خودت بمال کار دست قاضی زاده داد/ نظر وزیر جدید بهداشت درباره طرح تحول سلامت/ بزرگ ترین استعفای سال آماده‌باش کامل استان مرکزی برای مقابله با سیلاب احتمالی حضور سردار غیب‌پرور در جمع سیل زدگان شهرستان آق قلا/تصاویر فرمان حضرت آقا جهشی را در امداد رسانی ایجاد کرد / 7 استان معین جهت بهسازی امشب وارد استان می شوند/ 250 هزار هکتار زمین زراعی زیر آب است آیا اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان در سال ۹۸ باعث بهبود وضعیت معیشتی آنها می‌شود؟ آق قلا همچنان نقطه کانونی فاجعه سیل استان / انتقال و اسکان مردم در نقاط امن ادامه دارد / بازگشت آرامش نسبی در ششمین روز پس از وقوع سیل کالاهای غیر ضروری در سبد وارداتی کشور/ چرا ۱۹۶۰۰ واردکننده در کشور وجود دارد؟ سناریوهای پیش‌روی انگلیس کدامند، برکسیت با توافق یا بدون توافق؟ اعزام مشمولان مناطق سیل زده به سربازی ۲ ماه به تعویق افتاد/ اعطای یک ماه مرخصی اضطراری به سربازان از حمایت شخص ترامپ از ناآرامی‌های ایران تا جایگاه کشورمان در میان قدرت‌های جهان و تصاویری خارق‌العاده از روستایی بر فراز ابر‌ها
دوشنبه ۰۵ فروردین ۱۳۹۸ - ۰۱:۳۸
کد خبر: 42188
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۱

رژیم غذایی تابستانی که مثل لالایی خواب را به چشمانتان می‌آورد

با مصرف برخی خوراکی‌ها می‌توانید دمای بدنتان را تنظیم و از احساس گرما به ویژه شب‌ها در زمان خواب جلوگیری کنید و به خواب بروید.

به گزارش دیار آفتاب؛ کارشناسان به افراد توصیه می‌کنند برای تنظیم دمای بدن خود شب‌ها از خوراکی‌های گرم مانند سوپ یا خوراک‌های حاوی ادویه هایی، چون زردچوبه و فلفل استفاده کنند.

به گفته دانشمندان مصرف خوراکی‌های گرم در وعده شام سبب احساس آرامش و راحتی در زمان خواب می‌شود، خوراکی‌های گرمی، چون سوپ حاوی فلفل به دلیل دارا بودن ماده کپسایسین هستند که سبب بالا رفتن دمای بدن می‌شوند.

دراین زمان سیگنالی از به سوی مغز ارسال می‌شوند که درجه حرارت بدن افزایش پیدا کرده است و مغز برای خنک کردن بدن غدد تعریق را فعال می‌کند و به این ترتیب با تعریق بدن انسان خنک می‌شود.

ازجمله دیگر خوراکی برای کاهش دمای بدن شب‌ها می‌توان خوردن هندوانه و کاهش مصرف کربوهیدرات و پروتئین‌ها را نام برد.

ادویه زردچوبه نیز به دلیل دارا بودن خاصیت ضد التهابی در ترکیب خود می‌تواند مانع از بروز التهاب در بدن و ایجاد واکنش‌های آلرژیک شود. کورکومین نیز یکی دیگر از ترکیب‌های مفید در زردچوبه است که سبب بهبود گردش خون و خنک شدن بدن می‌شود.

بدنتان را با این خوراکی ها در تابستان خنک کنید

ازجمله دیگر خوراکی‌ها که می‌توانند سبب کاهش دمای بدن شوند می‌توان مصرف پیاز، نوشیدنی و خوراکی‌های حاوی نعناع یا اسفناج، نوشیدن آب سرد و خوراکی‌های تهیه شده با شیرنارگیل را نام برد.

نعناع و اسفناج حاوی انواع ویتامین‌ها و مواد مغذی برای کنترل فشارخون هستند و می‌توانند سبب کاهش دمای بدن و احساس خنکی شوند.

هندوانه نیز دارای ماده‌ای به نام سیترولین نوعی اسید آمینه است که سبب آرامش اعصاب و منبسط شدن رگ‌های خونی می‌شود و به این ترتیب فرد احساس خنکی می‌کند.

بیش از ۹۰ درصد ازحجم هندوانه را آب تشکیل داده است و مصرف آن می‌تواند کمبود آب دربدن و احساس تشنگی را برطرف کند.

کارشناسان همچنین توصیه می‌کنند افراد از مصرف بیش از اندازه خوراکی‌هایی غنی از کربوهیدرات مانند برنج، کره یا خوراکی‌های پروتئینی، چون مرغ و گوشت دروعده شام درشب‌های تابستانی اجتناب کنند، زیرا این خوراکی‌ها سبب افزایش انرژی و بالا رفتن دمای بدن می‌شوند و به این ترتیب فرد دچاربی خوابی وبدخوابی خواهد شد.

خوردن شام سنگین و پرحجم سبب احساس گرما، بدخوابی و دیدن کابوس‌های شبانه می‌شود، مصرف خوراک سبک همچنین سبب خواب راحت کودکان و جلوگیری از بی خوابی و بدخوابی آن‌ها می‌شود.

منبع:Dailymail

انتهای پیام/

captcha