جهت‌گیری دولت در بودجه ۱۴۰۱ ثبات اقتصادی است لیگ قهرمانان اروپا|غلبه رئال بر اینتر و حذف میلان/وداع دراماتیک پورتو با فرصت سوزی طارمی تشریح جزئیات تهیه واکسن طبیعی کرونا در اراک/واکسن قابلیت انعطاف در برابر بیماری‌های ویروسی را دارد مه گرفتگی شدید در برخی از محورهای مواصلاتی استان مرکزی/ رانندگان با احتیاط بیشتری رانندگی کنند تکلیف ارز دولتی در بودجه 1401/حمله به صف کاذب ارز/چرا تولید خودرو آب می رود؟ پیروزی بر پیکان واجب‌تر از نان شب/ خطر حذف ایران از جام جهانی / ۴۵ روز ویژه حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی از بودجه ۱۴۰۱/ اختصاص ۱۰۰هزار میلیارد تومان یارانه به اقشار آسیب پذیر فردا سامانه بارشی جدید، وارد کشور می‌شود/ آلودگی هوا در کلان‌شهرهای و شهرهای‌ صنعتی جدیدترین خرید پرسپولیس کیست؟ / لژیونر ایرانی هم در لیست گل محمدی! دانشجویان در جهاد علمی و فرهنگی همان رسالت رزمندگان در دفاع مقدس را برعهده دارند
چهارشنبه ۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۶
کد خبر: 10040
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۴

آشنا نبودن با این جاده مرگ را در پی دارد+تصاویر

استان مرکزی در شاهراه جنوب به شمال کشور و به عنوان یکی از قطبهای صنعت کشور و به عنوان نقطه اتصال شهرهایی نظیر تهران و قم به استان های همجوار از جمله لرستان، همدان و اصفهان مطرح است.

به گزارش دیار آفتاب؛ به نقل از  اراک امروز؛استان مرکزی در شاهراه جنوب به شمال کشور و به عنوان یکی از قطبهای صنعت کشور و به عنوان نقطه اتصال شهرهایی نظیر تهران و قم به استان های همجوار از جمله لرستان، همدان و اصفهان مطرح است.

این استان همچنین در زمینه تولیدات کشاورزی، صنایع دستی، میراث فرهنگی و گردشگری و صادرات نیز صاحب عنوان است و به تبع، هرگونه توسعه و پیشرفت در این استان ارتباط مستقیم با توسعه صنعت حمل و نقل ریلی، جاده ای و هوایی دارد.

کنار گذر شمالی شهر اراک یکی از محورهای مواصلاتی استان مرکزی است که به دلیل عدم ارتباط مناسب این کنار گذر با جاده های فرعی و نامناسب بودن ساخت و اجرای به موقع تقاطع های غیر همسطح به یکی از نقاط حادثه خیز تبدیل شده است.

photo_2016-09-25_11-02-10 photo_2016-09-25_11-02-12 photo_2016-09-25_11-02-21 photo_2016-09-25_11-02-26

۸۵ کیلومتر از طرح ملی کنارگذر شمالی شهر اراک که بخشی از آزادراه تهران- جنوب است در استان مرکزی قرار دارد که ۵۰ کیلومتر آن به عنوان طرح کنار گذر شمالی شهر اراک شناخته می شود.

در سال ۸۷ باند اول طرح ساخت کنار گذر شمالی شهر اراک که چند دهه است آغاز شده به بهره برداری رسید ولی به دلیل وجود مشکلات مالی و عدم تخصیص اعتبارات مناسب بهره برداری کامل از این طرح تا به امروز به طول انجامیده است.

در طی مسیر کنار گذر شمالی سه تقاطع غیر همسطح مالک آباد، پتروشیمی و محور اراک- فرمهین طراحی و در حال اجرا است که به دلیل به اتمام نرسیدن این تقاطع ها تصادفاتی را به همراه داشته است.به طوری که شاهد تصادفات فراوانی در این مسیر بوده ایم.

سه کشته در تصادف محور اراک- فرمهین

حادثه رانندگی در محور اراک- فرمهین در بامداد 30 شهریور، سه کشته به جا گذاشت.

به گزارش دیار آفتاب؛ به نقل از فراهان خبر؛ حادثه رانندگی در محور اراک- فرمهین در بامداد روز دوشنبه، سه کشته به جا گذاشت.

photo_2016-09-25_11-01-43

این حادثه بر اثر برخورد یک دستگاه پژو ۴۰۵ با گاردریل کنار جاده اتفاق افتاد.

بر اثر این سانحه، راننده و دو سرنشین خودرو به شدت مجروح شدند که در حین انتقال به بیمارستان هر سه نفر جان خود را از دست دادند.

علت وقوع این حادثه توجه نکردن راننده به جلو ناشی از خستگی و خواب آلودگی اعلام شده است.

سرهنگ کهریزی، رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی اعلام کرده است: بیشتر حوادث رانندگی سال جاری در استان مرکزی به دلیل خطاهای انسانی و رعایت نکردن قوانین راهنمایی و رانندگی رخ می دهد.

حجم تردد خودرو در روزهای پایانی شهریورماه در محورهای ارتباطی استان مرکزی بسیار بالا است و انتظار است رانندگان ضمن رعایت دقیق قوانین راهنمایی و رانندگی، با حوصله بیشتر برانند.

تصاف در کنارگذر شمالی اراک 4 کشته برجای گذاشت

همچنین در تصادف دیگری که در تاریخ 25 تیرماه 95 در این مسیر رخ داد 4 نفر کشته شدند.

رئیس پلیس راه استان مرکزی گفت : در این سانحه که در کیلومتر 7 کنارگذر شمالی اراک به بروجرد رخ داد یک دستگاه سواری پژو با یک پیکان به شدت برخورد کردند.

سرهنگ کهریزی افزود : در این حادثه چهار سرنشین از دو خودرو در دم جان باختند.

وی علت حادثه را انحراف به چپ خودروی پژو اعلام کرد.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی

دوطرفه بودن ؛ مشکل اصلی کنارگذر شمالی اراک

سرهنگ کهریزی، رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی گفت: محور کنار گذر شمالی اراک محور دو طرفه ای است که به دلیل ترافیک و حجم بالای تردد باید از دو خطه به چهار خطه تبدیل شود.

کهریزی اظهار کرد: در این کنارگذر یک نقطه حادثه خیز وجود داشت که اصلاح شده است؛ بیشترین مشکل محور دو طرفه بودن است.

وی ادامه داد:برای اینکه این محور به محور ایمن و مطلوب برای رانندگان تبدیل شود باید از دوخطه به چهار خطه ارتقا یابد.

92 درصد محورهای مواصلاتی استان مرکزی دوطرفه هستند

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی با بیان اینکه مسوولان استان مرکزی باید به فکر محورهای دو طرفه استان باشند افزود: استان مرکزی شش هزار و 300 کیلومتر محور ارتباط شهری و روستایی دارد که از این میزان 200 کیلومتر آزاد راه و 350 کیلومتر بزرگراه است و بقیه که حدود 92 درصد محورهای استان را شامل می شود جاده دو طرفه هستند.

وجود32 نقطه حادثه خیز در محورهای مواصلاتی استان مرکزی

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی گفت: 32 نقطه حادثه خیز در محورهای مواصلاتی استان مرکزی وجود دارد که نیازمند رفع خطر است.

کهریزی خاطرنشان کرد: البته تمام نقاط حادثه خیز با نصب علایم وهشدارهای راهنمایی و رانندگی آشکار سازی شده اند.

از ابتدای امسال تاکنون بیش از  225 نفر بر اثر وقوع حوادث رانندگی درون و برون شهری در استان مرکزی جان خود را از دست داده اند.

انتهای پیام/ش

captcha
آخرین اخبار