و حجم ترافیکی در یک پیک زمانی و نزدیکی دو شهرستان مهم به یکدیگر بستگی دارد که جاده خنداب، کمیجان را به شازند و خنداب را به اراک وصل کرده و یک جاده بین شهرستانی است، تعریض جاده، آغاز ارتقاء سطح جاده روستایی به شریانی خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: اگر تاکنون تعریض جاده انجام نشده به علت ضعف اداری در شهرستان خنداب است،

انتهای پیام/
captcha
آخرین اخبار