شهدا همه چیز را برای خدا می دانستند/ مسئولین مدعی خط امام(ره) به شعار نه شرقی، نه غربی عمل کنند+ تصاویر فشار ابرقدرت‌ها بر اراده ملت ایران خدشه‌ای وارد نخواهد کرد لزوم ایستادگی و مقاومت در برابر تهدیدات دشمن فردا عزای عمومی اعلام شد/ حرارت زیر آوار بین ۲۰۰ تا ۶۰۰ درجه است/ یک امدادگر مصدوم شد/ احتمال زنده ماندن افراد وجود ندارد/ 20 نفر زیر آوار هستند/ اعلام مفقودیت 25 نفر به جز آتش‌نشانان عزت؛ سنتی الهی که امام راحل آن را زنده کرد فاصله طولانی حرف تا عمل مسئولان در اقتصاد مقاومتی/ شرایط ناعادلانه استخدام پتروشیمی/سکوت مدعیان حقوق بشر در برابر جنایات آل‌خلیفه ایجاد وحدت در جامعه اسلامی از اقدامات بزرگ امام راحل بود مسابقات استانی موتور کراسی در اراک برگزار شد+تصاویر تولیدات داخلی رکن اصلی اقتصاد مقاومتی است ضرورت پیشگیری از وقوع اتفاقاتی مشابه حادثه ساختمان پلاسکو/ملت ایران هرگز تسلیم نمی‌شود
شنبه ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۳:۳۲
کد خبر: 16657
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۴

دیابتی ها این 7 اصل را فراموش نکنند!

وعده صبحانه بهترین وعده برای افزایش مصرف فیبر از طریق میوه ها و فراورده های لبنی است.

به گزارش دیار آفتاب؛به نقل از آوای سلامت، انتخاب گزینه های صحیح غذایی در این وعده علاوه بر این که سوخت و ساز بدن را در تمام طول روز بالا می برد، راهی مناسب برای کنترل قند خون در مبتلایان به دیابت است.

اصل اول؛ حذف نکردن وعده صبحانه: تحقیقات نشان می دهد صرف نظر کردن از صبحانه باعث ابتلا به چاقی و مقاومت به انسولین می شود. مطالعات دیگر تایید می کنند که مصرف کنندگان صبحانه بهتر می توانند در برابر غذاهای چرب و پرکالری مقاومت کنند. هدف از خوردن صبحانه در دیابتی ها، کنترل بهتر قند خون و جلوگیری از پرخوری در طول روز است.

اصل دوم؛ مصرف صبحانه در خانه: شما می توانید و البته نباید از رستوران ها برای خوردن صبحانه استفاده کنید. یک وعده غذایی مناسب برای صبحانه همیشه در خانه قابل دسترس است. یک صبحانه سبک می تواند شامل کربوهیدرات ها و چربی های سالم بعلاوه پروتئین باشد و نزدیک به 1000 کالری به بدن شما برساند.

اصل سوم؛ مصرف غلات همراه با میوه: یک وعده غلات کامل حداقل 5 گرم فیبر به بدن شما می رساند و مطالعات نشان داده اند که مصرف منظم غلات باعث کاهش وزن می شود. استفاده از غلات کامل به همراه میوه های تازه مانند توت فرنگی یا زغال اخته را می توان یک رژیم دیابت پسند دانست.

اصل چهارم؛ مصرف دانه کتان: این دانه ها غنی از فیبر و پروتئین هستند و اسیدهای چرب امگا 3 موجود در آنها به بهبود سلامت قلب و کاهش کلسترول کمک می کند و از میزان التهاب بدن می کاهد.

اصل پنجم؛ بلغور جوی دو سر: یکی از بهترین گزینه های صبحانه برای دیابتی ها است و در هر فنجان 4 گرم فیبر دارد به طوری که باعث کنترل قند خون می شود. مطالعات نشان داده که مصرف یک فنجان بلغور جو برای 5 تا 6 بار در هفته خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را تا 39 درصد کاهش می دهد.

اصل ششم؛ شیر یا ماست کم چرب: شیر علاوه بر این که حاوی کلسیم و ویتامین دی بالا است خطر ابتلا به سندرم متابولیک یعنی مجموعه ای از علائم که منجر به دیابت و بیماری های قلبی می شوند را کاهش می دهد. ویتامین دی موجود در محصولات لبنی کم چرب همچنین با کاهش میزان کلسترول و بهبود سطح انسولین در ارتباط است.

اصل هفتم؛ چای دارچین: دارچین بهترین گزینه برای کاهش قند خون است و اضافه کردن آن به چای یا قهوه برای کنترل و مدیریت دیابت می تواند مفید باشد.