۷۵درصد زنان بوشهری در دوران پهلوی بی‌سواد بودن/ انقلاب در سوادآموزی توسط امام خمینی(ره) موافقت با تجزیه بحرین و اعزام نیرو برای سرکوب آزادی خواهان بخشی از جنایت پهلوی است شهادت رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر سیب و سوران در درگیری با قاچاقچیان مسلح هوای اراک در وضعیت قرمز قرار گرفت 17شهریور 57 مردم توسط جلادان پهلوی تیرباران شدند/ کشته ها آنقدر زیاد بود که مادری جنازه فرزندش را پیدا نکرد ساخت یک میلیون مسکن در سال باعث رشد تولید و افزایش اشتغال می شود بازی استقلال و هوادار لغو شد/ کامیابی‌نیا دوباره ملی‌پوش شد/ آزمون،نورالهی و حاج صفی در قرنطینه،طارمی پشت برف سنگین استانبول شرط ایران برای مذاکره مستقیم با آمریکا/ عملیات‌های انصارالله علیه ائتلاف کودک‌کش/ صعود تیم ملی هندبال به مسابقات جهانی آلودگی هوا فعالیت مدارس اراک را غیر حضوری کرد ۵ باور غلط رایج در مورد درد مفاصل و زانو + راهکار طبیعی برای تسکین درد
سه شنبه ۰۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۰
کد خبر: 1754
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۹

معیار تقوا و تخصص در انتخاب کردن

هر فردی که ظواهر دین را اجرا می کند و بدون سیاست و یا با درک درست سیاست می خواهند وارد مجلس شود را ما متقی نمی گوییم زیرا متقی همین گونه که از نامش هویدا است از آنچه مسئولیت و رسالت نامیده می شود و توانایی انجام آن را ندارد طبق دستور دین کناره گیری می کند.
به گزارش دیار آفتاب؛به نقل از نسل فردا: یکی از چالش های اصلی قشر جوان و دغدغه دار جامعه این است که ملاک هایش برای یافتن فرد اصلح واقعی چه باشد؟چه کسی را باید به عنوان معتمد راهی دو مجلس تاثیر گذار جامعه اسلامی کرد.

این بار بی طرفانه و بدور از تعصبات بی منطق طبق رسالت خود به موشکافی این بحث می پردازیم: ما نه از منظر سیاست بلکه از دیدگاه قرآن بررسی خواهیم کرد زیرا وقتی در جامعه ای، اسلام مبنای قانون باشد با حاکمیت سیاست، قرآن نباید به کار برده شود ، بلکه با حاکمیت قرآن باید سیاست استفاده شود.

در مبنای اول فرد ، سیاست مدار است و هر وقت لازم باشد از قرآن در سیاست استفاده می کند اما در مبنای دوم فرد قرآن مدار است و سیاستش ناشی از سیاست های قرآن است.

حال باید سوال شود رای که طبق گفته بزرگان حق الناس است باید به نام چه کسی به صندوق انداخته شود؟ افرادی که به مجلس ها فرستاده می شوند باید با تقوا باشد یعنی پرهیزگار باشند نسبت به هر عملی که خلاف فرامین الهی است.

عده ای متاثر از افکار نه شرقی نه غربی شبهه می اندازند که فرد مومن (پرهیزکار) بی سیاست یا بی تخصص را نباید انتخاب کرد و کما اینکه آنها می گویند: خیلی از این پرهیزکارها سیاستمدار نیستند و صرفاً دین دار هستند و به درد سیاست نمی خورند. جواب این دسته از افراد این است که: هر فردی که ظواهر دین را اجرا می کند و بدون سیاست و یا با درک درست سیاست می خواهد وارد مجلس شود را ما متقی نمی گوییم زیرا متقی همین گونه که از نامش هویدا است از آنچه مسئولیت و رسالت نامیده می شود و توانایی انجام آن را ندارد طبق دستور دین کناره گیری می کند.

افرادی که اندکی دین می دانند و عقل سیاسی ندارند و وارد میدان انتخابات می شوند متقی نیستند؛ تفاوت ما در شبهه اندازان در تعریف متقی است، فرد پرهیزکار کسی است مسلط به احکام الهی و شریعت و طریقت اسلامی و شیعی که اسلام را طبق شرایط روز ارائه می دهد که مورد پذیرش دین و علمای دین است.

همان گونه که خدا می فرماید : ان اکرمکم عند الله اتقاکم، باید اولین ملاک که اصلی ترین ملاک است تقوای فرد باشد همان فردی که دین دار و سیاست مدار اسلامی است که طبق وظیفه ، احساس مسئولیت کرده و وارد میدان خدمت به مردم شده است.

یادداشت از میلاد بساطی

انتهای پبام/ش

captcha
آخرین اخبار