10 واحد صنفی فاقد پروانه کسب در اراک پلمب شد کنگره شهدای استان مرکزی با محوریت مردم و خصوصا جوانان نقش آفرینی می کند/راه اندازی قرارگاه تخصصی جهاد تبیین به برکت کنگره شهدا پیش بینی افزایش فروش نفت/ ژاپن از خریداران سنتی نفت ایران است ب ام و XM ۲۰۲۳ تندیس معلم در دلیجان رونمایی شد دستگيري سارق پارکینگ آپارتمان های مسکونی با 9 فقره سرقت در اراک/ 500 میلیون ریال از اموال سرقتی کشف شد تعادل عرضه و تقاضا در اغلب خودروهای تولیدی کشور در نیمه دوم امسال خاندوزی: اعطاى ٧٩٣ هزار وام خرد و بدون ضامن تا ١٥ شهریور ١٤٠١/ رشد اقتصادی کشور به ۳.۸ درصد رسید کشف 19 میلیارد ریال انواع کالای قاچاق در مرکزی / 8 دستگاه خودروی شوتی توقیف شد ایرانِ 7 تکه؛ نقشه آمریکایی تجزیه ایران
سه شنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۱ - ۰۳:۰۴
کد خبر: 100517
تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۳

علل عدم استقبال از طرح تعویض خودروی فرسوده

کارشناس صنعت خودرو درباره لزوم تعویض خوروهای فرسوده و علل عدم استقبال عمومی از این طرح اظهار کرد: واقعیتی که این روزها صنعت خودروی ما با آن مواجه است این موضوع است که از میان ۲۶ میلیون خودرویی که در کشور ما در حال تردد هستند، حدود ۶ میلیون خودرو فرسوده هستند.

به گزارش دیار آفتاب؛ امیرحسن کاکایی، کارشناس صنعت خودرو در گفتگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ درباره لزوم تعویض خوروهای فرسوده و علل عدم استقبال عمومی از این طرح اظهار کرد: واقعیتی که این روزها صنعت خودروی ما با آن مواجه است این موضوع است که از میان ۲۶ میلیون خودرویی که در کشور ما در حال تردد هستند، حدود ۶ میلیون خودرو فرسوده هستند.

وی ادامه داد: در این میان سیاسیون به این نکته توجه نمی کنند که کشور ما به خصوص در ۴ سال اخیر بدون توجه به واقعیت های اقتصادی کشور، خودرو سازان را مجبور کرده اند تا بخشی از اقتصادی ترین خودروها را کنار بگذارند و خودرویی که جایگزین این محصولات شد بدون توجه به توان اقتصادی مردم جایگزین شد.

این کارشناس توضیح داد: ما همیشه بر این اصرار داشتیم که جایگزینی خودروهای با کیفیت به صورت تشویقی دنبال شود نه اجباری، بدین معنا که پراید کنار گذاشته شده و تیبا را جایگزین می کنیم بدیم معنا که خودروی یورو ۵ را جایگزین خودروی یورو ۴ کرده اید.

captcha
آخرین اخبار