دیارآفتاب گزارش می دهد؛

آخرین وضعیت تقاطع غیرهمسطح سنجان/ یک گام تا بهره برداری و پایان 8 سال چشم انتظاری

روند اجرای پروژه تقاطع غیر همسطح سنجان پس از سال ها چشم انتظاری اهالی این منطقه در سال جاری با سرعت قابل توجهی پیگیری شد و به نظر می رسد بهره برداری از این پروژه با طی کردن مراحل نهایی به زودی رقم بخورد.
کد خبر: ۱۰۱۹۳۱ تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۸

به گزارش دیار آفتاب؛ پروژه تقاطع غیر همسطح سنجان پس از سال ها چشم انتظاری، در سال جاری و با فعالیت شبانه روزی با پیشرفت فیزیکی قابل توجهی همراه بوده و به نظر می رسد با پیشرفت قریب 95 درصدی در حال حاضر و پس از طی مراحل نهایی عایق کاری، روکش آسفالت و ایمن سازی به زودی مورد بهره برداری قرار گیرد.

قرارداد اجرای تقاطع غیرهمسطح سنجان به‌منظور حذف یکی از نقاط پرحادثه استان توسط اداره کل راه و شهرسازی در سال ۹۳ منعقد شد هرچند از ابتدای ساخت هم مورد مناقشه بود، این پروژه اما طی چندین سال گذشته گهگاهی با تخصیص اعتبار پیشرفت اندکی را به خود می‌دید و با عمری 8 ساله و پیشرفت کمتر از 20 درصدی به دولت سیزدهم سپرده شد.

دوازدهم اسفندماه سال گذشته بود که رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی در جریان سفر یک‌روزه خود به استان مرکزی از روند اجرای پروژه تقاطع غیرهمسطح سنجان بازدید و تأکید کرد: پل سنجان باید تا شهریورماه سال آینده به پایان برسد و این موضوع به پیمانکار نیز ابلاغ شود همچنین اداره کل راه و شهرسازی استان باید درصورتی‌که روند اجرای پروژه ظرف دو ماه آینده سرعت لازم را نداشته باشد سریعاً نسبت به تغییر پیمانکار آن اقدام کند.

وی افزود: برای اجرای این پروژه و بهره‌برداری از آن تا شهریورماه سال ۱۴۰۱ اعتبارات مناسبی هم پیش‌بینی و تخصیص داده خواهد شد.

از ابتدای خردادماه سال جاری نیز عملیات اجرایی طرح تقاطع غیر همسطح سنجان برای نخستین بار در تاریخ پروژه‌های عمرانی استان به‌صورت سه شیفت ادامه پیدا کرد.

همچنین اتفاق مثبت دیگر در خصوص این پروژه تصویب اعتبارات لازم در جریان سفر ریاست‌جمهور به استان مرکزی بود که به گفته استاندار مرکزی برای این تقاطع غیرهمسطح ۳۵ میلیارد تومان اعتبار مصوب شد و عملیات اجرایی شتاب قابل‌توجهی پیدا کرده است درحالی‌که متأسفانه در گذشته، روند پیشرفت پروژه موردنقد و اعتراض مردم بود.

در راستای تکمیل تقاطع غیر همسطح شهدای سنجان، در چندماه اخیر فعالیت به صورت شبانه روزی انجام شد و ۱۳ شهریورماه نیز بتن‌ریزی آخرین مرحله عرشه پل انجام گرفت.

این پل مختص اراک نیست بلکه یک پل مواصلاتی است که بخش زیادی از مردم و به‌ویژه مسافران استان‌های غربی و جنوب غربی کشور از این مسیر عبور می‌کنند، در اهمیت احداث ساخت هرچه سریع‌تر این پروژه همین بس که روزانه بیش از ۴۰ هزار تردد در آن انجام می‌شود، بهره‌برداری از آن می‌تواند از حجم سنگین ترافیک و حوادث ترافیکی آن بکاهد، طول این پل ۶۰۴ متر و عرض آن ۱۲ متر و ۷۰ سانتی متر است که تردد جنوب به شمال در سه باند عبور از روی پل انجام خواهد شد.

انتهای پیام/