واردات بی‌رویه و قاچاق کالا، مهمترین چالش واحدهای صنفی و صنعتی دعوت دو ورزشکار استان مرکزی به اردوی تیم ملی تنیس روی میز افزایش عرضه محصولات غذایی غیر بهداشتی در حریم راه‌های استان مرکزی پلمپ ۶ آرایشگاه زنانه غیرمجاز در اراک حضور دو ورزشکار استان مرکزی در اردوی تیم ملی بسکتبال با ویلچر طرح سوال از رئیس جمهور هر بار با فشار بر نمایندگان از حد نصاب افتاده است شکل‌گیری بزرگترین جنایات غرب علیه بشریت در جام جهانی/ملت یمن هرگز تسلیم نمی‌شود واژگونی کامیون جان راننده را گرفت بخشش ۲۳ محکوم به قصاص نفس در استان مرکزی/بیش از ۲۵۳ هزار پرونده در سال گذشته مختومه شد/رشد ۵ درصدی نسبت طلاق به ازدواج از تکرار وعده‌های مسکنی تا انزجار از جام جنایی
پنجشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۴
کد خبر: 38404
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۲

۷ پیشنهاد طلایی برای مراقبت از کلیه‌ها

از هر ۳ نفر، یک نفر به دلیل فشار خون بالا، دیابت، و یا سابقه خانوادگی ابتلا به نارسایی کلیه، تحت تاثیر خطر ابتلا به بیماری های کلیوی قرار می گیرند.

به گزارش دیار آفتاب؛به نقل از مشرق، مراقبت از سلامت کلیه ها اهمیت دارد. شما می توانید برای حفظ عملکرد درست کلیه ها و سالم نگه داشتن آنها در هر مرحله از زندگی، پیشنهادهای زیر را دنبال کنید:

بیش از حد داروهای ضد درد نخورید: مصرف بیش از حد داروهای ضد درد مانند ایبوپروفن و ناپروکسن می تواند باعث آسیب کلیوی در یک دوره طولانی شود. اگر کلیه های شما سالم است و شما برای کاهش درد گاه به گاه از این داروها استفاده می کنید، در معرض خطر نیستید اما کسانی که برای رفع دردهای مزمن ناشی از آرتریت و ... از مسکن های ضد التهابی استفاده می کنند، باید در مورد خطرات آن ها روی کلیه ها و یا درمان های جایگزین با پزشک خود مشورت کنند.

بیشتر بخوانید:

راهکارهای پیشگیری از بیماری کلیوی را بشناسیم

عملکرد کلیه ها را غربالگری کنید: اگر شما جزو افراد در معرض خطر بیماری های کلیوی هستید، باید به طور منظم از نظر ابتلا به دیابت، فشار خون بالا و ... تحت غربالگری قرار بگیرید

هیدراته بمانید: نوشیدن آب به میزان ۶ تا ۸ لیوان در روز برای حفظ عملکرد سالم کلیه ها مفید است اما باور غلط این است که تصور کنید نوشیدن آب بیش از این میزان، تاثیر بیشتری روی سلامت کلیه ها دارد.

رژیم غذایی سالم داشته باشید: کلیه شما می تواند طیف گسترده ای از عادات غذایی را تحمل کند با این حال بسیاری از مشکلات کلیوی متاثر از شرایط دیگر پزشکی مانند فشار خون بالا و دیابت است. برای همین توصیه بر این است که به دنبال عادات غذایی سالم باشید و آنهم برای کنترل وزن و پیشگیری از فشار خون بالا. پیشگیری از دیابت و فشار خون بالا به طور خود به خودی سلامت کلیه ها را نیز تضمین می کند.

ورزش کنید: ورزش درست مانند رژیم غذایی سالم، یک ایده خوب برای جلوگیری از بروز اضافه وزن و فشار خون بالا بعلاوه تنظیم سطح قند خون در حد مناسب است. البته در حد تعادل ورزش کنید چون ورزش های بسیار شدید باعث ایجاد فشار روی کلیه ها می شود.

مکمل ها و داروهای گیاهی را با احتیاط استفاده کنید: استفاده از مقادیر بیش از حد از ویتامین های خاص و یا برخی از عصاره های گیاهی به حال کلیه ها مضر است. در مورد استفاده از هر کدام از این محصولات با پزشک تان مشورت کنید.

سیگار نکشید: سیگار کشیدن منجر به آسیب به رگ های خونی شود و کاهش جریان خون به کلیه ها را به همراه داشته باشد. در این حالت سطح عملکرد مطلوب کلیه ها کاهش می یابد و خطر ابتلا به فشار خون بالا و سرطان کلیه بالا می رود.


انتهای پیام/م

captcha