وزیر ارشاد: تدوین لایحه نظام جامع رسانه‌‌ای در کشور/ اختصاص ۲۴ هزار واحد مسکونی به اهالی رسانه جزییات طرح فروش اینترنتی کالاهای اساسی/ چگونگی فروش مرغ و لبنیات پرداخت وام ۱۰ میلیون تومانی به سرپرستان خانوار در صورت ابتلا به کرونا ملت ایران به چیزی کمتر از لغو همه تحریم‌ها تن نمی‌دهند/ روحیه ظلم‌ستیزی در جان مردم زنده است/ شعار مرگ بر آمریکا باقی ست آمریکایی‌ها نقض عهد کردند و به آنها باج نخواهیم داد/ دانشجویان بن بست های پیش رو را بگشایند اولتیماتوم عجیب سازمان لیگ؛ اجازه تبلیغات محیطی ندهید، دربی لغو می‌شود! تأمین اجتماعی سهامدار هپکو یا طلبکار؟/ هزینه ی تهاتر بدهی ها را با انتقال اموال تسویه کنید! شمارش معکوس برای حذف نسخه های کاغذی امیرعبداللهیان: اگر غرب جدیت نشان دهد، توافق خوب در دسترس است سردار سلیمانی:با استفاده از ظرفیت‌‌های داخلی بر مشکلات اقتصادی چیره خواهیم شد
شنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۰۱:۳۳
کد خبر: 1360
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۴
تفکر سنگری مستحکم در جنگ نرم

اهمیت استراتژیک اقناع ذهن و تسخیر قلب

دشمن شکست خورده در دو عرصه سیاسی و نظامی و ناموفق در عرصه اقتصادی ، در صدد امتحان کردن نبردی جدید آن هم در عرصه ای جدید برآمد. نبردی که فرمانده میدان آن را جنگ نرم نامیده و آن را بر دو استراتژی اقناع ذهن و تسخیر قلب مبتنی دانست.
به گزارش دیار آفتاب؛به نقل از نسل فردا ؛ در سومین دهه از عمر پر برکت انقلاب اسلامی جهانی ، (که ایرانی پنداشتن آن بزرگ ترین خیانت به آرمان های آن است) دشمن شکست خورده در دو عرصه سیاسی و نظامی و ناموفق در عرصه اقتصادی ، در صدد امتحان کردن نبردی جدید آن هم در عرصه ای جدید برآمد. نبردی که فرمانده میدان آن را جنگ نرم نامیده و آن را بر دو استراتژی اقناع ذهن و تسخیر قلب مبتنی دانست.

و البته دشمن برای نایل شدن به این هدف تمامی تلاش خود را و تمامی امکانات خود را به کار بست تا با مدیریت دو عنصر کلیدی، جامعه مبارز انقلابی (نه صرفاً ایرانی) و انقلاب طلب را به انحراف و انزوا بکشاند.

عنصر اولی که دشمن قصد مدیریت آن را دارد، ادراکات است. مدیریت ادراکات یعنی این که لازم نیست در مورد یک مطلب به مخاطب دروغ گفته شود و البته لازم نیست همه چیز هم راجع به آن مطلب گفته شود بلکه می توان کاری کرد که مخاطب از آن مطلب یا اتفاق آن چیزی را برداشت کند که مدّ نظر ماست. حتی اگر مظلوم انگاشتن یک گرگ پس از دریدن گله ای گوسفند باشد.

دومین عنصر احساسات است. مدیریت احساسات یعنی مدیریت حب و بغض. یعنی مدیریت تولی و تبری. مدیریت سلم و حرب.

یعنی مخاطب بدون آن که بفهمد تنها با مدت کوتاهی همراهی علایق و سلایق جدیدی پیدا کند و تمایلاتش به نفع دشمن شده و مبدل شود به فردی که می توان او را این گونه توصیف کرد: سلم لمن حارب الله و حرب لمن سالم الله.

و اما در این عرصه تنها سنگر موجود سنگر تفکر است و تا وقتی که جامعه انقلابی در این سنگر بمانند از گزند حملات مکرر و گسترده دشمن رد امان خواهند بود. فردی که به معنای حقیقی کلمه تفکر نموده و مستمراً به پایش احوال خود و جهان پیرامون خود می پردازد، محال است که تحت مدیریت و سلطه دشمن درآید.

یادداشت از علی رمضانی

انتهای پیام/

captcha
آخرین اخبار