برپایی نمایشگاه یاس آسمانی در فراهان+عکس سرویس‌های بهداشتی عمومی، مکانی برای تجمع معتادان/عدم تخصیص اعتبارات برای فعالیت‌های فرهنگی اقتصادمقاومتی تنها راه برون رفت از مشکلات/تصویب طرح «توسعه کشت گیاهان دارویی با اولویت کشت زعفران»+تصاویر جشنواره همگانی استعدادیابی ورزشی استان مرکزی در اراک+عکس برپایی ایستگاه صلواتی به مناسبت ایام فاطمیه در اراک+تصویر 2 كشته در سوانح رانندگي استان مركزي عملیات بازسازی دبستان اسماعیل بهرامی از سر گرفته شد/ انتقال دانش‌آموزان از مدرسه فرسوده به این دبستان تمرکز ستاد اقتصادمقاومتی استان مرکزی بر اشتغال روستائیان/ایجاد 2000 فرصت شغلی در روستاها افتتاح آموزشگاه 12 کلاسه خیّرساز در دلیجان افزایش قیمتی در بازار آجیل وجود ندارد
چهارشنبه ۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۲
کد خبر: 16701
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۲

روزانه چه میزان آب بنوشیم؟

قاعده نوشیدن ۸ لیوان آب در روز، یا این نظریه که همه ما نیاز به نوشیدن میزان خاصی آب داریم، کم ارزش شده است. اما واقعا چه مقدار آب ضروری است که با کم آبی مواجه نشویم؟

به گزارش دیار آفتاب؛به نقل از مهر  - دکتر مایکل موسلی در تحقیق جدید خود با عنوان «چقدر نیاز داریم که آب بنوشیم؟» در مورد این که ما به صورت روزانه به چه مقدار آب نیاز داریم اشاره می کند.

آب آشامیدنی بیش از حد می تواند کشنده باشد. دستورالعمل های جدید در مصرف آب سالم به میزان نادرست، هشداردهنده هستند.

با توجه به گفته موسلی، زنان به طور کلی نیاز به حدود ۲ لیتر آب در روز دارند و مردان باید سه لیتر یا حدود ۱۵ لیوان در روز آب بنوشند. با این حال بخشی از آبی که ما مصرف می کنیم، از مایعات به دست نمی اید. مواد غذایی حاوی آب و وعده های غذایی، بخشی از نیاز روزانه ما به آب را تامین می کنند. به این معنی که احتمالا لازم نیست همان اندازه که شما فکر می کنید نیاز دارید، آب بنوشید.

آیا شما هم شنیده اید هنگامی که احساس تشنگی می کنید، بدن شما دچار کم آبی شده است؟ به گفته موسلی: «در اصل، به حواس خود اعتماد کنید. مقدار زیادی مایعات بنوشید، اما خیلی نگران این نباشید که آیا هشت لیوان یا بیشتر آب نوشیده اید یا نه.»

انتهای پیام/ت