5غرفه نذر فرهنگی برای جمع آوری زباله ها در ماه محرم برپا شد کشف ۴۳ هزار سوخت خارج از عرضه شبکه ملی در اراک کشف ۶۴ جلد قرآن خطی مربوط به دوره قاجار در دلیجان اصلاح جامعه و امت هدف اصلی قیام امام حسین(ع)است /بیداری اسلامی نتیجه قیام سیدالشهدا(ع) است ورزش‌های مناسب برای درمان انحنای ستون مهره + تصاویر اعتراض نمایندگان مردم به آزمایشگاه‌های بیولوژیکی مخفی آمریکا در افغانستان اگر قیام امام حسین(ع) نبود، انحرافات مشروعیت پیدا می‌کرد/ در برابر دشمنان از اقدام خداپسندانه امام حسین(ع) سرمشق بگیریم انتصاب سیف به عنوان مشاور رئیس جمهور غیرمنطقی بود! احتمال عقب‌نشینی آمریکا از طرح «هیلی» درباره ایران خودرویی با دوربین به جای آینه بغل به بازار می آید +عکس
چهارشنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۶
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۳

با این روش عملکرد مغزتان را دو برابر افزایش دهید!

دانشمندان بر این باورند مودانشمندان بر این باورند موسیقی باعث تقویت فعالیت مغز می شود.اما بهتر است صدای موسیقی کم باشد. سیقی باعث تقویت فعالیت مغز می شود.اما بهتر است صدای موسیقی کم باشد.

به گزارش دیار آفتاب؛به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ بنابر اکتشاف جدید دانشمندان بریتانیایی و هنگ‌کنگی مغز می‌تواند ضربات و ریتم موسیقی را به ‌صورت پالس‌هایی با فاصله زمانی مشخص درک کرده، از آن‌ها برای تقویت ریتمیک فعالیت‌های مغزی حتی در حجم‌های کم صدای موسیقی استفاده کند.«مجموعه مقالات انجمن سلطنتی» نوشت: محققان در مطالعه خود حجمی انفجاری از صداهای ناهنجار و بلند را برای موش‌های صحرایی پخش کردند در حالیکه مشغول پایش فعالیت مغزی آنها بودند و همزمان از گروهی از افراد خواستند که با ضربات خود، ریتم منظمی را بنوازند.

نتایج پایش مغزی موشها نشان داد که فعالیت مغز میانی این جانوران همراه با موسیقی ریتم‌دار به فعالیت درآمد و منعکس‌کننده الگوریتم‌هایی بود که توسط شنوندگان انسانی ایجاد شده بود.

به گفته این محققان، انطباق مغز میانی ممکن است همان اتفاق مهمی باشد که زمینه را برای درک ضربات موسیقی فراهم می‌کند. پژوهشگران اعتقاد دارند روشی که ما با آن دنیا را درک می‌کنیم، صرفاً یک بازتاب ساده از داده‌های حسی نیست که با چشمها و گوش‌هایمان جمع‌آوری می‌شود. چنین درکی اغلب شامل تفاسیر جانبی زیادی می‌شود.

ریتم موسیقی یک مورد است. قسمت شنوایی مغز ما باید بتواند قاعده و نظمی را کشف کند که در یک ضرب موسیقی به‌ عنوان یک پالس یا استرس روی نقطه‌ای مشخص دیده می‌شود و آن گاه قادر است آن را بشنود. این نظم ممکن است لزوماً در وجوه ساده صدای فیزیکی همچون بلندی صدای نت‌های موسیقی که روی ضرب هستند، منعکس نشود.

دانشمندان فوق اشاره کرده‌اند که آنها در پی درک مکانیسم‌هایی همچون انطباق نورونی هستند که ممکن است باعث ایجاد تأکیدات مغزی روی ضرب موسیقی شوند و نقطه آغازین درک آنها در مغزمیانی است.

انتهای پیام/م