و اینک لامبورگینی تبریزی! کاهش نرخ مکالمات صادره ایران به عراق از دقیقه‌ای ۳۰۰۰تومان به ۹۰۰تومان/ زائران حتماً از سیم‌کارت‌های عراقی استفاده کنند جزئیات بخشنامه رئیس قوه قضائیه درباره محکومین مهریه تغییرات قیمت ۱۱ گروه کالایی در هفته گذشته «قدر»، سریع‌ترین موشک بالستیک ایران +عکس مجلس وظیفه مهمی در تکمیل سند اسلامی-ایرانی پیشرفت بر عهده دارد پروژه باروری ابرها با همکاری سپاه در حال انجام است نفرات برتر مرحله نخست تور دوچرخه‌سواری میلاد دو نور مشخص شدند+تصاویر دستمزد شبی ۳۰ میلیون تومانی مهناز افشار در «بینوایان»! پوتین: حضور ایران در سوریه، توافق تهران و دمشق است/تک قطبی، به تاریخ پیوسته است
جمعه ۲۷ مهر ۱۳۹۷ - ۰۲:۴۵
کد خبر: 39829
تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۰
وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد

توسعه خطوط ریلی مهم‌ترین اولویت وزارت راه‌وشهرسازی/امضا قرارداد ساخت۵۰ دستگاه دیزل لکوموتیو در «واگن‌پارس» اراک

وزیر راه و شهرسازی گفت: وزارت راه و شهرسازی به جد درصدد توسعه شبکه ریلی کشور و ایجاد زیرساخت‌های مناسب است تا بتواند از این ظرفیت به نحو مطلوبی برای توسعه سیستم حمل‌ونقل کشور استفاده کند.

به گزارش دیار آفتاب؛ به نقل از اراک امروز؛ عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی در مراسم امضای قرارداد ساخت 50 دستگاه دیزل لکوموتیو با بخش خصوصی، شرکت چینی و واگن پارس اراک با تاکید بر اینکه انجام این سرمایه‌گذاری در این حد نیاز به هماهنگی‌های پیچیده‌ای داشت، گفت: صرف زمان برای انجام هماهنگی‌های لازم برای اجرای این توافق باعث شد تا بیش از 5 سال امضای این توافق به طول بکشد.

وی افزود: این نخستین پروژه‌ای است که با همکاری بخش خصوصی برای اجرای آن برنامه‌ریزی شده است و وزارت راه و شهرسازی تضمین مالی این پروژه را برعهده دارد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به سرمایه‌گذاری برای اجرای این پروژه گفت: حجم این پروژه نیازمند 70 میلیون یورو سرمایه‌گذاری است که حمایت وزارت راه و شهرسازی از این پروژه می‌تواند پشتوانه خوبی برای اجرای آن باشد.

انعقاد قرارداد ساخت 6 هزار واگن با همکاری بخش خصوصی 

آخوندی نمونه دیگری از این پروژه را قرارداد ساخت 6 هزار واگن توسط بخش خصوصی عنوان و تصریح کرد: در این پروژه نیز راه و شهرسازی به عنوان تضمین کننده منابع مالی پروژه است.

وی با اشاره به اینکه اجرای این پروژه به انتقال دانش فنی کمک زیادی می کند، افزود: حضور شرکت چینی در کنار شرکت واگن‌پارس می‌تواند در ارتقای کیفیت فنی و مهندسی بسیار مهم و اثرگذار باشد.

صرفه جویی 1.6 درصدی در مصرف سوخت یکی از مزایای توسعه خطوط ریلی

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه وزارت راه و شهرسازی به دنبال افزایش سهم خطوط ریلی نسبت به خطوط جاده‌ای است، بیان کرد: محموله و باری که از طریق خطوط ریلی جابه جا می‌شود مزایای زیادی از جمله سبز بودن، ایمنی، کاهش تلفات و صرفه جویی 1.6 درصدی در مصرف سوخت دارد.

آخوندی با اشاره به برنامه وزارت راه و شهرسازی برای سال جاری گفت: برنامه‌ای که این وزارتخانه از سال‌های گذشته در دست اجرا داشته و از اولویت‌های امسال نیز به شمار می‌رود، وصل کردن شبکه‌های ریلی کشور به یکدیگر از طریق ایجاد خطوط ریلی کوچک است که می‌تواند شبکه ریلی کشور را به شکل یکپارچه دربیاورند.

وی ادامه داد: شرکت‌های واگن‌سازی برای اینکه بتوانند به فعالیت‌های خود ادامه دهند، نبایستی تنها به بازار داخل تکیه داشته باشند بلکه باید در بخش صادرات نیز ورود کنند تا کمتر دچار آسیب و زیان شوند.

توسعه خطوط ریلی در کشور نیازمند برنامه‌ریزی بلندمدت 10 ساله است

آخوندی در ادامه با اشاره به اینکه علاوه بر این مسائل، حضور در بحث نگهداری و تعویض قطعات می‌تواند در ادامه فعالیت شرکت‌های حمل و نقل موثر باشد، گفت: وزارت راه و شهرسازی به جد درصدد توسعه شبکه ریلی کشور و ایجاد زیرساخت‌های مناسب است تا بتواند از این ظرفیت به نحو مطلوبی برای توسعه سیستم حمل‌ونقل کشور استفاده کند. این امر نیازمند برنامه‌ریزی بلندمدت 10 ساله است که همه دولت‌ها باید نسبت به اجرای آن اهتمام ویژه داشته باشند.

آخوندی خاطرنشان کرد: صندوق توسعه ملی اعتبارات خوبی را برای توسعه زیرساخت‌های ریلی هزینه کرده که امیدواریم با این اعتبارات، بتوانیم جهش خوبی را در ایجاد زیرساخت‌های ریلی کشور داشته باشیم.

انتهای پیام/

captcha