پیروزی آلومینیوم اراک مقابل نود ارومیه تفاهم پشت دیوار چین/ بازی خودروسازان با ولع بازار/ ترامپ و تئوری مرد دیوانه/ ضرورت آرایش جنگی در بودجه ۹۸ کام بک رویایی ذوب آهن / امید کمرنگ استقلال به خارجی‌ها / پرسپولیس صعود کرد اعتصاب منتفی شد واکسیناسیون تب برفکی در روستای سید حسن الهایی/تصاویر بازار خنزر پنزر فروشی در اراک/تصاویر وحید جلیلی: فیلم «متری شش و نیم» به معنــای واقعی کلمه درخشان بود/جشنواره فیلم فجر امسال، بهترین یا یکی از بهترین جشنواره های ۲۰ سال اخیر کشور بود حراج باورنکردنی خودروسازها 30 دقیقه ای تمام شد / معادله حاشیه بازار، بازی دوسر برد برای دلال ها و خودروسازها! + تصاویر موافقین و مخالفین نظام مخاطب بیانیه گام دوم انقلاب/ چالش های انقلاب اسلامی با نظام سلطه پایانی ندارد/ جوانان معتقد بار اصلی ساخت دولت اسلامی را بر عهده گیرند همه اقشار مخاطب پیام رهبر معظم انقلاب هستند/ثمره گام دوم انقلاب شکوفایی نظام است انتشار اسنادی از اصالت نامه امام درباره آیت‌الله منتظری و نهضت آزادی برای اولین بار + عکس
چهارشنبه ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۹
کد خبر: 44784
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۶
بعد از گذشت 6 سال؛

تکمیل تقاطع غیر هم‌سطح کمربندی شمالی اراک در پیچ‌وخم وعده‌های مسئولین

پل کمربندی شمالی اراک در تقاطع با جاده فراهان پروژه‌ای که از سال ۹۱ عملیات اجرایی آن آغازشده است بعد از شش سال علیرغم وعده‌های داده‌شده از سوی مسئولین همچنان نیمه‌تمام است.

به گزارش دیار آفتاب؛ بر اساس گزارشات اعلامی از سوی مسئولین تا ابتدای تابستان امسال حدود ۶۶ هزار پروژه نیمه‌تمام استانی و ۶ هزار پروژه نیمه‌تمام ملی در سطح کشور وجود دارد که سهم استان مرکزی از این پروژه‌های نیمه‌ تمام ۲ درصد بوده است.

طبق آمار بیش از 1000 پروژه نیمه تمام در استان وجود دارد که محور اراک - فراهان را می توان به عنوان یکی از پیرترین این پروژه ها معرفی کرد.

از آنجایی که فراهم کردن زیرساخت های مناسب در حوزه حمل‌ و نقل به ویژه محورهای مواصلاتی از فاکتورهای اصلی توسعه و مولفه مهم در مسیر توسعه متوازن محسوب می‌شود، با توجه به قرار گرفتن این محور در کریدور مرکزی کشور با بهره برداری از این پروژه می توانیم شاهد توسعه بیش از پیش شهرستان و استان باشیم.

متاسفانه طی سالیان گذشته وضعیت نامطلوب این جاده سبب شده تا روزانه سوانح جاده‌ای در این محور مسافران و رانندگان بسیاری را به کام مرگ کشاند  و در اصطلاح عامیانه می گویند که این جاده بوی خون می دهد.

پل کمربندی اراک در تقاطع با جاده فراهان به عنوان بخشی از این پروژه از سال 91 شروع به ساخت شده است، مسیری که در محور مواصلاتی استان های همدان، قم و شهرستان های تفرش، آشتیان، فرمهین، کمیجان قرار گرفته و حوادث بسیاری را به خود دیده است. ساخت این پل علاوه بر طولانی شدن مراحل ساخت مشکلاتی را برای حداقل 15000 خودروی عبوری از این مسیر ایجاد کرده که به عنوان نمونه می توان به دوربرگردان ایجاد شده اشاره کرد.

در سال های گذشته مسئولین، کمبود اعتبارات را دلیل اصلی تعویق در احداث پروژه معرفی کرده بودند تا اینکه اوایل تابستان امسال استاندار مرکزی در نشست مشترک شورای اداری استان و شهرستان فراهان از تخصيص ۳ ميليارد تومان براي تكميل محور اراك- فرمهين خبر داد و گفت: اعتبار احداث محور و پل اراک-فرمهین تامین و تضمین شده است.

آقا زاده حتی در صحبت های خود گفته بود: با توجه به عدم مشکلات اعتباری در این پروژه باید هر چه زودتر شاهد تسریع در اجرا و بهره برداری از این پروژه تا پایان تابستان جاری باشیم. همچنین از فرماندار شهرستان فراهان خواسته بود روند کار این پروژه را باید روزانه رصد و گزارش هفتگی را به استانداری ارائه دهد.

.

استاندار مرکزی از معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری و اداره کل راه و شهرسازی استان نیز خواسته بود که تمام تلاش خود را برای تسریع در اجرای این پروژه بکارگیرند تا بتوانیم تا پایان تابستان امسال شاهد بهره برداری از این پروژه با شرایط کاملاً استاندارد باشیم.

حال که نزدیک به بیست روز از آغاز فصل پاییز می گذرد شواهد و بررسی های انجام شده نشان از آن دارد که باتوجه به عبور از این تاریخ وعده داده شده، هنوز از بهره برداری خبری نیست و کارگران همچنان مشغول کارند!

حال باید دید تکمیل این پروژه تا چه زمان ادامه خواهد داشت و دلیل طولانی شدن این مسئله باز کمبود اعتبارات است یا کم کاری مسئولین است.

تصویر فعلی پل کمربندی اراک در تقاطع با جاده فراهان

captcha