کی روش: اظهارات کلینزمن مایه شرمساری است/ یورگن، خودت استعفا بده! جام جهانی قطر| مصدوم‌کردن نیمار عمدی بود! آثار گسترده نماز شب در زندگی آزاد شدن فروش سهام عدالت فعلا منتفی است/ تسویه سود سهام عدالت ۱۴۰۰ شاید به فروردین ۱۴۰۲ کشیده شود تكاليف عمده براى رفع آلودگى هوا با كدام ارگان است؟ ایران با تکرار سناریوی «بازی قرن» مقابل آمریکا به دنبال شگفتی در جام جهانی رزمایش کمک مؤمنانه در اراک پرونده سازی ناقضان حقوق بشر علیه ایران قرارگاه مرکزی راهیان نور استان مرکزی برگزار شد دفاع مقدس نمایشگاهی از توانمندی ها و ظرفیت های عظیم ملت ایران است/ضرورت اهتمام ویژه رسانه ها به اردوهای راهیان نور
دوشنبه ۰۷ آذر ۱۴۰۱ - ۰۵:۰۰
کد خبر: 100729
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۳
معاون سازمان حمل‌ونقل شهرداری اراک در گفتگو با دیارآفتاب:

مدیران مدارس با قراردادهای توافقی به افزایش نرخ سرویس ها دامن می زنند/ سامانه سپند راهکار مدیریت حمل و نقل دانش آموزی

علینقی پور گفت: شرکت‌های حمل‌ونقل با نرخ مصوب سرویس مدارس مشکلی ندارند و موظف به ارائه سرویس هستند ولی تعدادی از مدارس به‌صورت مستقیم با رانندگان قرارداد می‌بندند که این کار باعث شده تا به بالا رفتن نرخ‌ها دامن بزنند و حتی شرکت‌ها در تأمین راننده با مشکل مواجه شوند.

رضا علینقی پور معاون فنی و اجرایی سازمان حمل‌ونقل شهرداری اراک و عضو کارگروه ماده 18 سرویس مدارس در گفتگو با دیار آفتاب؛ درخصوص آخرین وضعیت ارائه خدمات حمل و نقل دانش آموزی در اراک اظهار داشت: اواخر سال تحصیلی گذشته و در پی بازگشایی یکباره مدارس در اردیبهشت‌ماه مدیران مدارس از شرکت‌ها برای ارائه سرویس استفاده نکردند و رانندگان به‌صورت توافقی کار کردند که این مسئله مشکلاتی را برای سال تحصیلی جدید ایجاد کرد.

وی افزود: بر اساس دستورالعمل‌ها باید نرخ کرایه سرویس مدارس اردیبهشت‌ماه در کارگروه ماده 18 مصوب و برای تأیید به شورای شهر ارجاع شود که این کار بر اساس برآورد هزینه‌های وقت طبق روال انجام شد اما پس از آن با آزادسازی یارانه‌ها مواجه شدیم که منجر به افزایش هزینه‌های نگهداری خودرو برای رانندگان شد در نتیجه نرخ جدیدی پیشنهاد و اخیراً مصوب گردید.

علینقی پور تصریح کرد: شرکت‌های حمل‌ونقل با نرخ مصوب مشکلی ندارند و موظف به ارائه سرویس هستند ولی تعدادی از مدارس با شرکت‌ها وارد همکاری نشده‌اند و به‌صورت مستقیم با رانندگان قرارداد می‌بندند که این کار باعث شده تا به بالا رفتن نرخ‌ها دامن بزنند و شرکت‌ها در تأمین راننده با مشکل مواجه شوند.

وی اذعان داشت: یکی از مشکلات هم این است که خیلی از مدارس رانندگان فاقد صلاحیت را به‌کارگیری کرده‌اند یعنی راننده هیچ‌گونه پروانه فعالیتی از سازمان حمل‌ونقل شهرداری ندارد.

عضو کارگروه ماده 18 ادامه داد: بر اساس آیین‌نامه طرف قرارداد شرکت‌ها و رانندگان مدیران مدارس هستند و سازمان حمل‌ونقل شهرداری تأییدکننده صلاحیت راننده و شرکت‌هاست.

معاون اجرایی سازمان حمل‌ونقل شهرداری اراک خاطرنشان کرد: نرخ سرویس مدارس بر اساس ظرفیت مجاز خودرو مصوب شده و رانندگان و شرکت‌های حمل نقل موظف به رعایت تعداد مسافر هستند و بحث نظارت هم با انجمن اولیا و مربیان و راهنمایی و رانندگی است ضمن اینکه سازمان حمل‌ونقل نیز از ابتدای مهرماه با راه‌اندازی گشت‌های بازرسی این موضوع را بررسی می‌کند.

علینقی پور با بیان اینکه یکی از مشکلات این است که اولیا درخواست سرویس را هنگام ثبت‌نام به مدرسه ارائه نداده‌اند افزود: وزارت کشور چند سالی است سامانه پایش ناوگان دانش‌آموزی تحت عنوان «سپند» را راه‌اندازی کرده است و در برخی شهرها در حال اجراست چراکه اگر اولیا درخواست‌های خود را در این سامانه ثبت کنند مدیریت سرویس مدارس بهتر انجام خواهد شد.

وی تصریح کرد: دستگاه‌های مرتبط به این سامانه متصل هستند و شهرداری نیز شرکت‌های حمل‌ونقل فعال و دارای صلاحیت را در این سامانه وارد کرده است همچنین شرکت‌ها موظف هستند رانندگان خود را در این سامانه ثبت‌نام کنند چراکه تخصیص یارانه سوخت به رانندگان سرویس مدارس صرفاً از طریق ثبت‌نام در این سامانه صورت خواهد گرفت.

عضو کارگروه ماده 18 سرویس مدارس اراک خاطرنشان کرد: هرچند برای بهره‌گیری از سامانه سپند در سال تحصیلی جاری فرصت گذشته است اما اولیا و مدیران مدارس هم باید نسبت به ثبت‌نام در سامانه اقدام کنند ضمن آشنایی با سامانه زمینه مناسبی برای استفاده از آن در سال آینده ایجاد شود.

بیشتر بخوانید:

تغییری در نرخ مصوب سرویس مدارس اراک ایجاد نخواهد شد

انتهای پیام/

captcha
آخرین اخبار
پربازدیدها